یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ( Remarketing ) چیست؟

انتشار 14 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

یکی از مهمترین سوالات در تجارت این است که چگونه مشتری جدید جذب کنیم؟ و مهمتر از آن چگونه مشتری را برای باردوم به قصد خرید به سایت خود فراخوانی کنیم ؟اگر می خواهید کمپین های بازاریابی دیجیتال شما یا به عبارتی دیجیتال مارکتینگ شما نتایج خوبی بدهد ، باید بتوانید فرصت اینکه مخاطب شما برای بار دوم مشتری شود را به بازدیدکنندگان ارائه دهید. این فرصت دوم فرصتی است که به آن بازاریابی مجدد یا به عبارتی ریمارکتینگ( Remarketing  ) نیز گفته می شود.

در این مقاله ما از تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده می خواهم شما را با مفهوم ریمارکتینگ( Remarketing  ) و نوع عملکرد و مزایای آن آشنا کنیم ، پس با ما همراه شوید .

 

ریمارکتینگ( Remarketing  ) چیست؟


 

ریمارکتینگ چیست

 

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ( Remarketing ) راهی برای برقراری ارتباط با افرادی است که قبلاً با وب سایت یا برنامه تلفن همراه شما تعامل داشته اند. به شما امکان می دهد هنگام مرور Google یا وب سایت های شریک آن ، تبلیغات خود را در مقابل این موضع گیری های استراتژیک قرار دهید ، بنابراین به شما کمک می کند آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید یا به آن مخاطبان یادآوری خرید کنید.

بازاریابی مجدد گوگل (Google Re-marketing) فناوری ای است که Google Ads شما را قادر می سازد مشتریان بالقوه خود را هنگام حرکت در اینترنت دنبال کند. هنگام مراجعه کاربر ، یک قطعه کوچک از کد (کد بازاریابی مجدد) در وب سایت شما آنها را به لیست بازاریابی مجدد اضافه می کند. سپس هنگام مراجعه به وب سایت دیگری که از شبکه Google Ad استفاده می کند ، تبلیغ شما به آنها ارائه می شود.

بازاریابی مجدد چگونه کار می کند؟

بازاریابی مجدد چگونه کار می کند؟

اگر قبلاً از گوگل ادورز استفاده کرده اید و در Google تبلیغ کرده اید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قطعه کد بازاریابی مجدد Google را که به عنوان برچسب یا پیکسل نیز شناخته می شود ، به وب سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان از طریق کوکی های مرورگر به مخاطبان بازاریابی مجدد شما اضافه شوند. می توانید کد را برای صفحات مختلف تنظیم کنید تا با دسته های تعریف شده بیشتری مطابقت داشته باشد.

روند را می توان به سه مرحله زیر تقسیم کرد :

1.کاربر از وب سایت شما بازدید می کند یا از محتوای مارک شما استفاده می کند.

2.سپس این کاربر با کوکی برچسب گذاری شده و به لیست بازاریابی مجدد اضافه می شود.

3.سپس یک کمپین با تبلیغاتی که فقط به کاربران این لیست نشان داده می شود ، راه اندازی می کنیم.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم شما یک سایت دارید که لوازم آشپزخانه می فروشد. شما ممکن است بر اساس افرادی که از صفحات سایت شما که در آن توستر می فروشید بازدید کنند ، یک مخاطب بازاریابی مجدد “توستر” ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید این بازدیدکنندگان خاص را نمایش دهید که تبلیغات نمایشگر بسیار هدفمندی دارند که توسترهای شما را به بازار عرضه می کنند. شما قبلاً می دانید که آنها برای تهیه توسترها آماده هستند و اکنون می توانید آنها را پس بگیرید ، شاید با یک پیشنهاد ویژه مانند “حمل و نقل رایگان”.

مزایای استفاده از ریمارکتینگ( Remarketing )  برای برند شما

مزیت شماره 1: بهبود یادآوری نام تجاری

بازاریابی مجدد ابزاری خارق العاده برای یادآوری چشم انداز برند شماست. این شکل از تبلیغات به ایجاد یادآوری های مداوم برای یک برند کمک می کند.تبلیغات نمایش بازاریابی می توانند پیامی را که در وب سایت اصلی نام تجاری مشاهده شده و تبلیغات یادآوری را در سراسر وب نشان دهند.

مزیت شماره 2: نرخ تبدیل بهتر

بازاریابی مجدد می تواند بازدیدکنندگان را که درگیر یک فرآیند تبدیل هستند به سناریوی فروش برگرداند. به عنوان مثال ، یک وب سایت تجارت الکترونیکی می تواند تمام بازدیدکنندگانی را که تا مرحله 2 در روند پرداخت خود پیشرفت کرده اند برچسب گذاری کند و تبلیغات بازاریابی مجدد را برای بازگرداندن آنها نمایش دهد. روش دیگر هدف قرار دادن لیدهایی است که قبلاً فرم را پر کرده و محتوای یک مارک را بارگیری کرده اند. بازاریابی مجدد در این موارد می تواند به بهبود روند فروش کمک کند – هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین.

مزیت شماره 3: مخاطب سازی

توانایی هدف قرار دادن مخاطب خاص با یک پیام خاص قدرتمند است. بازاریاب ها می توانند از تبلیغات بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خاص از طریق تبلیغات نمایشی یا تبلیغات متنی استفاده کنند. به عنوان مثال یک برچسب بازاریابی مجدد فقط برای بازدیدکنندگانی که اقدامات خاصی را در وب سایت یک مارک انجام می دهند قابل نصب است.

مزیت شماره 4: ارتباط تبلیغات را بهبود می بخشد

دلیل عملکرد بسیار خوب بازاریابی این است که به بازاریابان امکان ارائه تبلیغات بر اساس اقدامات قبلی را می دهد. به عنوان مثال ، اگر بازدید کننده ای در یک صفحه محصول خاص قرار بگیرد ، می توان تبلیغات بازاریابی مجدد مربوط به آن محصول خاص را در سراسر وب برای آن مشتری احتمالی نمایش داد. به همین ترتیب ، با استفاده از تقسیم رفتار ، می توان پیامی متناسب با یک بازدید کننده وب را به جای پیام تبلیغاتی عمومی (غیر اختصاصی) نمایش داد. می توانید به منافع یک بازدید کننده متصل شوید.

مزیت شماره 5: ضرر را کاهش دهید

یکی از برجسته ترین ویژگی ها این است که بازاریابی مجدد به مارک ها اجازه می دهد تا بازدیدکنندگانی را که دیگر در وب سایت آنها نیستند دوباره جذب کنند. یادآوری نام تجاری و تعامل با برند هر دو جنبه های فرعی این نکته هستند. بازاریابی مجدد به برند شما فرصتی دوباره می دهد تا چشم انداز را دوباره به بازار بیاورد. همراه با سئو ، معرفی های اجتماعی یا تبلیغات استاندارد ، بازاریابی مجدد می تواند جذابیت ثانویه یک برند باشد. کاهش ضرر می تواند نه تنها به این دلیل که مانع از دست دادن لید می شود بلکه به این دلیل که کسانی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند و دوباره آمده اند ممکن است پتانسیل بالاتری برای تبدیل داشته باشند..

چگونه می توان تبلیغات بازاریابی مجدد خود را بهبود بخشید

اگر واقعاً می خواهید از این تکنیک نهایت استفاده را ببرید ، حتما این نکات را دنبال کنید:

1.تعداد دفعات نمایش تبلیغات خود را محدود کنید.

شما می خواهید از دریافت پیام های خود مطمئن شوید ، اما نمی خواهید کاربران خود را تحت فشار قرار دهید. از ابزارهایی برای محدود کردن تعداد دفعات نمایش تبلیغات خود استفاده کنید و تعداد تأثیرات آن را برای هر کاربر محدود کنید.

2.از ایجاد لیست های مختلف نترسید.

به یاد داشته باشید: شخصی سازی مهم است! کاربران به دلایل مختلف از وب سایت شما بازدید می کنند و به چیزهای مختلفی علاقه مند هستند ، بنابراین هرچه بخشهای بیشتری ایجاد کنید ، می توانید آنرا درست دریافت کنید.

3.برای کاربرانی که قبلاً خرید کرده اند ، لیست های خاصی ایجاد کنید.

اگر لیست ویژه ای برای کاربرانی که صفحه تشکر برای خرید خود را مشاهده کرده اند ایجاد کنید ، می توانید مستقیماً با مشتریان واقعی خود ارتباط برقرار کنید. با تخفیف و تبلیغات با آنها رفتار کنید تا احساس خاص بودن کنند.

آزمایش ، اندازه گیری ، تکرار. شما یک عالمه ابزار تجزیه و تحلیل برای فعالیت های بازاریابی مجدد خود دارید ، بنابراین از آنها استفاده کنید! بررسی های منظم ایجاد کنید ، ببینید کدام گزینه ها بهتر کار می

کنند و با استفاده از آنها تغییراتی را شروع می کنید. با کمی تمرین و حوصله ، مطمئناً کمپین بازاریابی کاملی را برای اهداف خود پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

بازاریابی مجدد یا همان ریمارکتینگ( Remarketing ) را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید چرا که بازاریابی مجدد یک سرمایه گذاری هوشمند است که می تواند نتیجه نهایی فروش شما را افزایش دهد . اما اگر این کار را درست انجام دهید. گرچه به نظر نسبتاً ساده است ، اما بهترین نتایج مربوط به بالاترین تقسیم بندی مخاطب و بهترین استراتژی های پیشنهاد قیمت است.

ما در شرکت پدیده تجارت به عنوان یک شرکت فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ دراصفهان با ارائه خدمات و مشاوره در زمینه انواع بازاریابی های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکنیم تا درآمدزایی شرکت تان را به چندین برابر برسانید .

همچنین عزیزان علاقه مند به یادگیری مباحث دیجیتال مارکتینگ میتوانند با شرکت در دوره های آموزش دیجتال مارکتینگ در اصفهان صفرتاصد بازاریابی اینترنتی و تکنیک های آن را فرابگیرند.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

دامنه ی ir یا com? دامنه ی ir یا com? مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 آذر 1392

ربات تلگرام و کاربردهای آن ربات تلگرام و کاربردهای آن مقالات

پدیده تجارت

20 مهر 1396

نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

04 اردیبهشت 1397

فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟ فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

تاثیر سئو بر افزایش فروش تاثیر سئو بر افزایش فروش مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 فروردین 1397

معرفی و آموزش Node معرفی و آموزش Node مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 دی 1398

طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان طراحی فروشگاه اینترنتی در اصفهان مقالات برندینگ

پدیده تجارت

03 مهر 1398

تفاوت طراحی سایت در یک شرکت رسمی در اصفهان چیست ؟ تفاوت طراحی سایت در یک شرکت رسمی در اصفهان چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1395

مزیت داشتن اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار شما مزیت داشتن اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار شما مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 بهمن 1398

تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 اسفند 1395

آموزش سئوی محتوا افزونه yoast seo آموزش سئوی محتوا افزونه yoast seo مقالات سئو

پدیده تجارت

09 دی 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها