یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟

انتشار 17 فروردین 1399
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟

وقتی اصطلاح بازاریابی چریکیرا می شنوید ، احتمالا به جنگ چریکی فکر میکنید ، احتمالا کنجکاو  شده اید که بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟ و این نوع بازاریابی چگونه می تواند برای تجارت شما سود اور وکارامد باشد؟ در این پست ، ما به سراغ  توضیح بازاریابی چریکی چیست ؟ وهمه چیزهایی که باید در مورد بازاریابی چریکی بدانید میرویم و به نمونه هایی از آن نگاهی می اندازیم.

بازاریابی چریکی یک استراتژی بازاریابی با محتوای خلاق است ، همانطور که میدانید در دیجیتال مارکتینگ چند روش استاندارد برای بازاریابی وجود دارد که اکثر مشاغل از آنها استفاده می کنند که شامل بازاریابی محتوا، مبارزات PPC ،رسانه های اجتماعی است که همه آنها بسیار ساده و کم هزینه هستند ،از طرف دیگر بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ)داستان کمی متفاوت است.

بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ) لزوماً به صورت آنلاین اتفاق نمی افتد ، و به افرادی که به یک طریق یا روش دیگر به شما مراجعه می کنند وابسته نیست. درعوض ، این یک شکل گاهی اوقات تهاجمی و نسبتاً ارگانیک از بازاریابی برون مرزی است که شما و مارک شما را در جایی که مخاطب هدف شما به احتمال زیاد قرار دارد قرار می دهد.مهمتر از همه ، بازاریابی چریکی مارک شما را به سمت تعامل با مخاطبان خود به شکلی که احتمالاً پذیرای آن هستند ، قرار می دهد. این امر به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن به معرفی برند خود بپردازید.

در زندگی روزمره خود ، ممکن است با نمونه هایی از تاکتیک های بازاریابی چریکی سایر تجارتها مواجه شوید ، حتی بدون آنکه متوجه شوید. به عنوان مثال می توان به استفاده از مانع تبلیغاتی ، فیلم های ویروسی ، گرافیتی استنسیل اشاره کرد.

روشهای اساسی  (گوریلا مارکتینگ)شامل موارد زیر است:

1.تنظیم آثار هنری یا مجسمه ها در مناطق پر ترافیک در خیابان برای تبلیغ چیزی

2.شروع شایعات یا کارزارهای بازاریابی دهان به دهان در مورد یک مارک یا محصول

3.استفاده از فضاهای دیجیتالی مانند انجمن های آنلاین یا رسانه های اجتماعی برای ایجاد سریع و تعامل عظیم

4.اعمال رویدادهای بزرگ مانند کنفرانس ، کنسرت یا رویدادهای ورزشی برای تبلیغ یک محصول و…..

مزایای بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) چیست ؟

تعداد فزاینده ای از شرکت ها از تکنیک های بازاریابی چریکی استفاده می کنند تا تأثیر خود را بر مصرف کنندگان بگذارد. در حالی که به طور سنتی یک تاکتیک برای مشاغل کوچک است ، بگذارید برخی از بزرگترین مزایای بازاریابی چریکی را بررسی کنیم:

1.عالی برای بودجه کم

نکته اصلی در بازاریابی چریکی استفاده از روشهای تبلیغاتی غیر متعارف برای تعامل با مصرف کنندگان به روشهای جدید و جالب است. بسیاری از تجربیات تعاملی هستند و می توانند در مکان های غیر منتظره اتفاق بیفتند و روشی مقرون به صرفه برای ایجاد آگاهی از برند ارائه می دهند.

2.ویروسی شدن

ما در دنیایی شکل گرفته ایم که دارای فناوری ، تلفن های هوشمند ، رسانه های اجتماعی و فرهنگ “selfie” است که به معنای فعالیت های روزمره افراد است که بصورت آنلاین مستند شده است. شرکت های بازاریابی چریکی می توانند در این روند ضربه بزنند ، کمپین های جذابی را انجام دهند که ویروسی شده و به سرعت میلیون ها بازدید از آن روبرو شوند.

3.ایجاد مشارکت کنید

بازاریابی چریکی برای تأثیر کامل به موقعیتهای روزمره متکی است. به همین ترتیب ، شما اغلب با مشاغل محلی ، سازمان ها و موسسات خیریه برای تهیه یک کمپین همکاری می کنید ، خواه یک زنجیره قهوه ، دانشگاه یا هتل باشد. این بدان معناست که می توانید مشارکت ایجاد کرده و مخاطبان ایده آل خود را راحت تر هدفمند کنید.

4.بی نظیر و به یاد ماندنی

یک کارزار بازاریابی موفقیت آمیز چریکی می تواند با بهره گیری از تکنیک های تبلیغاتی تجربی ، برای تجربه ای به یاد ماندنی ، احساسات قدرتمندی را در مصرف کنندگان ایجاد کند. برخی از تبلیغات حتی ممکن است افراد را شوکه یا ترساند – البته به طور موقت – برای اینکه تأثیر مطلوب داشته باشند.

حال بیایید نمونه هایی از بازاریابی چریکی(گوریلا مارکتینگ )  که میتوانید از آنها الهام بگیرید نگاهی بیااندازیم

1.مبلمان مترو پاریس IKEA

Screen-Shot-2018-08-08-at-10.58.37-AM

IKEA می خواست دوام مبلمان آنها را اثبات کند ، بنابراین چه راهی بهتر برای انجام این کار از قرار دادن آن برای استفاده عمومی در ایستگاه مترو وجود دارد؟ آنها مبل ها ، صندلی های بازو و لامپ ها را در مکان های مختلف ، همه در مقابل یک پس زمینه بزرگ از قفسه کتاب و یک آرم IKEA قرار دادند.

2. The Sopranos

sopranos-Guerrilla-marketing-medium-belovedmarketing

در سال 2006 “The Sopranos” یکی از برنامه های تلویزیونی معروف بود، شبکه HBO به صورت هوشمندانه ای از تاکسی های زردی در سطح شهر نیویورک استفاده کردند که به همراه لیبلی کوچک از نام برنامه تلویزیونی و دستی که از صندوق عقب ماشین بیرون زده است توجه افراد را به خود جلب کردند تا فصل آخر سریال را دنبال کنن

3.سنگفرش دومینو برای پیتزا

DfmILt6V4AAMFnr-min1

هیچکس دوست ندارد پیتزایی دریافت کند که همه مواد از روی آن سر می‌خورند و پنیر پیتزا نیز به سر جعبه چسبیده باشد. اما اغلب این مورد پیش می‌آید. در سال 2018 دومینو به ریشه این مشکل با دقت اشاره کرد که مشکل از رانندگی بد نبود!
در عوض برند پیتزا تقصیر را گردن زیرساختار آمریکا انداخت که چاله‌چوله‌های زیادی در خیابان وجود دارد. لذا سنگفرش‌سازی برای کمپین پیتزا شروع به کار کرد.

و صدها مثال و صدها روش دیگر برای بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ ) وجود دارد که صاحبان مشاغل و برند ها میتوانند از آن بهره ببرند.ما در شرکت پدیده تجارت با سابقه ای بالق بر 10سال در زمینه های طراحی وب سایت و اپلیکیشن ، آموزش دیجیتال مارکتینگ اصفهان ، وب برندینگ ؛همواره پذیرای عزیزان علاقه مند به مبحث آموزش دیجیتال مارکتینگ و صاحبان مشاغل برای رونق و ترقی کسب کارشان هستیم.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

تفاوت اپلیکیشن طراحی شده با قالب آماده و قالب اختصاصی تفاوت اپلیکیشن طراحی شده با قالب آماده و قالب اختصاصی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 دی 1396

برای طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟! برای طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

08 اسفند 1397

Google Blocklist چیست؟ و چگونه از آن خارج شویم؟ Google Blocklist چیست؟ و چگونه از آن خارج شویم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایلی برای رونق کسب و کار مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایلی برای رونق کسب و کار مقالات موبایل

پدیده تجارت

18 تیر 1396

آموزش انگولار (angular js) اصفهان آموزش انگولار (angular js) اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

26 تیر 1398

چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 آبان 1396

وب اپلیکیشن پیش رونده PWA چیست ؟ وب اپلیکیشن پیش رونده PWA چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

افزونه foogallery افزونه foogallery

پدیده تجارت

17 دی 1397

کمپین تبلیغاتی چیست؟ کمپین تبلیغاتی چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

02 بهمن 1392

چگونه وبسایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟ چگونه وبسایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 آبان 1396

هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 آبان 1396

راز برند شدن با ویدئو مارکتینگ راز برند شدن با ویدئو مارکتینگ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

02 بهمن 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها