یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

اینفوگرافیک چیست ؟

انتشار 30 تیر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

چند راهکار مهم در طراحی اینفوگرافیک

آیا می‌دانید  65 درصد افراد به کمک عناصر بصری اطلاعات را به مدت سه روز یا بیشتر در ذهن خود نگه می‌دارند؟ تمایل مخاطبین به مشاهده عناصر بصری چهار برابر تمایل آنان به مطالعه اطلاعات متنی است. عناصر بصری یک راه عالی برای جذب مخاطبین است که باعث می‌شود آن‌ها به محتوای شما علاقمند شوند.

یکی از این عناصر بصری استفاده از اینفوگرافیک‌ جذاب و کاربر پسند است. قبل از هرچیزی بهتر است با مفهوم اینفوگرافیک آشنا شویم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک چیست ؟

ممکن است از قبل، درباره اینفوگرافیک چیزهایی شنیده باشید. همانطور که از اسم آن مشخص است یک ابزار بصری است که حاوی اطلاعاتی است و واقعیت و داده‌ها را به نمایش می‌گذارد.

اینفوگرافیک برای ارائه اطلاعات پیچیده کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. در واقع اینفوگرافیک‌، داده‌ها و اطلاعات را تجزیه می‌کنند تا مخاطبین به راحتی متوجه منظور شما شوند. استفاده از اینفوگرافیک یک راه موثر است که به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات ارزشمند خود را به شیوه‌ای جذاب و ساده در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

چرا اینفوگرافیک از محبوبیت خاصی برخوردار است ؟

اینفوگرافیک‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند، زیرا زمانی که پست‌های شبکه اجتماعی و یا حتی محتوای شما به صورت تصاویر باشد، تعامل ارگانیک کاربران را به شدت افزایش خواهد داد.

اینفوگرافیک‌ها پردازش اطلاعات را آسان‌تر می کنند. انسان می‌تواند محتوای بصری را سریع‌تر از محتوای نوشته شده پردازش کند.

در واقع اینفوگرافیک‌ها یک واقعیت را با ارقام و تصویر نشان خواهند داد.  این موضوع باعث می‌شود که مخاطبین شما با حقایق و رویدادها به صورت ساده‌تر و قابل فهم‌تر روبرو شوند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اینفوگرافیک این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت. در واقع با انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به غیر از این که در دید سایر افراد قرار می‌گیرد، حتی می‌توانند در مورد آن نظر بدهند و ان را با دیگران به اشتراک بگذرانند.

خب بهتر است برای درک بهتر، مفهوم اینفوگرافیک را با ذکر یک مثال شرح دهیم:

برای مثال، سهامداران شرکت می‌خواهند رشد شرکت را در سال گذشته دنبال کنند و به نتایجی دست یابند.  برای این کار بهتر است یک نمودار ایجاد کنند که رشد شرکت را طی 12 ماه نشان می‌دهد؛ شامل آمار فروش ثبت شده و سفارش آن‌ها در طول یک ماه

این یک راه ساده برای ارائه اطلاعات به سهامداران است. حالا ممکن است شما بخواهید این آمار را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا به آن‌ها ثابت کنید که شرکت شما در حال پیشرفت است، بهترین صورت آن این است که با این نمودار یک اینفوگرافیک طراحی می‌کنید تا بتوانید به صورت واضح کل مطالب و محتوا را به صورت بصری و کاملا جذاب برای مخاطبین خود ارائه دهید.

شما می‌توانید به جای استفاده از تمام داده‌ها در اینفوگرافیک شما، تنها بر روی داده‌هایی که رشد شما را نشان می‌دهد تمرکز کنید، یک ماه را انتخاب کنید که در آن شما به فروش بالایی دست پیدا کرده‌اید یا بزرگترین سود را به دست آورده اید. این ارقام در اینفوگرافیک برجسته شده است تا داستان موفقیت شرکت شما را برای مخاطبینتان شرح دهد.

در واقع با این ارقام نشان داده شده در اینفوگرافیک، مخاطبین خود را هدایت می کنید تا نتیجه بگیرید که کسب و کار شما موفق بوده و انتخاب خوبی برای آنها است.

چند راهکار مهم در طراحی اینفوگرافیک

1.بدانید که اینفوگرافیک را برای چه کسانی طراحی می‌کنید

قبل از طراحی اینفوگرافیک، در مورد مخاطبین خود اطلاعاتی را به دست آورید. از خودتان بپرسید که مشکلات مخاطبین شما کدامند؟ برترین موضوعات و عناوین را شناسایی کنید و طبق آن‌ها اینفوگرافیک را طراحی کنید.

به صورت کلی فرمت اینفوگرافیک اغلب به شکل دستورالعمل و راهنمایی هستند، اگر قرار است برای شرکت خاصی اینفوگرافیک طراحی کنید، این کار شما است که مشکلات آن کسب و کار و همچنین راهکارهای موجود برای حل آن مشکل را به بهترین شکل ممکن در اینفوگرافیک جای دهید.

طراحی اینفوگرافیک برای یک شرکت فناوری احتمالا کاملا متفاوت از یک وبلاگ لوازم آرایشی است. نکات طراحی، مانند رنگ‌ها و سبک‌های تصویری، از جمله عواملی است که در طراحی اینفوگرافیک باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

2. بدانید که قرار است اینفوگرافیک خود را به چه شکل به دیگران نشان دهید

علاوه بر دانستن این موضوع که قرار است برای چه افرادی طراحی انجام دهید، نحوه نمایش اینفوگرافیک هم از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا منظور این است که از طریق فیس‌بوک منتشر شود؟ از طریق وبلاگ شرکت؟ این محیط های دیجیتال تا حد زیادی تاثیر گذار هستند که چگونه افراد با کار شما ارتباط برقرار می کنند. حتی این موضوع که تصاویر اینفوگرافیک هم در گوشی موبایل با کیفیت و بازده بالایی نمایش داده شوند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

3. طول محتوای خود را در نظر بگیرید

طبق یک آمار، حدود 46 درصد افراد، محتوای کوتاه را به محتواهای طولانی و خسته کننده ترجیح می‌دهند. اگر قرار است در اینفوگرافیک، مباحث زیادی به تصویر کشیده شود، به این معنا نیست که به صورت کامل و جامع باید تمام داستان و محتوا را بازگو کنید. سعی کنید، اطلاعات خود را به صورت کلی دسته بندی کنید و مهم‌ترین آن‌ها را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید.

4. در اینفوگرافیک چند موضوع را ادغام کنید

برای اینکه یک اینفوگرافیک جذاب و کاربر پسند داشته باشید، سعی کنید به سراغ مطالب متنوع و متفاوت بروید. بین موضوعات و فضای کسب و کار خود، یک ارتباط پیدا کنید و در طراحی اینفوگرافیک از آن‌ها کمک بگیرد.

5. اینفوگرافیک را در نشریات مشابه با موضوع محتوا توزیع کنید

سعی کنید به دنبال نشریاتی بگردید که محتویاتی را که مشابه با اطلاعاتی که ایجاد کرده‌اید، نمایش خواهند داد و همچنین به دنبال روزنامه نگارانی که موضوعات مرتبط با محتوای شما را پوشش می دهند باشید. ارائه این نشریات دارای سرمقاله می تواند دارایی های بصری با ارزشی برای استفاده در پست‌ها را فراهم کند. این گونه نشریات باعث می شود که اینفوگرافیک شما بهتر در معرض دید مخاطبانتان قرار گیرد و همچنین باعث می شود که شما بتوانید با مخاطبان خود رابطه بهتری برقرار کنید.

سخن آخر:

همانند سایر روش‌های تولید محتوا، برای طراحی اینفوگرافیک نیز رقابت تنگاتنگی بین کسب و کارها وجود دارد، در نظر گرفتن مخاطبین و همچنین نکات کاربردی ذکر شده در اینفوگرافیک، به شما کمک خواهد کرد که محتوایی تولید کنید که قابلیت دیده شدن و تاثیر گذاری در افراد را داشته باشد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش بورس دراصفهان آموزش بورس دراصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

متد اسکرام چیست؟ متد اسکرام چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 فروردین 1395

آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

25 شهریور 1397

آموزش تدوین ویدئو در اصفهان آموزش تدوین ویدئو در اصفهان مقالات برندینگ

پدیده تجارت

10 تیر 1399

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 دی 1398

REST API چیست ؟ REST API چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 دی 1398

چگونه یک متن سئو شده بنویسیم؟ چگونه یک متن سئو شده بنویسیم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

29 خرداد 1399

قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ قیف فروش (Sales Funnel) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 تیر 1399

5 نکته مهم تبلیغات در اینستاگرام 5 نکته مهم تبلیغات در اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 اردیبهشت 1398

برداشت شما از یک شرکت طراحی سایت چیست ؟ برداشت شما از یک شرکت طراحی سایت چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 آبان 1395

چرا تبلیغات اینترنتی؟؟ چرا تبلیغات اینترنتی؟؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

18 آذر 1392

لاراول چیست؟ لاراول چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها