یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

برترین زبان های برنامه نویسی برای موبایل

انتشار 24 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

آیا می خواهید برنامه Android بعدی خود را بسازید اما مطمئن نیستید کدام زبان برنامه نویسی برای شما بهترین است؟ اگر قصد یادگیری کدنویسی برای توسعه برنامه های تلفن همراه , و طراحی اپلیکیشن را دارید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که کدام یک از زبان های برنامه نویسی را برای یاد گیری انتخاب کنید. زبان برنامه نویسی یکی از عوامل اساسی توسعه است و زبانی که برای کد نویسی انتخاب میکنید به پلتفرمی که در آن برنامه اندروید خود را توسعه میدهید بستگی دارد برای مثال زبان برنامه نویسی برای Android با iOS متفاوت است.در این مقاله به معرفی بهترین زبان برنامه نویسی برای برنامه های اندروید پرداختیم تا گزینه های انتخابی را برای شما آسان تر کنیم و مطمعنیم که شما عزیزان براساس برنامه خود یکی را انتخاب میکنید و به طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود میپردازید.

سه سیستم عامل برای توسعه برنامه تلفن همراه


 

سیستم عامل برای توسعه برنامه تلفن همراه

 

زبان ها بر اساس پلتفرمی که انتخاب می کنید متفاوت هستند. در واقع سه سیستم عامل برای توسعه برنامه تلفن همراه وجود دارد ، بیایید نگاهی بیندازیم:

1. برنامه های بومی (Native Apps)

برنامه های بومی (Native Apps) برنامه‌های کاربردی جداگانه برای سیستم‌های عامل مجزا توسعه‌یافته اند . مثال کاربردی مختلف برای android و یک اپلیکیشن متفاوت برای ios

2. برنامه های ترکیبی  (Hybrid Apps)

برنامه های ترکیبی  همچنین به عنوان توسعه برنامه بین پلت فرم شناخته می شود. در اینجا برنامه ها به یک زبان کدگذاری می شوند که در چندین سیستم عامل کار خواهند کرد.
3. برنامه های وب پیشرفته (PWA)

این برنامه اساسا ً یک برنامه با وزن سبک است که در نشانی اینترنتی یک مرورگر وب از دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود . چنین برنامه‌ای به نظر می‌رسد و درست مانند یک برنامه بومی عمل می‌کند اما در واقع روی دستگاه‌های موبایل نصب نشده است . در اینجا زبان های برنامه نویسی مبتنی بر سیستم عامل ها آورده شده است.

زبان های برنامه نویسی برای سیستم عامل iOS

زبان های برنامه نویسی برای سیستم عامل iOS

1. زبان  (Objective C)

زبان  (Objective C) اولین زبان برنامه نویسی است که توسط اپل برای پشتیبانی از برنامه ها در سیستم عامل iOS توسعه یافته است و یک زبان شی گرا است که ازترکیب (syntax) C و OO استفاده می کند. اگرچه قدیمی ترین است و توسط بسیاری از توسعه دهندگان استفاده می شود ، اما هنوز هم یک اشکال دارد. این زبان برای توسعه دهندگان مناسب نیست و syntax  احساس بدی دارد و نباید براکت مربعی را که برای رفع اشکال سخت است فراموش کرد.

2. زبان  (Swift)


زبان برنامه نویسی Swift در سال 2014 راه اندازی شد و خیلی سریع در بین توسعه دهندگان و مشتریان نیز محبوبیت پیدا کرد. این زبان فقط برای توسعه در Xcode در سال بعد (2015) در دسترس بود. این زبان به محبوبیتی در بین برنامه نویسان برای توسعه برنامه iOS تبدیل شده است. برای هر برنامه مدرن توسعه یافته در اپل ، امروزه Swift اولین انتخاب است. Swift در مقایسه با Objective C آسان تر و حتی جمع و جورتر است. توسعه دهندگان که می دانند چگونه با Objective C کار کنند ، می توانند به راحتی به کار با Swift بپردازند.

زبان های برنامه نویسی برای بستر های نرم افزاری اندروید ( Android)

زبان های برنامه نویسی برای بستر های نرم افزاری اندروید ( Android)

1. جاوا (Java)

جاوا از زمان راه اندازی بستر اندروید در سال 2008 زبان رسمی برنامه نویسی برای اندروید بوده است. ازبان جاوا یک زبان شی گرا برای یک پلتفرم منبع باز است. جاوا بسیار محبوب است و تمام زبانهای دیگر نسخه ها یا طعم دهنده های جاوا هستند.

2. کوتلین (Kotlin)

گوگل پشتیبانی خود را از کوتلین در سال 2017 افزایش داد و عملاً جاوا را برای توسعه برنامه اندروید جایگزین کرد. حتی اگر این زبان جدید باشد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده و مورد علاقه توسعه دهنده قرار گرفته است. Kotlin و Java هر دو دارای قابلیت همکاری هستند به این معنی که می توان از اطلاعات مشابهی برای هر دو سیستم عامل استفاده کرد. با كوتلین می توان به كتابخانه های جاوا نیز دسترسی پیدا كرد. اگر از نقطه نظر اجرا مشاهده کنید ، زبان kotlin می تواند با Java Bytecode مطابقت داشته باشد. به طور کلی ، می توان آن را به عنوان یک نسخه پاک کننده جاوا در نظر گرفت.

زبان های برنامه نویسی برای برنامه های ترکیبی

برنامه های ترکیبی فقط یک بار ساخته می شوند اما به زبان برنامه نویسی نوشته شده اند که روی چندین سیستم عامل کار می کنند. در اینجا برخی از زبانهایی که برای توسعه برنامه های ترکیبی استفاده می شوند وجود دارد.

3.Xamarin و C #

C # (هجی شده به صورت (C sharp)  توسط مایکروسافت یک زبان برنامه نویسی شی گرا ایجاد شده است. مایکروسافت همچنین چارچوب Xamarin را به دست آورد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد برنامه ها را به جای چارچوب های دیگر با استفاده از C # برنامه نویسی کنند. گزینه های کم کد دیگری مانند Kony و OutSystems با SDK وجود دارد که می تواند با چندین زبان استفاده شود و فقط به یک زبان محدود نشود. با استفاده از IDE (محیط توسعه یکپارچه) برای توسعه ترکیبی ، کد C # کاملاً منطبق است تا بطور طبیعی در دستگاههای Android و iOS کار کند.

زبان جاوا اسکریپت.4

چارچوب جاوا اسکریپت توسط محبوب ترین زبانهای ترکیبی استفاده می شود. این اساساً یک زبان برنامه نویسی عمومی برای موارد استفاده چندگانه است.

React Native

Cordova/PhoneGa

Appcelerator

گوگل همچنین یک سازنده طاقچه مانند Flutter و Dart دارد.

زبانMBaaS (باطن موبایل به عنوان سرویس)

بیشتر زبانهای بومی و چارچوبهای ترکیبی برای توسعه برنامه های تلفن همراه دارای موارد مشترک خاصی هستند. همه این برنامه ها باید از ابتدا ساخته شوند و همه آنها یک مولفه مهم را از دست می دهند.

برای یک برنامه تلفن همراه ، قسمت جلویی (فرانت اند) فقط بخشی از راه حل است و نه کل برنامه. شما به عنوان سرویس معروف به MBaaS به یک تلفن همراه نیاز خواهید داشت. در اینجا برخی از دلایل نیاز به MBaaS ذکر شده است.

داده های برنامه را میزبانی کنید

تجزیه و تحلیل تدوین کنید

اعلان های فشاری ارسال کنید

پروفایل های کاربر میزبان

شما همچنین باید برای پشتیبانی از برنامه خود ، یک سرور در cloud ایجاد و نگهداری کنید. تا زمانی که یک برنامه ساده در دست توسعه ندارید ، به نوعی احراز هویت کاربر ، CMS ، پایگاه داده و موارد دیگر نیاز خواهید داشت.

6.زبان BuildFire JS

چارچوب BuildFire JS شما را قادر می سازد تا برنامه ای درست مانند آنچه در سیستم عامل ترکیبی Cordova انجام می دهید ، توسعه دهید. در اینجا می توان از فناوری های وب مانند HTML ، CSS و JavaScript استفاده کرد. با این حال ، این چارچوب نیازی به ساخت برنامه ها از ابتدا ندارد. مواردی مانند اعلان های فشار و احراز هویت در بالای سیستم عامل موجود ساخته شده است.

این پلتفرم تمام قابلیت های مورد نیاز اکثر برنامه ها مانند ورود کاربر ، دسترسی به پایگاه داده و دسترسی به سیستم عامل های CMS و قابلیت تنظیم مجدد رمز عبور را ارائه می دهد. با استفاده از BuildFire می توانید موارد جدید و منحصر به فرد برنامه خاص تلفن همراه خود را بسازید. پایگاه های داده ، سرور تجزیه و تحلیل ، دروازه های API ، سرور اطلاع رسانی فشار و بسیاری موارد دیگر همه بخشی از MBaaS ارائه شده توسط BuidFire هستند.

خلاصه مطلب

کدام یک از زبان های برنامه نویسی مورد علاقه شما برای توسعه برنامه های تلفن همراه است؟

خوب ، ما میدانیم که هیچ پاسخ درستی برای جواب دادن وجود ندارد و کاملاً به نوع برنامه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. ما در بالا برترین زبان های برنامه نویسی برنامه های موبایلی را لیست کرده ایم تا راهنمای  شما عزیزان برای انتخاب بهترین زبان های برنامه نویسی و طراحی ایجاد بهترین اپلیکیشن ها ی اندروید و حتی ios  باشیم .

اگر طراح برنامه های موبایلی هستیند خوشحال میشویم تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

اگر تازه کار هستیند نگران نباشین پشتیبانان پدیده 24 ساعته آماده پاسخ گویی به سوالات شما از طریق تماس و قسمت پرسش و پاسخ هستند.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

پرسونای خریدار چیست؟ پرسونای خریدار چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

06 دی 1396

تفاوت اپلیکیشن های هایبرید و نیتیو چیست؟ تفاوت اپلیکیشن های هایبرید و نیتیو چیست؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

29 تیر 1399

نکات مهم در مورد طراحی سایت تجاری در اصفهان نکات مهم در مورد طراحی سایت تجاری در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

09 تیر 1397

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

ساخت Toast سفارشی در اندروید ساخت Toast سفارشی در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

16 بهمن 1397

طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی فروشگاه اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

12 مرداد 1393

مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 مرداد 1392

چگونه تمامی بازدیدکنندگان را به وبسایت خود رهنمود کنیم؟ چگونه تمامی بازدیدکنندگان را به وبسایت خود رهنمود کنیم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 آبان 1396

اهمیت شبکه های مجازی در تبلیغات آنلاین اهمیت شبکه های مجازی در تبلیغات آنلاین مقالات

پدیده تجارت

27 تیر 1397

بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 خرداد 1399

ساخت Fragment  در اندروید ساخت Fragment در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

09 دی 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها