یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

اصول طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟

انتشار 28 اردیبهشت 1399
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

با توجه به رشد روز افزون فضای مجازی و کسب و کار های دیجیتالی  و به عبارتی دیجیتال مارکتینگ ،اکثر افراد اقدام به طراحی یک اپلیکیشن جهت ارائه خدمات مرتبط با کسب و کار خود میکنند ،بدون شک این رقابت بسیار زیاد است و شما نیاز به ایجاد یک برنامه با کارایی بالا دارید که راه حل های سریع و مداوم برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان کسب و کار شما را ارائه می دهد. برنامه شما باید دارای رابط کاربری تماشایی ( ui) و تجربه کاربر چشمگیر ( ux)باشد. اصول طراحی اپلیکیشن اندروید آنقدر حائز اهمیت است که یک رابط کاربر زیرمجموع ممکن است دلیل رد کردن برنامه شما توسط فروشگاه های برنامه باشد و در این زمینه استیو جابزمیگوید: یک رابط کاربری خوب کلید موفقیت یک برنامه است .به همین دلیل گروه تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ پدیده تجارت در این مقاله قصد دارد به اصول طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟ و اصلی ترین آنهارا بیان و تحلیل کند.

اصول طراحی اپلیکیشن اندروید چیست؟

طراحی فقط آن چیزی نیست که به نظر می رسد ،طراحی این است که چگونه کار می کند ،بلکه واقعاً برنامه ای است که نتایج خود را به شکلی روان و یکدست ارائه می دهد و کاربر را از یک مرحله به مرحله دیگر با سهولت و رسیدن به مقصد راهنمایی می کند. اگر قصد ایجاد برنامه ای برای شغل خود را دارید ، به جای مناسب آمده اید. ما یک پرونده دقیق از کلیه اصول طراحی برنامه تلفن همراه و بهترین کارهایی را که می توانید دنبال کنید تهیه کرده ایم تا برنامه شما را برای ارائه نرم ترین و کارآمدترین تجربه کاربری در برنامه خود انجام دهد .

1.گزاره ای از عملکرد اپلیکیشن را بیان کنید

با یک مثال شروع میکنیم ،در اینجا مثالی از Lookout ، یک برنامه امنیتی تلفن همراه است. این یک جریان شفاف و ساده در شبانه روزی است. اولین صفحه نمایش که باز می شود به وضوح بیان می کند که این برنامه برای شما چه کاری انجام خواهد داد و چهار صفحه بعدی چهار روش اصلی را که در آن انجام می شود نشان می دهد.

2.اپلیکیشن به سرعت بارگیری شود

کاربران خواستار فوریت هستند و صبر ندارند برای برنامه ای که برای بارگیری آن برای همیشه طول می کشد.با بهبود سرعت اینترنت ، کاربران به سرعت نتیجه می خواهند و از آنجا که تعداد زیادی برنامه در آنجا وجود دارد ، کاربران به سرعت به برنامه ای منتقل می شوند که نتایج فوری را ارائه می دهد. برای اینکه برنامه شما در دستگاه کاربر باقی بماند ، باید اقداماتی را اتخاذ کنید که زمان بارگیری را در معرض بررسی قرار دهد. مدت زمان بارگذاری صفحه در زیر یک ثانیه استاندارد طلا اکنون است.

3.امکان ثبت نام در اپلیکیشن را ساده  کنید

مجبور کردن کاربر برای ارائه اطلاعات شخصی بلافاصله پس از باز کردن برنامه شما منجر به ناراحتی و حواس پرتی می شود. کاربران می ترسند که به اشتراک گذاشتن ایمیل خود منجر به حمله ایمیل های بازاریابی شود. کاربر برنامه شما را با هدف مرور ، خرید ، رزرو یا یافتن اطلاعات در مورد چیزی بارگیری کرد. ابتدا به این انتظارات پاسخ دهید. کاربر قبل از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی ، باید اعتماد کند که برنامه شما مشکل خود را حل کند. این ایده خوبی است که به کاربر خود اجازه دهید یک تور را طی کند و برنامه را برای مدتی تجربه کند و سپس به آرامی به آنها یادآوری کند که پس از آن ثبت نام کنند.همچنین ، پر کردن یک فرم ثبت نام ، امکان خطاها ، گذرواژهای بی همتا و دردسرهای مختلف دیگر را ایجاد می کند که به طور بالقوه می تواند کاربر را دور کند. برنامه هایی که نمی توانند به جلو حرکت کنند مگر اینکه ایمیل و رمزعبور ارائه شود احتمالاً برای یک برنامه جایگزین حذف نمی شوند. برنامه هایی که جزئیات بیش از حد زیادی را درخواست می کنند ، دارای پروسه احراز هویت رمز عبور پیچیده ای هستند و یا با هر روش دیگری دشوار می شوند.

4. ui را با وب سایت سازگار نگه دارید

اگر قبلا یک وب سایت داشته اید و با کاربران در تعامل بوده اید و تازه یک برنامه تلفن همراه را راه اندازی کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که UI را در هر دو کانال سازگار نگه دارید. کاربرانی که به یک رابط خاص عادت کرده اند ممکن است هنگامی که یک پالت رنگ کاملاً جدید یا زبان و اصطلاحات مختلف را در برنامه مشاهده می کنند اشتباه گرفته شوند.

5.بازگشت به آن را آسان کنید

با کلیک بر روی دکمه برگشت ، تمام کاربران به خانه خود باز می گردند. بعضی اوقات ، کلیک کردن روی دکمه برگشت کاملاً کاری ندارد و در مواقع دیگر ، به هیچ وجه دکمه برگشت وجود ندارد.یک برنامه خوب به کاربر اجازه می دهد تا به عقب برگردد و اصلاحاتی را انجام دهد ، نگاه دوم را انتخاب کند یا با یک کلیک گزینه دیگری را انتخاب کند و سپس با سهولت ادامه دهد.توجه به قرار دادن دکمه عقب نیز ضروری است. برنامه های iOS این را در سمت چپ بالای صفحه دارند و برنامه های Android دکمه استاندارد “بازگشت به عقب” را دارند.

سخن پایانی

شرکت پدیده با دراختیار داشتن سابقه ای 10ساله ، علاوه بر ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت دراصفهان و طراحی اپلیکیشن دراصفهان برای صاحبان کسب ، برای افراد علاقه من به  اصول طراحی اپلیکیشن اندروید اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن کرده است.

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

پرستا شاپ، فروشگاه سازی قدرتمند با امکاناتی بیش از نیاز شما! پرستا شاپ، فروشگاه سازی قدرتمند با امکاناتی بیش از نیاز شما! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 خرداد 1394

Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 مرداد 1397

تبلیغات موتور جستجو(SEA) چیست؟ تبلیغات موتور جستجو(SEA) چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

16 اردیبهشت 1399

آموزش ساخت دکمه شناور در اندروید استودیو آموزش ساخت دکمه شناور در اندروید استودیو مقالات

پدیده تجارت

12 خرداد 1397

چگونه یک بازی اندروید بسازیم؟ چگونه یک بازی اندروید بسازیم؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

13 مهر 1398

مزایای طراحی سایت برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین مزایای طراحی سایت برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 اسفند 1396

الزاماتی که قبل از سفارش اپلیکیشن اندروید حتما باید رعایت کنید! الزاماتی که قبل از سفارش اپلیکیشن اندروید حتما باید رعایت کنید! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

08 آبان 1397

محتوای همیشه سبز چیست ؟ محتوای همیشه سبز چیست ؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

آموزش نصب وردپرس در لوکال آموزش نصب وردپرس در لوکال مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 آذر 1398

۳ دلیل مهم که شکست شما را در کسب و کار آنلاین تضمین می کند! ۳ دلیل مهم که شکست شما را در کسب و کار آنلاین تضمین می کند! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 شهریور 1396

طراحی اپلیکیشن مانند اسنپ در کمترین زمان طراحی اپلیکیشن مانند اسنپ در کمترین زمان مقالات موبایل

پدیده تجارت

07 تیر 1399

9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ 9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها