یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

آشنایی با زبان جاوا

انتشار 07 بهمن 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

از آنجایی که ما در عصر دیجیتالی به سر میبریم ، کاملاً واضح است که سیستم عامل های تلفن همراه در بسیاری از بخش های زندگی ما نقش اساسی دارند. چه برای سرگرمی و چه برای سود ، توسعه برنامه های اندرویدی چه از نظر شخصی و چه از نظر اقتصادی می تواند مفید باشد. با فرض اینکه شما یک سطح مشخصی از دانش فنی دارید ، بنابراین می توانید خود برنامه های Android را توسعه دهید ، اما برای یادگیری چه زبان های برنامه نویسی نیاز دارید؟ ما در این مقاله به آشنایی با زبان جاوا و ویژگی های آن میپردازیم.

اندروید

Android یک سیستم عامل نرم افزار منبع باز و سیستم عامل مبتنی بر لینوکس برای دستگاه های تلفن همراه است. پلتفرم Android به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کدهای مدیریت شده را با استفاده از Java برای مدیریت و کنترل دستگاه اندرویدی بنویسند. برنامه های Android با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا و SDK Android قابل توسعه هستند. بنابراین ، آشنایی با اصول زبان برنامه نویسی جاوا پیش شرط برنامه نویسی بر روی پلتفرم اندرویدی است.

آشنایی با زبان جاوا و ویژگی های آن

چه چیزی باعث شده تا جاوا به عنوان فناوری انتخاب برای توسعه تلفن همراه برای سیستم عامل اندرویدی شناخته شود؟ زبان برنامه نویسی جاوا در اواسط دهه 1990 پدیدار شد. آن توسط جیمز گوسلینگ از Sun Microsystems ایجاد شده است. اتفاقاً از آن زمان Sun Microsystems توسط اوراكل خریداری شد. جاوا در سراسر جهان بسیار محبوب بوده است ، در درجه اول به دلیل طیف گسترده ای از ویژگی های ارائه شده. وعده جاوا از “نوشتن یک بار و اجرای هر مکانی” یکی از مهمترین عوامل موفقیت جاوا در چند دهه گذشته بود. ویژگی هایی که سبب شد جاوا به عنوان زبان اصلی توسعه برای ساختن برنامه هایی که در اندروید اجرا می شوند اتخاذ شود به شرح زیر است:

1. جاوا فناوری انتخاب برای ساختن برنامه های کاربردی با استفاده از کد مدیریت شده است که می تواند در دستگاه های تلفن همراه اجرا شود.

2. جاوا حتی به فناوری پردازنده های جاسازی شده نیز دسترسی پیدا کرد

3. Java Mobile Edition برای ایجاد برنامه های کاربردی قابل اجرا در دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است.

4. برنامه های جاوا ایمن هستند زیرا در یک محیط sandbox اجرا می شوند

5. برنامه هایی که در جاوا نوشته شده اند به کد واسطه ای معروف هستند که به عنوان کد رمزگذاری (code bytecode) معروف است. این bytecode سپس در چارچوب ماشین مجازی جاوا اجرا می شود.

استفاده از جاوا برای ساخت برنامه های موبایل

نسخه موبایل جاوا Java ME نام دارد. Java ME مبتنی بر Java SE است و توسط اکثر تلفن های هوشمند و تبلت ها پشتیبانی می شود. Java Platform Micro Edition (Java ME) یک محیط انعطاف پذیر و ایمن را برای ساخت و اجرای برنامه هایی که در دستگاه های جاسازی شده و موبایل هدف قرار گرفته اند فراهم می کند. برنامه هایی که با استفاده از Java ME ساخته شده اند قابل حمل ، ایمن هستند و می توانند از قابلیت های بومی دستگاه استفاده کنند. Java ME محدودیت هایی را که در ساخت برنامه های کاربردی با هدف دستگاه های تلفن همراه درگیر هستند ، برطرف می کند. در اصل ، Java ME به چالش اجرای برنامه های کاربردی در دستگاه هایی که حافظه ، نمایشگر و قدرت کم در دسترس هستند ، پرداخته است.روش های مختلفی برای ساخت برنامه های کاربردی برای دستگاه های Android وجود دارد ، اما روش پیشنهادی استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا و SDK Android است.

ماشین مجازی Dalvik (Dalvik VM)

سیستم عامل آندروید برای حافظه ، امنیت ، دستگاه و مدیریت فرآیند از دستگاه مجازی Dalvik (Dalvik VM) بهره می برد. اگرچه پیچیدگی های داخلی نحوه عملکرد Dalvik Virtual Machine برای یک توسعه دهنده متوسط اهمیت چندانی ندارد ، اما می توانید Dalvik VM را به عنوان جعبه ای فکر کنید که محیط لازم را برای اجرای یک برنامه اندرویدی فراهم می کند و نیازی به نگرانی ندارد.رنامه هایی که روی سیستم عامل اندروید هدف قرار می گیرند در جاوا نوشته شده و توسط ماشین مجازی Dalvik (DVM) اجرا می شوند

خلاصه

یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا  برای هر فردی که قصد دارد اندروید را یاد بگیرد یک امر لازم و ضروری است.در این مقاله ، ما به چگونگی و متناسب بودن جاوا در توسعه برنامه های تلفن همراه پرداخته ایم و همچنین علاقه مندان به یادگیری مباحث برنامه نویسی جاوا و اندروید میتوانند با ما در کلاس های آمورش برنامه نویسی اندروید در اصفهان همراه شوند.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

omnichannel چیست و چه مزایایی دارد ؟ omnichannel چیست و چه مزایایی دارد ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 خرداد 1399

داستان سرایی چیست و چه کاربردی دارد؟ داستان سرایی چیست و چه کاربردی دارد؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

وظایف مدیر پروژه در طراحی سایت وظایف مدیر پروژه در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مرداد 1393

محتوای همیشه سبز چیست ؟ محتوای همیشه سبز چیست ؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

موشن گرافیک برای چه کسانی مناسب است؟ موشن گرافیک برای چه کسانی مناسب است؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 خرداد 1398

مزایای شرکت های برنامه نویسی اندروید در اصفهان مزایای شرکت های برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

29 خرداد 1397

اینفوگرافیک چیست ؟ اینفوگرافیک چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 تیر 1398

کلمات کلیدی متا ونقش آن در سئو کلمات کلیدی متا ونقش آن در سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ چیست ؟ بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

03 اردیبهشت 1399

آموزش Node.js اصفهان آموزش Node.js اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 شهریور 1398

بررسی تفاوت بین وردپرس و بوت استرپ بررسی تفاوت بین وردپرس و بوت استرپ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

01 خرداد 1399

بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها