یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

اسکیما-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

از آنجا که روشهای مختلفی برای گفتن یک حرف  یا یک سوال وجود دارد ، جای تعجب نیست که روشهای جستجوی آنلاین افراد همیشه در حالت تغییر است. Google گزارش می دهد که حدود 15٪ از کل جستجوهای روزانه جدید است ، که نشان می دهد درصد زیادی از افرادی که تجارت آنلاین شما را کشف می کنند با استفاده از اصطلاحاتی که شما مستقیماً آنها را هدف قرار می دهید و یا به موضوعی که نیاز آنهارا رفع میکند پرداخته اید ، هرچقدر میزان ورود افراد به سایت شما بیشتر شود ،ترافیک سایت و در مقابل سئو سایت شما بالا میرود.

در این مقاله ما به اسکیما Schema یکی از روش های تاثیر گذار بر سئو است و به اینکه اسکیما چیست و چه کاربردی دارد؟ میپردازیم و آن را مورد بررسی قرار میدهیم.

پشنهاد میکنیم قبل از خواندن این مقاله ،به مقاله سئو چیست ؟ نگاهی بیندازین و آن را مطالعه کنید

اسکیما چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکیما Schema یک سیستم نشانه گذاری و شکلی از کد است که شما در وب سایت خود قرار می دهید تا درک مطالب آن را برای موتورهای جستجو راحت تر کند. این سیستم توسط تعدادی از موتورهای جستجو از جمله گوگل ، مایکروسافت ، یاهو و یاندکس پشتیبانی می شود ، به عنوان تلاشی برای شفاف سازی محتوای سایت برای چندین موتور جستجو به عبارت دیگر نشانه گذاری اسکیما به طور دقیق به موتورهای جستجو می گوید که هر بخش از وب سایت شما دقیقا درباره چه چیزی است. موتورهای جستجو از این نشانه گذاری ها برای بهبود نتایجی که به کاربران باز می گردند ، استفاده می کنند ، از جمله قطعه های غنی که برای نتایج خاص در  SERP (کلمه “SERP” مخفف عبارت Search Engine Results Page می‌باشد، همان‌طور که از نامش پیداست در آنچه که در نتایج جستجو در اثر یک کلمه یا عبارت سرچ شده، شما مشاهده می‌کنید را گویند.) ظاهر می شوند.نشانه گذاری اسکیما Schema یک روش عالی برای کمک به وب سایت شما برای جایگاهی بالاتر و سئو بهتر است تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

آیا اسکیما به SEO کمک می کند؟

بله ، همانطور در بالا  اشاره کردیم با استفاده از نشانه گذاری اسکیما شما به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به شکل راحت تری محتوا وبسایتتان را خوانده و به کاربران نمایش دهند که این امر به ساختار منظمی برای داده های شما کمک میکند ،استفاده از داده های ساختار یافته دقیقا مثل این است که یک داستان طولانی را طی چند جمله کوتاه و کلیدی بیان کنید و به SEO کمک کند. Google برای انواع خاصی از نتایج ، قطعه های غنی و کارت های غنی را ارائه می دهد. بسته به نوع نتیجه ، این ویژگی ها ممکن است به کاربران اطلاعات بیشتری بدهد یا نتیجه خاص شما را به نوعی برجسته کند. در حال حاضر ، ویژگی های غنی پشتیبانی شده توسط Google عبارتند از:

مقالات

کسب و کار های محلی

موسیقی

دستور پخت

بررسی ها

تلویزیون و فیلم

فیلم های

در طول سال ها ، انواع قطعه ها و داده های غنی تغییر کرده اند و گوگل ویژگی های مختلف نمایش داده شده را آزمایش می کند. از آنجا که ویژگی ها به طور منظم در حال تغییر هستند ، بهتر است شما تمام متن خود را علامت گذاری کنید. هیچ وقت نمی دانید بعداً چه ویژگی هایی پذیرفته می شوند و بعداً باید به عقب برگردید و صفحات را بهینه کنید ، دست و پا گیر است.

داده های غنی به جلب توجه بیشتر به لیست شما کمک می کنند. برخی از مشاغل دریافتند که اجرای این ترفند باعث افزایش بیش از 150 درصدی کلیک سایت آنها شده است و این فرصتی نیست که هر کسب و کاری برای جلب توجه در بازار دیجیتال مدرن امروز بخواهد آن را از دست بدهد.

علامت گذاری همچنین می تواند به شما کمک کند برای ویژگی هایی مانند پاسخ سریع یا رتبه بندی بالا برای RankBrain ارزش خود را با موتور جستجو در میان بگذارید. گوگل به طور مداوم در تلاش است تا راه هایی را برای درک بهتر آنچه کاربران به دنبال دارند پیدا کند و پاسخ های مناسب را به آنها ارائه دهد. استفاده ازاسکیما  به موتورهای جستجو کمک می کند تا به سرعت اطلاعات شما را تفسیر کنند تا الگوریتم ها بتوانند عملکرد خود را بهبود بخشند.

چگونه می توان از نشانه گذاری اسکیما استفاده کرد؟

برای شروع استفاده از طرحواره ، ابتدا تعیین کنید که کدام نوع نشانه گذاری برای محتوای شما مناسب تر است. در حال حاضر 571 نوع ، 832 ویژگی و 114 مقدار شمارش وجود دارد که توسط نشانه گذاری پشتیبانی می شوند ، اما حدود ده مورد وجود دارد که بیشتر از بقیه استفاده می شود. رایج ترین طرح ها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

پس از مشخص کردن علامت گذاری مناسب ، آن را به کد خود اضافه کنید. علامت گذاری خود را با استفاده از ابزار Google Structured Data Testing Test کنید تا مطمئن شوید داده های شما به درستی پیاده سازی شده اند. با استفاده از Page Reporter و StoryBuilder در سیستم عامل BrightEdge ، بر موفقیت خود نظارت کنید. این به شما امکان می دهد تاثیری که نشانه گذاری غنی خود بر میزان بازدید و تبدیل سایت خود داشت ، ارزیابی کنید.

نشانه گذاری ابزاری ارزشمند برای مدیران وب است که به آنها کمک می کند با موتورهای جستجو ارتباط بهتری برقرار کنند و در عین حال از هر فرصت موجود برای به حداکثر رساندن ظاهر سایت در SERP استفاده کنند. مارک ها باید با این سیستم نشانه گذاری داده ها آشنا باشند تا بتوانند سایت خود را در هر سطح بهینه کنند.

چکیده

اسکیما یک ساختمان داده کامل برای معرفی خدمات و سرویس یک پلتفرم یا یک سایت برای موتورهای جستجو مختلف مثل گوگل ،bing و… میباشد.با استفاده اسکیما شما میتوانید سئو در نتیجه جایگاه بهتری را برای موتورهای جستجو در بین رقبا پیدا کنید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نرخ کلیک (CTR) چیست ؟ چند نکته برای بهبود CTR نرخ کلیک (CTR) چیست ؟ چند نکته برای بهبود CTR مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

انواع فریم ورک ها در php انواع فریم ورک ها در php مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1398

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021 تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021 مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

نیاز مشتری چیست؟ نیاز مشتری چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

معرفی و آموزش MongoDB اصفهان معرفی و آموزش MongoDB اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

18 دی 1398

سئو و بهینه سازی وب سایت سئو و بهینه سازی وب سایت مقالات سئو

پدیده تجارت

07 تیر 1396

چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 آبان 1396

آموزش فتوشاپ ویژه اینستاگرام در اصفهان آموزش فتوشاپ ویژه اینستاگرام در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

30 اردیبهشت 1399

طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی ؟ طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1398

ساخت Toast سفارشی در اندروید ساخت Toast سفارشی در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

16 بهمن 1397

فاکتورهای انتخاب یک شرکت طراحی سایت در اصفهان چیست؟ فاکتورهای انتخاب یک شرکت طراحی سایت در اصفهان چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 دی 1395

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها