یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

آیا UX بر سئو SEO تأثیر می گذارد

انتشار 20 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

چرا UX برای تجارت شما مهم است؟ UX کاربران شما را با محصولات شما متصل می کند ، نیازهای کاربران شما را برآورده می کند و اهداف شما را برآورده می کند. UX به شما کمک می کند تا محصول یا خدماتی را ایجاد کنید که مفید ، جامع و لذت بخش باشد. انجام این کار باعث افزایش مشارکت ، تبدیل و درآمد مخاطبان می شود.

 UX چیست؟

UX( مخفف User Experienceتجربه کاربر) است: این حوزه از طراحی وب ، تجزیه و تحلیل و منطق انتقادی را برای درک و برنامه ریزی تعامل کاربر با محصولات ، سیستم ها و خدمات می بافد. این شامل قابلیت استفاده ، طراحی ، ناوبری و تصور است. به زبان ساده ، این مربوط به ایجاد یک طراحی وب عالی است.مطالب بیشتر:رابطه تجربه کاربری (UX) چیست؟

چرا UX برای مشاغل مهم است؟

به بیان ساده ، UX مهم است زیرا سعی می کند نیازهای کاربر را برآورده کند. هدف آن ارائه تجربیات مثبت است که کاربران را نسبت به محصول یا مارک وفادار نگه می دارد. علاوه بر این ، یک تجربه کاربری معنی دار که به شما امکان می دهد نیازرهای مشتری را در وب سایت خود تعریف کنید که بیشترین موفقیت را در موفقیت کسب و کار دارد.

طراحی UX چگونه به تجارت کمک می کند؟

افزایش رضایت مشتری از طریق طراحی UX به این معنی است که مشاغل کوچک به جذب و حفظ مشتریان کمک می کنند ، تعداد بیشتری از محصولات را می فروشند و رقابتی تر و سودآورتر باقی می مانند. انتظارات کاربران از تجربه آنها از محصولات در حال افزایش است.

چرا UX خوب مهم است؟

تجربه کاربر یا UX مهم است زیرا سعی می کند نیازهای کاربر را برآورده کند. هدف آن ارائه تجربیات مثبت است که کاربر را به محصول یا مارک وفادار نگه می دارد. علاوه بر این ، یک تجربه کاربری معنی دار به شما این امکان را می دهد تا سفرهای مشتری را برای محصول خود تعیین کنید که بیشترین موفقیت را در کسب و کار دارد.

آیا UX میتواند بر سئو SEO  تأثیر می گذارد؟

تاثیر ux بر سئو سایت

با مشارکت بهینه شده UX و سئو SEO ، می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش داده و بازدیدکنندگان بیشتری را که بیشتر به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند ، به دست آورید. یک طراحی کارآمد UX ازسئو SEO شما پشتیبانی می کند و رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهد طراحی UX از طریق معیارهای مختلفی که موتورهای جستجو برای ردیابی تعامل کاربران استفاده می کنند ، تأثیر مستقیم و قدرتمندی بر رتبه بندی سئو SEO شما دارد. این به شما کمک می کند تا نحوه تعامل و تعامل کاربران با وب سایت شما را درک کنید ، زیرا عواملی مانند سرعت صفحه ، پاسخگویی به تلفن همراه ، طرح منو/سرصفحه و ساختار URL را در نظر می گیرد.

طراحی UX می تواند به SEO شما کمک کند؟

درست است ، طراحی UX خوب می تواند منجر به رتبه بندی سئو SEO سالم شود. خود گوگل به طور فعال تجربه کاربری عالی را در نتایج جستجوی خود تبلیغ می کند. در نهایت هدف آنها این است که با ارائه مهمترین اطلاعات در ابتدا ، بهترین پاسخ را به کاربران در اسرع وقت ارائه دهند.

چرا سئو SEO  سایت خیلی مهم است؟

آمارها نشان میدهد که عده ی زیادی از کاربران اینترنت دست کم از یک موتور جستجو، برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند. وقتی که کاربر اینترنت، عبارت یا کلمه ای را در موتور گوگل جستجو می کند، فهرستی از سایتهای مربوط به آن عبارت یا کلمه، برای وی نشان داده می شود. که فقط 10 نتیجه در صفحه نخست دیده می شوند. آمارها نشون میده که تنها 7% کاربران، از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور می کنند. این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول را نشان می دهد، که هدف بسیاری از وب مستر ها و صاحبان سایتهای اینترنتی، قرار گرفتن در بین این ده گزینه است. به ویژه در مورد سایتهای تجاری، این موضوع اهمیتی چند برابر پیدا می کند. برتری در نتایج جستجو، مشتریان زیادی را به وب سایت شما هدایت می کند. بر اساس آمارها:

82 در صد بینندگان وب سایت ها، از طریق موتورهای جستجو وارد آن وب سایت شده اند. 

70 در صد معاملات آنلاین، به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.

۳ بیلیون وب سایت، با هم در حال رقابت بر سر پول هستند، اما واقعیت این است که فقط یک درصد این سایت ها، به صفحه اول موتورهای جستجو راه می یابند.

SEO در سال 2021 چگونه تغییر کرده است؟

یکی از بزرگترین اعلانات مربوط به تغییرات سئو SEO در گوگل در سال جاری ، به روز رسانی تجربه صفحه اساساً تأیید می کند که تجربه کاربر در نقطه ای در سال 2021 به یک سیگنال رتبه بندی سئو SEO تبدیل خواهد شد. … هرچه تجربه کاربری صفحه وب بهتر باشد ، به احتمال زیاد وزن را از الگوریتم جستجو دریافت می کند.

دلایل اینکه چرا UI/UX بخشی جدایی ناپذیر از رشد کسب و کار است؟

رشد هر کسب و کار به رضایت کاربر بستگی دارد. در اینجا راه های بسیاری وجود دارد که می تواند با کمک یک شرکت طراحی برجسته UI/UX به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند:

1. سازگاری را در سراسر وب سایت و برنامه ارائه می دهد

تجربه کاربر و طراحی رابط کاربری بیشتر از رنگ و جهت صفحه است. یک آژانس تجربه کاربر برای وب سایت یا برنامه تلفن همراه شما سازگاری ایجاد می کند. با بهترین تیم طراحان وب ، شرکت UI/UX بر روی پارامترهایی مانند نمادها ، سبک ، رنگ ، اندازه و اجزای بصری کار می کند تا ظاهر و احساس منحصر به فردی به وب سایت تجاری شما ارائه دهد. UI/UX منحصر به فرد طراحی وب سایت تجاری شما را با یک تجربه کاربری ثابت و عالی ارائه می دهد که کاربران را به خود جلب می کند.

2. سهولت استفاده

استفاده کامل از UI و UX در یک برنامه یا وب سایت ، استفاده از آن را برای مخاطبین هدف آسان می کند. سهولت استفاده چیزی است که همه کاربران در اولویت قرار می دهند. بنابراین ، شما باید یک آژانس طراحی UI/UX را استخدام کنید که می تواند وب سایت یا برنامه ای را ارائه دهد که بتواند به راحتی به کاربران ارائه دهد. باید به کاربران این امکان را بدهد که برنامه را بدون هیچ مانعی مرور کنند. این به احتمال زیاد موفقیت برنامه شما را تضمین می کند.

3. رضایت مشتری

قبل از اینکه یک آژانس طراحی UX یک رابط کاربری برای برنامه یا وب سایت شما ایجاد کند ، مطمئن شوید که مخاطبان خود را درک کرده اید. این به شما امکان می دهد تا از نظر طراحی وب سایت یا برنامه ، نیازهای کاربران را بهتر برآورده کنید. این طراحی با ناوبری ساده و محتوای جذاب که منجر به رضایت مشتری می شود ، در خدمت کاربران است. بسیار عالی است که شما دارای یک وب سایت فوق العاده با تمام ویژگی های مورد نیاز هستید. همه اینها در صورت نداشتن یک فراخوان جذاب برای اقدام باطل است. دکمه CTA باید در قالب تمیز قرار داده شده و در محل مناسب قرار گیرد.

4. برند بسازید

چگونه یک کسب و کار به یک نام تجاری تبدیل می شود؟

وقتی محصول مشتری را راضی می کند ، طرفداران وفادار شما می شوند. و اگر یک برند شروع به ارائه یک تجربه عالی به مخاطبان کند ، این بدان معناست که می تواند از طراحی موثر UI/UX استفاده کند. این ارزش از طریق نام تجاری به دست می آید.

این نه تنها به سئو SEO ، بلکه بازاریابی رسانه ای پولی یا PPC (پرداخت به ازای کلیک) نیز ترجمه می شود. پلتفرم هایی مانند Google Ads (که قبلاً به عنوان Google Adwords شناخته می شد) نتایج “تجربه صفحه فرود” شما را در کمپین های تبلیغاتی خود به طور فعال ارزیابی می کند و به شما پیشنهاد می دهد تا سفر کاربر را متمرکز کنید/روی این صفحات تمرکز کنید.

تجربه کاربر یک عامل مهم در الگوریتم جستجوی گوگل است. در مورد وب سایت ها ، تجربه کاربری ضعیف در نهایت می تواند منجر به رتبه بندی سئو SEO پایین شود ، یا در مورد تبلیغات پولی (PPC) ، یک کمپین تبلیغاتی ناکافی.

اطلاعات بیشتر در مورد سئو SEO یا تبلیغات PPC ، به وبلاگ های ما در مورد 8 راهی که سئو SEO محلی می تواند به نفع مشاغل محلی و راهنمای مبتدیان ما برای تبلیغات PPC باشد ، نگاهی بیندازید.

کلام آخر:

بر اساس گفته های بالا می توان به اهمیت تاثیر UX بر روی سئو SEO  وب سایت رسید. هرچه یک وب سایت کاربر پسند تر باشد بدون شک رتبه خوبی در موتور های جستجو بدست می آورد. این نکته همچنین می تواند بر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی نیز تاثیر مثبت بگذارد .شرکت پدیده تجارت با برگذاری کلاس های سئو میتواند آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان باشد

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

مراحل طراحی وب سایت مراحل طراحی وب سایت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

07 آذر 1398

همه چیز درباره HTML5 + نحوه استفاده همه چیز درباره HTML5 + نحوه استفاده مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مرداد 1392

ابزارهای تولید محتوا چیست؟ ابزارهای تولید محتوا چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

14 تیر 1399

مزایای سیستم وردپرس مزایای سیستم وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 شهریور 1396

طراحی وب سایت برای شرکت ها طراحی وب سایت برای شرکت ها مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 مهر 1396

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

آموزشهای برنامه نویسی اندروید در اصفهان آموزشهای برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

مدل برنامه نویسی مبتنی بر فریم ورک در شرکت پدیده تجارت مدل برنامه نویسی مبتنی بر فریم ورک در شرکت پدیده تجارت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 خرداد 1394

طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 آذر 1396

آموزش ارز دیجیتال در اصفهان آموزش ارز دیجیتال در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

hummingbird چیست و چگونه کار میکند؟ hummingbird چیست و چگونه کار میکند؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

19 خرداد 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها