یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

اهمیت آموزش افترافکت و یادگیری آن؟

انتشار 15 اسفند 1397
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

مقدمه کار

تا حالا فیلم های سینمایی که پر از جلوه های ویژه و خفن هستند رو دیدی ؟ ماشین چپ میکنه ، اژدهای آتشین و کلی افکت های ویدیویی جالب…! شاید برات جالب باشه بدونی اکثر این جلوه های ویژه و افکت ها رو با نرم افزاری با نام افترافکت (After Effect) که محصول شرکت آدوبی (adobe) میسازند.فرق نمیکنه پروفسور ریاضی باشی یا یک فرد که فقط کار با موس و کیبورد رو بلد باشه ، آخر با فیلم های روزانه ای که از خودتون میگیرید و یا به صورت رسمی برای کسب کار خود یا دیگران فیلم ضبط میکنید نیاز به یک نرم افزار حرفه ای برای ادیت فیلم دارید که افترافکت خوشبختانه میتواند در این زمینه بسیار حرفه ای به کمک شما و افراد خبره در این زمینه بیاید.

سوال اینجاست , اهمیت آموزش افترافکت در چیست و چرا ما نرم افزار افترافکت را به شما پیشنهاد میکنیم. به راستی نرم افزارها و قابلیت های اساسی نرم افزار حرفه ای افترافکت چیست ؟

و سوال مهمتر اینکه چرا افترافکت را بیاموزیم؟ چرا ادوب پریمیر یا ادیوس و بقیه نرم افزارها را یاد نگیریم.با ما همراه باشید تا یک سفر به دنیای ویدئو مارکتینگ بریم.

سوال بسیار زیادی که برای اکثر کاربران پیش می آید این است که کدام یک از نرم افزارها را یاد بگیریم تا یادگرفتن بقیه برایمان آسان باشد.یا این سوال که کدام نرم افزار قوی تر است؟

-در جواب این سوال باید گفت که این سوال کاملا اشتباه است چراکه اگر به ریشه افکت ها برگردیم همه آمخا از یک موضوع سرچشمه میگیرند برای مثال نرم افزار ادیوس، حذف پرده سبز از فیلم را پشتیبانی می کند حال نرم پریمیر نیز این کار انجام میدهد، افترافکت هم این کار را انجام می دهد اما افترافکت پلاگین های مختلفی نیز برای این کار دارد که ابزارهای حرفه ای تری را برای این منظور در اختیار کاربران قرار می دهد.پس همه افکت ها از یک موضوع سرچشمه میگیرند و به دلیل سیاست های نرم افزاری، هر نرم افزار به شیوه های گوناگون و به شکلی دیگر ارائه داده است.

اما پیشنهاد ما به شما یادگیری افترافکت است در زیر به چند دلیل کوتاه اما سرنوشت ساز اشاره خواهیم کرد.

توانایی متحرک کردن اجسام به ازای هر فریم

فریم به معنای قاب است اما دراینجا منظور یک تصویر است.سرعت یک ویدئو را با فریم اندازه گیری میکنند و برای مثال می گویند فلان فیلم 30 فریم بر ثانیه است. یعنی در کل 30 تصویر، پشت سرهم قرار میگیرد تا یک ثانیه از یک ویدئو ساخته شود.خوشبختانه نرم افزار افترافکت نرم افزاری هست که توانایی این رو داره کمکتون کنه، که فریم به فریم ویدئوهاتون رو ویرایش کنید.برای مثال دانشمندان گفته اند میکروسکوپی ساختیم که میتونه اتم های یک جسم را نشون بده که اتم میشه کوچکترین واحد تشکیل دهنده عناصر، حالا ما اینجا میگیم کوچکترین واحد تشکیل دهنده یک فیلم میشه یک فریم و افترافکت میتونه ویدئوهای شما را فریم به فریم ویرایش کنه و حس جالبی از کار با افکت های مختلف را بهتون بده.

ارتباط با نرم افزارهای حرفه ای ویرایش فیلم

یکی از مهمترین فاکتورهایی که میتوان به آن پرداخت توانایی ارتباط با نرم افزار مشابه و ادیت فیلم می باشد.نرم افزار افترافکت قابلیت این را دارد تا با نرم افزارهای دیگری همچون پریمیر، سینما فوردی، ایلستریتور، مدیا انکدر و… ارتباط برقرار کند.این قابلیت به این معناست که شما به میتوانید در پریمیر فیلم خود را ادیت کنید و اگر با امکانات محدود پریمیر مواجه شدید بدون هیچ دردسری فایل پروژه خود را به افترافکت بیاورید و در آنجا به ویرایش فیلم بپردازید و یا برعکس!

filipe-worsnop-ai-ps-af

ساخت انیمیشن و موشن گرافیک

شاید یکی از برترین مزیت هایی که این نرم افزار را نسبت به مابقی نرم افزارها متمایز می کند، توانایی طراحی و ساخت موشن گرافیک در نرم افزار افترافکت است.

شما به راحتی میتوانید با نر افزار ایلستریتور ارتباط بگیرید و فایل های ایلستریتور و فوتوشاپ را مسقیما به نرم افزار افترافکت بیاورید و به عنوان یک فایل وکتور با آنها کار کنید همچنین نرم افزار افترافکت به صورت پیشفرض توانایی ساخت فایل های وکتور را نیز دارد اما به منظور این که شما بتوانید به حرفه ای تر کار کنید بهتر است از نرم افزار ایلستریتور استفاده کنید که توانایی لینک شدن با نرم افزار افترافکت را دارد.پیشنهاد میکنم دوره آموزش موشن گرافیک در اصفهان رو از دست ندید.

taylor-swift-glitch-scifi-ready-for-it-after-effects

پشتیبانی از سیر تا پیاز

به صورت پیشفرض افکت ها و پریست های مختلفی به صورت پیشفرض بر روی نرم افزار افترافکت نصب می شود.اما جایی ممکن است که نتوانید با نرم افزار به خوبی ارتباط برقرار کنید به همین منظور اشخاص و گروه های مختلفی در سرتاسر جهان دست به کار شده اند و در حال توسعه پریست ها و اسکریپت هایی برای ساز و کار با نرم افزار افترافکت میباشند.برای نمونه اگر خواستید به صورت حرفه ای ، بحث سه بعدی و پردازش سه بعدی را در نرم افزار افترافکت را داشته باشید، افترافکت در این زمینه بسیار ضعیف است که به همین منظور شرکت Video Copilot پلاگین Element 3D را معرفی کرده است که با نصب این پلاگین به راحتی و حرفه ای میتوانید با فایل های سه بعدی خود صحنه های جالبی را خلق کنید.

debris_hd

مدیریت درست و مهندسی حافظه

مورد بعدی که به ان خواهیم پرداخت، مبحث مدیریت حافظه رم (RAM) میباشد.که افراد میتوانند با یک رم حداقل 4 گیگ با افترافکت کار کنند البته باید به نکته ای توجه کرد!حافظه رم پایین باعث کندی و کم شدن سرعت روند کار می شود به همین منظور بهتر است از رم 16 یا 12 گیگ به بالا استفاده کنید تا بتوانید تجربه خوبی را برای خود به ارمغان بیاورید.

اما افترافکت به صورت پیشفرض میتواند کیفیت پیش نمایش ها را پایین بیاورد تا شما بتوانید ساده تر کار را ببینید و در زمان خود صرفه جویی کنید.خروجی گرفتن از این نرم افزار نیز از نسخه 2017 به بعد از فرمت MP4 به صورت پیشفرض پشتیبانی نمیکند و اگر شما بخواهید ویدئویی با خروجی MP4 داشته باشید باید به سراغ آدوب مدیا انکدر بروید یا از پلاگین After Effect Codec استفاده کنید.

عزیزان علاقه مند به مباحث موشن گرافیک و نرم افزار افترافکت میتوانند با شرکت در دوره های خصوصی و نیمه خصوصی شرکت پدیده تجارت از بهترین امکانات ، برترین سرفصل ها و مطالب آموزشی بهره مند شوند و خودتان را برای بازار کار پر درآمد آماده کنید.برای شرکت در دوره ها میتوانید با آدرس آموزش افترافکت در اصفهان بروید و یا با شماره تلفن شرکت پدیده تجارت تماس حاصل فرمائید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

لوکال هاست (localhost) چیست ؟ لوکال هاست (localhost) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 اردیبهشت 1399

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان مقالات برندینگ

پدیده تجارت

03 مهر 1398

شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

30 شهریور 1398

آموزش فلاتر Flutter اصفهان آموزش فلاتر Flutter اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

08 مرداد 1398

وبینار آموزش طراحی سایت اصفهان وبینار آموزش طراحی سایت اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 فروردین 1399

تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 خرداد 1396

قیمت طراحی سایت در اصفهان قیمت طراحی سایت در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 شهریور 1395

بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

03 بهمن 1396

آموزش مجازی طراحی سایت اصفهان آموزش مجازی طراحی سایت اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

09 فروردین 1399

اشتباهات رایج طراحی سایت اشتباهات رایج طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

10 دی 1398

تفاوت طراحی سایت در یک شرکت رسمی در اصفهان چیست ؟ تفاوت طراحی سایت در یک شرکت رسمی در اصفهان چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1395

بایدها و نبایدهای طراحی سایت بایدها و نبایدهای طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 خرداد 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها