یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

آموزش طراحی سایت با MVC

انتشار 23 دی 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

برای ایجاد و طراحی وب سایت با چارچوب MVC آماده هستید؟ تیم حرفه ای شرکت پدیده تجارت با در اختیار داشتن متخصصان حرفه ای در زمینه معماری MVC و آموزش طراحی سایت با MVC به شما کمک می کند تا برنامه های وب حرفه ای با طرح بندی های قابل انعطاف ، فرم های وب سایت ، تأیید اعتبار کاربر و ادغام موبایل ایجاد کنید ،پس با ما در این مقاله همراه شوید .

معرفی و آموزش MVC:

Model-View-Controller (MVC) یک الگوی معماری است که یک برنامه را به سه مؤلفه اصلی منطقی تقسیم می کند: آنها شامل، مدل ، مشاهده و کنترلر میباشند و هر یک از این مؤلفه ها برای رسیدگی به جنبه های توسعه خاص یک برنامه ساخته شده اند. MVC یکی از متداول ترین چارچوب توسعه وب سایت استاندارد در صنعت برای ایجاد پروژه های مقیاس پذیر و قابل توسعه است که مدل MVC معمولاً برای ایجاد رابط های کاربر مدرن استفاده می شود و این بخش های اساسی برای طراحی یک برنامه برای دسک تاپ یا موبایل و همچنین برنامه های وب است که با برنامه نویسی شی گرا به خوبی کار می کند ، زیرا مدل ها ، نمایش ها و کنترل های مختلف را می توان به عنوان اشیاء مورد استفاده قرار داد و در یک برنامه از آنها استفاده مجدد کرد.

سه مؤلفه ی مهم MVC عبارتند از:

مدل: این شامل تمام داده ها و منطق مرتبط با آن است

مشاهده (نما): داده ها را به کاربر ارائه می دهد یا تعامل کاربر را کنترل می کند

Controller: واسط بین مؤلفه های Model و View

مدل در MVC چیست؟

مدل به طور مستقیم با بانک اطلاعاتی کار می کند و دیگر لازم نیست که با رابط کاربری یا پردازش داده ها مقابله کنید. در سناریوی دنیای واقعی ، شما به سادگی از مدل برای واکشی ، درج ، به روزرسانی و حذف داده ها از پایگاه داده خود استفاده خواهید کرد.برای توضیح عملی ، تصور کنید ما در حال ایجاد یک برنامه مدیریت وظیفه هستیم که به سادگی به کاربر امکان می دهد تا وظایف خود را بر اساس تاریخ و ساعت سازماندهی کند. این بدان معناست که ما در بانک اطلاعاتی خود، کاربران و وظایفی خواهیم داشت. زبان های MVC ، User و Task مدلهای کاربردی ما هستند، بنابراین ، کاری که ما انجام خواهیم داد این است که دو مدل را در برنامه خود با نام User و Task ایجاد خواهیم کرد. توجه داشته باشید که مدل ها همچنین با یکدیگر رابطه دارند. در این حالت ، هر کار متعلق به یک کاربر خاص است و ممکن است یک کاربر چندین کار داشته باشد. بنابراین ، ما یک روش در مدل کاربری خود خواهیم داشت تا تمام کارهای کاربر را واکشی کنیم و یک روش در مدل Task خود داریم که کاربر را واکشی می کند.علاوه بر آن ، ما در هر دو مدل مانند ایجاد ، بروزرسانی ، حذف در روش های خود نیز چند روش خواهیم داشت که به سادگی یک رکورد از جدول ما حذف خواهد شد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک حساب کاربری ایجاد کنید ، فقط باید کد زیر را اجرا کنید.

 

$user = User::create([
    'firstname' => 'John',
    'lastname' => 'Doe',
    'email' => '[email protected]',
]);

 

این کد از نحو PHP پیروی می کند اما می توانید به هر زبان برنامه نویسی همین کار را انجام دهید. اکنون ، بیایید بگوییم کاربر درخواست تغییر نام در بانک اطلاعاتی ما را داده است. در اینجا کاری انجام خواهیم داد که مدل خود را به روز کنیم.

$user = User::where('email','[email protected]')->first();
$user->firstname = 'John2';
$user->lastname = 'Doe2';
$user->save();

 

و برای حذف یک کاربر خاص ، ما فقط باید از روش Delete مدل خود استفاده کنیم که حساب کاربری را به همراه تمام کارهایی که کاربر در سیستم ما دارد حذف می کند (کلید خارجی). برای نمایش همه داده ها ، از برنامه معماری نمایش MVC در برنامه استفاده می کنیم.

نما در MVC چیست؟

به عبارت ساده ، View رابط کاربری است که مشتری / کاربر ما می تواند برخی از اقدامات را انجام دهد. این شامل HTML ، CSS ، JS ، XML یا هر زبان نشانه گذاری دیگری است که می توانیم برای ایجاد یک رابط کاربری زیبا استفاده کنیم. همچنین حاوی کد برای نشان دادن داده هایی است که از برنامه ما دریافت می کند.تنها دو مورد که یک View باید انجام دهد نمایش داده ها به مشتری / کاربر در رابط کاربری و پاسخگویی به حوادث است. به عنوان مثال ، وقتی کاربر روی دکمه Update یا Delete کلیک می کند ، چه باید کرد؟ پاسخ این است که کاربر باید به فرم بروزرسانی یا حذف پنجره تأیید هدایت شود.اکنون زمان آن رسیده است که وظایفی را که در برنامه مدیریت وظیفه مثال ما به مشتریان / کاربران خود داریم نشان دهیم. ما آن را در قالب جدول نشان خواهیم داد. در حال حاضر ، ما می توانیم تمام وظایف یک کاربر خاص را با استفاده از Model خود واکشی کنیم. و به نوعی ، بیایید در نظر بگیریم که ما همه وظایف یک کاربر خاص را در یک متغیر وظیفه $ داریم.برای نمایش داده ها ، به سادگی نمایشی را با تمام نشانه گذاری های HTML ایجاد خواهیم کرد. و ما یک متغیر برای یا foreach یا در حالی که حلقه ای برای تکرار از طریق متغیر وظایف $ اجرا خواهیم کرد. ما همچنین پیوندهایی را برای به روزرسانی و حذف URL ها قرار خواهیم داد. نمای موجود در حساب ، نمای صفحه نامیده می شود. این فقط لیست کارها را با فرمت جدولی نشان می دهد. همچنین برای مدل Task ما ایجاد و به روزرسانی می کنیم.به طور مشابه ، Register یک نمای ایجاد برای مدل کاربر ما است. و لیست تمام کاربران در پنل مدیریت ما نمای صفحه از مدل کاربر ما است. بنابراین ، به طور خلاصه ، View رابط کاربری است که داده ها را نمایش می دهد و رویدادهایی مانند بروزرسانی ، حذف و ایجاد را به کنترل کننده مربوطه ارسال می کند.

کنترلر در MVC چیست؟

اکنون جالب ترین قسمت معماری ، Controller (کنترلر) است. Controller بخشی است که ما پس از دریافت درخواست از View و قبل از به روزرسانی هر چیزی در بانک اطلاعاتی با مدل خود ، داده ها را پردازش می کنیم.تصور کنید ، صفحه اصلی برنامه ما باعث می شود کاربر سه کار را که می خواهد در برنامه ما مدیریت کند ، وارد کند. پس از ورود به این سه کار ، به همراه این سه کار به فرم ثبت نام هدایت می شوند. و بعد از ثبت نام ، این سه کار در داشبورد ظاهر می شوند.کنترل کننده مدیریت چنین سناریوهایی را برای ما آسانتر می کند. دلیل آن این است که Controller وظایفی را در اختیار ما قرار می دهد که می توانیم برنامه ریزی کنیم. به عنوان مثال ، پس از دریافت داده ها در UserController در روش Store ، به سادگی یک حساب کاربری ایجاد خواهیم کرد. پس از ایجاد یک حساب کاربری ، بررسی خواهیم کرد که آیا کارهایی وجود دارد که کاربر به همراه نام و ایمیل ارسال کرده است.اگر کاربر وظایفی را ارسال کرده باشد ، ما قبل از بازگشت پیام “ثبت نام موفق” به نمای ثبت نام ، وظایف کاربر را ایجاد خواهیم کرد.در برنامه مدیریت وظیفه ما دو کنترلر به نام های کاربر کنترلر و TaskController خواهیم داشت. کنترلرها حاوی روشهایی مانند ایجاد ، بروزرسانی ، تخریب ، فروشگاه و نمایش هستند. در صورت دسترسی کاربر به نمایه یا نمایش یا بروزرسانی ، به سادگی داده ها را از مدل واکشی می کند و در یک متغیر به وی باز می دهد.

ویژگی های MVC:

1.قابلیت تست آسان و بدون اصطکاک. چارچوب بسیار قابل آزمایش ، قابل توسعه و قابل نصب

2.کنترل کامل بر HTML و URL های شما را ارائه می دهد

3.از ویژگی های موجود ارائه شده توسط ASP.NET ، JSP ، Django و غیره استفاده میکند.

4.جداسازی منطق: مدل ، نمایش ، کنترل. جدایی وظایف برنامه یعنی. منطق تجارت ، منطق Ul و منطق ورودی

5.پشتیبانی از توسعه محور تست(TDD)

 

شرکت پدیده با برگزاری دوره های تخصصی آموزش طراحی سایت با MVC  به صورتی جذاب و پروژه محور، طراحی وب سایت php را به شما آموزش دهد تا در طراحی وبسایت های اختصاصی بتوانید ازاین زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی سایت با انگولار(angular js) طراحی سایت با انگولار(angular js) مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

06 خرداد 1399

چرا برنامه نویسی را یادبگیریم ؟ چرا برنامه نویسی را یادبگیریم ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

04 اردیبهشت 1397

نیچ مارکتینگ چیست و چگونه پیدا کنیم؟ نیچ مارکتینگ چیست و چگونه پیدا کنیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

25 شهریور 1397

انواع روش های تبلیغات در اینترنت انواع روش های تبلیغات در اینترنت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 فروردین 1396

معرفی سیستم عامل اندروید معرفی سیستم عامل اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

14 اردیبهشت 1399

تبلیغات بنر ( بنر مارکتینگ) چیست ؟ تبلیغات بنر ( بنر مارکتینگ) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

19 فروردین 1399

سئو وردپرس چیست؟ سئو وردپرس چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

17 فروردین 1401

وبینار آموزش طراحی سایت اصفهان وبینار آموزش طراحی سایت اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 فروردین 1399

بررسی طراحی اپلیکیشن موبایل بررسی طراحی اپلیکیشن موبایل مقالات موبایل

پدیده تجارت

07 مهر 1398

ساخت بازی اندروید ؛چگونه یک بازی موبایلی بسازیم؟ ساخت بازی اندروید ؛چگونه یک بازی موبایلی بسازیم؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

02 شهریور 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها