یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

انواع فریم ورک ها در php

انتشار 11 خرداد 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

انواع فریم ورک ها در php

هنگامی که میخواهیم یک اپلیکیشن را راه اندازی کنیم مسلما نیاز به یک وب سات مرتبط با کار خود داریم . حال اگربخواهیم یکسری اطلاعات را در معرض دید کاربران قرار دهیم یک سایت استاتیک کفایت می کند اما اگر بخواهیم  با کاربران خود تعامل داشته باشیم به یک سایت  دینامیک نیاز داریم . وقتی اسم دینامیک میاد ما بر سر یک چند راهی قرار خواهیم گرفت که آیا از زبان خانواده ی میکروسافت استفاده کنیم یا از سلوشن های متن بازی php  شروع به  طراحی اپلیکیشن خودنماییم و یا از فریم ورک های مطرح در زبان خود استفاده کنیم  ما قصد داریم در ادامه به شما عزیزان  انواع فریم ورک ها را معرفی کرده و تا حدودی اطلاعات درباره ی آنها به شما انتقال دهیم

در فریم ورک خود با استفاده از کلاس ها و متدهای این زبان برنامه نوبسی می توانیم شروع به  کدنویسی پروژه کنیم.

  مزایای استفاده  از فریم ورک ها :

_ صرفه جویی در زمان کدنویسی

_ نگهداری راحت تر پروژه

_ پیروی از استاندارد های بین المللی

_ امنیت بیشتر

_ مرتب بودن کدها

_ قابل توسعه بودن اپلیکیشن

 عملکرد فریم ورک ها:

_  احراز هویت

_ ایمیل

_  اعتبارسنجی فرم

_ اطلاعات پایگاه داده

در مقایسه فریم ورک ها با pure php باید گفت وقتی ما بخواهیم یک ماژول به سایت اضافه کنیم با استفاده از pure php باید کلی کدنویسی  کنیم و داده های ورودی را چک کنیم اما هنگام استفاده از فریم  ورک در مدت زمان به مراتب کمتر ، امنیت بیشتر و سهولت قابل توجهی امکان پذیر می کنیم و در ادامه به برسی نقاط ضعف و قوط فریم ورک های متعددی می پردازیم.

فریم ورک لاراول

ساخت وب اپلیکیشن هابا این فریم ورک بسیار سریع و  آسان است . نه تنها رایگان است بلکه می تواند متن باز نیز باشد و توسعه دهندگان می توانند بسته به نیاز خود در این فریم ورک تغییراتی ایجاد کنند و آن را به مقاصد خود بهینه تر سازند . طراحی این فریم ورک از سه لایه ی  mvc  استفاده شده است از این فریم ورک در ساخت وب اپلبیکیشن های تجاری و یا سایت های شخصی کوچکمی توان استفاده کرد زیرا بسیار مناسب است و این امکان را به برنامه نوبس می دهد تا از کلیه ی کد ها به راحتی استفاده کنند

لاراول ; از زمان پیدایش اینترنت کاربران با ایجاد وب سایت سعی در متصل کردن دهکده جهانی و ارتباط بیشتر با یکدیگر کرده اند. اما ایجاد یک وب سایت به همین راحتی نیست گرچه رفته رفته این روند ساده تر شده و امروزه طراحان با طراحی وبسایت  های پویا گامی بزرگ در این راه برداشته اند.

یکی از زبان های محبوب برنامه نویسی تحت وب زبان php می باشد که وب سایت ها را از حالت ایستا خارج کرده و شکل پویا به آنها بخشیده است.

مزایای لاراول در ساخت سایت :

۱. با استفاده از یک موتور قالب تیغه ای  قادر خواهد بود به وظایف و دستورات کامپایل کردن سرعت ببخشد و همچنین به دلیل در اختیار بودن توابع به صورت ماژولار کاربران می توانند از ویژگی های جدید این فریم ورک به راحتی استفاده و توابع و کلاس های ایده آل خود را به راحتی فراخوانی کنند.

۲. مدلاسیون همراه:به این معنی که توسعه دهندگان و  برنامه نویسان میتوانند بدون هیچ زحمتی از کدها مجددا استفاده نمایند.

۳. با استفاده ی بهینه و قابل درک از کلاس ORM این فریم ورک قاد است در ایجاد روابط پایگاه داده به راحتی عمل کرده و توسعه دهنده و برنامه نویس را راضی کند.

۴. یکی از خصوصیات برجسته این فریم ورک هنر CLI می باشد که شامل ابزار های پیشرفته جهت انجام دستورات و وظایف مختلف و همچنین مهاجرت و تغییر فریم ورک میباشد.

۵. اسناد شگفت انگیز و همچنین ویژگی های اضافه شده از مسیریابی معکوس.

۶. به روز رسانی آسان

معایب لاراول در ساخت سابت :

۱. لاراول باتوجه با جدید بودنش در مقابل توسعه دهندگان آهسته است.البته با آپدیت های جدید و آموزش هایی که فراگیر شده است این مشکل برطرف میشود.

۲. توسعه دهندگان امروزی با گسترش بیش از حد کد ها و کلاس ها مشکل دارند.اگر کد ها و کلاس ها به عنوان اشیایی ماژولار در اختیار توسعه دهندگان قرار بگیرد سرعت عمل و ویرایش و تغییر پروژه به راحتی امکان پذیر است.

۳. پشتیبانی فریم ورک لاراول به گستردگی رقبای قدیمی خود نیست و این امر باعث میگردد تا مشکلات و خطاهای لاراول به آهستگی حل شود که در سرعت انجام پروژه حائذ اهمیت است.

۴. همان گونه که در قسمت مزایای لاراول گفته شد این فریم ورک از ابزار های مسیر یابی معکوس استفاده میکند که روش های آن برای برنامه نویسان مبتدی و متوسط پیچیده خواهد بود و سردرگم میشند.

فریم ورک  فالکون

لقب سریع ترین فریم ورک را به خود اختصاص داده است پایه و اساس این فریم ورک  با زبان قدرتمند C  نوشته شده است و از سرعت خیلی بالایی برخوردار است این فریم ورک نسبت یه خیلی از فریم  ورک ها که قدمت ییشتری دارند سربوده  است.

فریم ورک سیمفونی

جزء فریم ورک هایی است که به خوبی مستند سازی شده اند و تحت لیسانس  MT   بصورت رایگان عرضه شده است شاید نحوه ی کار با آن از نظر برنامه نویسان تازه کار گیج کننده باشد اما کسی که زبان های php  و html را بلد باشد میداند mvc  چیست.

فریم ورک yii  

نام این فریم ورک مخفف   (yes it is) جزء یکی از فریم  ورک های سریع ، ایمن و حرفه ای و در عین حال  mvc زبان برنامه نویسی php  محسوب می گردد .یکی از این فریم ورک های پشتیبانی حرفه ای AJAX است و امنیت نیز بالا است.

Codelgniter

مستندات این فریم ورک نسبت  به برخی فریم ورک های دیگر خوب به نظر می رسد و جزء فریم ورک های سریع محسوب می شود.

مزایا :

_ این فریم  ورک نیار به تنظیمات خاصی ندارد  و خیلی سریع می تواند شروع به کدنویسی کند

_ برنامه نویس را مجبور به  تبعیت قوانین محدود کننده ی کدنویسی نمی کند

Cacke php

گفته می شود که با کیک پی اچ پی میتوان به قابلیت های منحصر یه فردی با کمترین کدنویسی دست یافت وبا ضامن امنیت وب اپلیکیشن های نوشته شده با این فریم ورک است .

قابلیت ها :

_ تصدیق اطلاعات ورودی کاربران

_ SCRF-INGECTION

_ حملات XSS

فریم ورک zend

یک فریم ورک متن باز ، سه لایه و بسیار قدرتمند است با استفاده از این فریم ورک هنگام طراحی وب اپلیکیشن می توانید کامپوننت های مورد  نیار خود را فرا خانی کنید و این فریم ورک تا حدودی پیچیده است یکی از بزرگ  برنده های آن ماژولار است.

Kohana

یک فریم ورک  پی اچ پی شیگراست . قابلیت های نسبتاخوبی را در اختیار برنامه نویسی قرار می دهد از جمله :

می تواند به ابزار های ترجمه ، دسترسی به دیتابیس ، رمز گذاری داده ها ، تصدیق فرم و ……. اشاره کرد.

Slim

این فریم ورک بسیار کم حجم است مقب Micro-Framwork به آن داده شده .اگر یه دنبال فریم ورک کوچک و جمع و جور و در عین حال قدرتمند هستید ما slim  را به شما پیشنهاد می کنیم .

فیول php

یک فریم ورک سه لایه است که معمولا ارز معماری HMVC  پشتیبانی می کند و مانند فریم ورک  zend  از این فریم ورک هم میتوان بصورت ماژولار استفاده کرد.

 

 

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

معرفی پوشه های وردپرس معرفی پوشه های وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 آذر 1398

معرفی سیستم عامل Ubuntu معرفی سیستم عامل Ubuntu مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 آذر 1398

قیمت طراحی سایت در اصفهان قیمت طراحی سایت در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 شهریور 1395

مزایای برنامه نویسی با php مزایای برنامه نویسی با php مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 تیر 1398

تفاوت اپلیکیشن طراحی شده با قالب آماده و قالب اختصاصی تفاوت اپلیکیشن طراحی شده با قالب آماده و قالب اختصاصی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 دی 1396

تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 اسفند 1393

چگونه یک کسب کار آنلاین راه اندازی کنم؟ چگونه یک کسب کار آنلاین راه اندازی کنم؟ مقالات

پدیده تجارت

07 بهمن 1396

اقتصاد دیجیتالی چیست و مزایای آن در کسب و کارهای آنلاین کدامند؟ اقتصاد دیجیتالی چیست و مزایای آن در کسب و کارهای آنلاین کدامند؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

18 فروردین 1397

طراحی نرم افزار اندروید برای شرکت ها در اصفهان طراحی نرم افزار اندروید برای شرکت ها در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

30 شهریور 1396

افزونه foogallery افزونه foogallery

پدیده تجارت

17 دی 1397

قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 تیر 1399

چگونه در فضای مجازی برند شویم؟ چگونه در فضای مجازی برند شویم؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

13 اردیبهشت 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها