یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

ایمیل مارکتینگ چیست؟

انتشار 23 تیر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

به کار گیری اصول مهم در ایمیل مارکتینگ

به صورت کلی ایمیل مارکتینگ به استفاده از ایمیل برای ارتقا محصولات یا خدمات و همچنین روابط بهتر با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع می‌توان گفت بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی دیجیتال است که از طریق وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ و غیره می‌تواند با مشتریان ارتباط برقرار کند.

به صورت کلی می توان گفت یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی است که تقریبا تمام صاحبان کسب و کار از آن استفاده می‌کنند. بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می‌دهد که بتوانند مشتریان خود را آگاه کنند و محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی نماید.

اگر صاحبان کسب و کار، نکات مهم و کلیدی را برای استفاده از ایمیل مارکتینگ فرا بگیرند، قطعا به موفقیت بیشتری خواهند رسید و بهتر می‌توانند محصولات خود را به فروش برساند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بازاریابی ایمیلی می‌تواند تضمین کند که کاربران شما به سایتتان باز می‌گردند

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می‌توانید گروه خاصی از مشتریان خود را هدف قرار دهید. به عنوان مثال: پیشنهادات ویژه در مورد کالا و خدمات را در روز تولد مشتریان، برای آن‌ها ایمیل کنید. (یک رستوران می‌تواند به مناسبت روز تولد هر یک از مشتریان 50% تخفیف ویژه برای آن‌ها ارسال کند)  بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا  کسب و کارتان را در طول زمان حفظ کنید و امیدوارانه به افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتریان فکر کنید.

ایمیل مارکتینگ هنوز پابرجاست

بر اساس مطالعات انجام شده، ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین است که هنوز پابرجاست.

94درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند، در حالی که فقط 61 درصد آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

75درصد از صاحبان کسب و کارها بازاریابی ایمیلی را به سایر روش‌های بازاریابی آنلاین ترجیح می‌دهند.

بازاریابی ایمیلی این اجازه را به صاحبان کسب و کارها خواهد داد که بتوانند از طریق ایمیل اطلاعاتی نظیر سن، جنس و غیره از مخاطبان خود در اختیار داشته باشند.

پنل‌های ایمیل مارکتینگ قابلیت گزارش دهی و تجزیه و تحلیل بیشتر را ارائه می‌دهد، مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و میزان بازدهی

پیام‌های ایمیل طیف گسترده ای از امکانات مانند قالب بندی پیام ها را دارند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل مارکتینگ یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت در مقایسه با سایر انواع بازاریابی است. اگر برای شروع کار، بودجه زیادی ندارید، ایمیل مارکتینگ به شما کمک شایانی خواهد کرد که بتوانید تعداد محدودی ایمیل برای مشتریان خود ارسال نماید و درواقع این کار نیاز به هزینه بالایی ندارد.
  • تقریبا می‌توان گفت چه شرکت‌های بزرگ، چه شرکت های کوچک می‌توانند از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند.
  • شما از طریق ایمیل مارکتینگ قادر خواهید بود، اطلاعاتی نظیر: سن، جنس، علایق و غیره از مخاطبان خود بدست آوردید و یک کسب و کار هدفمند ایجاد کنید.
  • ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را دارد و حتما لازم نیست برای شروع آن سرمایه زیادی داشته باشید.

نکات مهم در بکارگیری ایمیل مارکتینگ

  • خبرنامه ها شامل لیستی از کاربران هستند و این امکان را دارند که ایمیل هایشان به تمامی مخاطبین به صورت یکجا ارسال شوند. به عنوان مثال، برترین اخبار روز در مورد شرکت شما، رویدادهای آینده و حتی پیشنهادات ویژه به مشتریان خود. با این کار موفقیت و رشد شرکت خود را از طریق ایمیل مارکتینگ به مشتریان خود یاد آوری خواهید کرد.
  • در حالت ایده آل، بازاریابی ایمیلی باید با رسانه های اجتماعی همراه باشد. به کار گیری رسانه های اجتماعی در ایمیل ها، راه دیگری است که مشتریان می توانند با نام تجاری شما رابطه بهتری برقرار کنند. بخشی از نظرات مثبت طرفداران شما رسانه های اجتماعی می‌‌تواند در ایمیل ها نمایش داده شود. همچنین می‌توان از پست‌های رسانه های اجتماعی برای تشویق هواداران برای اشتراک در خبرنامه های الکترونیکی استفاده کرد.
  • اگر شما از بازاریابی ایمیلی به درستی استفاده کنید، ارسال این گونه ایمیل ها می‌تواند درآمد شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
  • ایمیل مارکتینگ راهی عالی برای جذب مخاطبین برای وب سایت یا وبلاگ شما است و باعث ایجاد ترافیک بیشتر برای سایت یا وبلاگ شما می شود.

نکات بازاریابی ایمیلی

  • لیست خودتان را بسازید. هرگز از لیست‌های ایمیل های آماده یا خریداری شده استفاده نکنید. یادتان باشد مخاطبین هدف شما کسانی هستند که در وب سایت شما عضو شده‌اند یا داوطلبانه ایمیل خود را در بخش خبرنامه سایت شما وارد نموده‌اند. زمانی که شما از لیست ایمیل های آماده استفاده می کنید، با کاربرانی مواجه هستید که تمایل به دریافت ایمیل های شما ندارند. بنابراین؛ ایمیل های شما را به پوشه اسپم می‌فرستند.
  • نباید همواره ایمیل هایتان جنبه تبلیغاتی داشته باشد، سعی کنید، کاربران را از مطالب جذاب و رایگانی که در وب سایتتان وجود دارد مطلع کنید.
  • همواره در انتهای ایمیل های ارسالی شما باید دکمه لغو عضویت وجود داشته باشد تا در صورتی که کاربر تمایلی به دریافت ایمیل شما نداشت بتواند به راحتی عضویت خود را لغو نماید. اگر این اجازه را به کاربر ندهید که عضویت خود را لغو کند او می تواند ایمیل های شما را به پوشه اسپم بفرستد و زحمات شما را بر باد دهد.
  • برای ارسال خبرنامه به مشتریان خود یک برنامه از پیش تعریف شده داشته باشید و از ارسال ایمیل های بیش از حد به کاربران خودداری کنید. مثلا شما می توانید به کاربرانتان بگویید که با عضویت در خبرنامه تنها هفته ای یک بار ایمیلی حاوی مطالب مفید سایت برای شما ارسال خواهد شد.
  • بهتر است بیش از اندازه از تصاویر در ایمیل خود استفاده نکنید. استفاده از عکس های زیاد باعث بالا رفتن حجم ایمیل های ارسالی شده و ممکن است باعث اسپم شدن ایمیل شما شود و زحمات شما را بر باد دهد.
  • ایمیل خود را به گونه‌ای طراحی کنید که در موبایل، تبلت و لپ تاپ به راحتی باز شود. به این موضوع، طراحی ریسپانسیو گفته می شود. طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا، یکی از عوامل موفقیت در ایمیل مارکتینگ است؛ زیرا بسیاری از افراد، ایمیل خود را با گوشی موبایل‌شان چک می‌کنند. وقتی ایمیل خود را به صورت واکنش گرا طراحی می کنید، ایمیل شما در دستگاه های دیگر مانند موبایل و تبلت نیز به خوبی نمایش داده می شود و عناصر آن به هم نمی‌ریزد.
  • در ایمیل خود، از دکمه‌های جذاب و Call to Action مناسب برای جذب مخاطب استفاده کنید. با این کار، نرخ کلیک (CTR) تبلیغات شما افزایش می‌یابد.
  • برای افزایش مخاطبان هدفمند خود می‌توانید صفحات فرود مناسبی طراحی کرده و از آن طریق ایمیل کاربرانتان را دریافت کنید. برای اینکه تعداد مخاطبین شما سریع‌تر افرایش پیدا کند، می‌توانید برای صفحات فرود وب سایتتان از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

سخن آخر:

پیشنهاد ما به شما این است، که اگر در کسب و کار خود به دنبال، افزایش فروش به صورت تضمینی هستید، حتما از روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید تا نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

سئو و بهینه سازی وب سایت سئو و بهینه سازی وب سایت مقالات سئو

پدیده تجارت

07 تیر 1396

اقتصاد دیجیتالی چیست و مزایای آن در کسب و کارهای آنلاین کدامند؟ اقتصاد دیجیتالی چیست و مزایای آن در کسب و کارهای آنلاین کدامند؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

18 فروردین 1397

روش های پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ روش های پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 خرداد 1396

۳ دلیل مهم که شکست شما را در کسب و کار آنلاین تضمین می کند! ۳ دلیل مهم که شکست شما را در کسب و کار آنلاین تضمین می کند! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 شهریور 1396

طراحی سایت از دروغ تا واقعیت! طراحی سایت از دروغ تا واقعیت! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

09 اردیبهشت 1398

تکنیک های سئو داخلی وب سایت تکنیک های سئو داخلی وب سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

01 تیر 1399

نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 مرداد 1392

تولید نرم افزاری شبیه اسنپ و تپسی تولید نرم افزاری شبیه اسنپ و تپسی مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 آذر 1396

آموزش تخصصی وردپرس اصفهان آموزش تخصصی وردپرس اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 اسفند 1398

معرفی متا تگ های مهم برای سئو معرفی متا تگ های مهم برای سئو مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

چرا باید برنامه نویسی IOS را یاد بگیریم؟ چرا باید برنامه نویسی IOS را یاد بگیریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

29 آبان 1396

طراحی و ساخت نرم افزار اندروید طراحی و ساخت نرم افزار اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

13 خرداد 1393

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها