یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

برنامه نویسی شی گراء چیست؟

انتشار 22 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

دانش در مورد برنامه نویسی در جامعه امروزی که اکثر کسب و کارها به صورت آنلاین به فعالیت خود پرداخته اند بسیار مورد نیاز است به طوری که ما در مقاله برترین زبانهای برنامه نویسی کدام اند  به معرفی  زبانهای مهم برنامه نویسی پرداختیم تا انتخاب را برای دوستان تازه وارد آسان تر کنیم ،اگر تاکنون هر گونه برنامه‌نویسی انجام داده باشید و یا حتی صرفاً زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی را بررسی کرده باشید، احتمالاً تاکنون با عبارت «برنامه‌نویسی شی‌ءگرا» مواجه شده‌اید ، آگاهی از برنامه نویسی شی گرا (OOP) می تواند در هنگام تهیه و نگهداری برنامه های نرم افزاری ارزشمند باشد. اگر قبلاً از زبان برنامه نویسی شی گرا استفاده نکرده اید ، لازم است قبل از شروع نوشتن هر کد ، چند مفهوم اساسی را یاد بگیرید.در این مقاله ، ما به برنامه نویسی شی گراء چیست؟وچه مزایایی دارد میپردازیم و به ساده ترین شکل آن را توضیح می دهیم.
برنامه نویسی شی گراء چیست؟

برنامه نویسی شی گراء چیست؟

برنامه نویسی شی گرا: همانطور که از نام آن پیداست ، برنامه نویسی شی گرا یا OOP به زبانهایی اشاره دارد که از اشیاء در برنامه نویسی استفاده می کنند. برنامه نویسی شی گرا با هدف پیاده سازی موجودات دنیای واقعی مانند وراثت ، پنهان کردن ، چند شکل و غیره در برنامه نویسی. هدف اصلی OOP این است که داده ها و کارکردهایی را که روی آنها کار می کند به هم پیوند دهد تا هیچ قسمت دیگری از کد نتواند به جز آن عملکرد به این داده ها دسترسی پیدا کند.
برنامه نویسی شی گرا ، گروهی از متغیرها (خصوصیات) و کارکردها (روشها) را در واحدی به نام یک شیء ترکیب می کند. این اشیاء به کلاسهایی ترتیب داده می شوند که اشیاء جداگانه در کنار هم قرار بگیرند. OOP می تواند به شما کمک کند اشیاء را در کد برنامه و اقدامات مختلفی که ممکن است در رابطه با اشیاء اتفاق بیفتد در نظر بگیرید.این سبک برنامه نویسی به طور گسترده در زبانهای برنامه نویسی رایج مانند Java ، C ++ و PHP وجود دارد. این زبانها به ساده تر کردن ساختار و سازماندهی برنامه های نرم افزاری کمک می کنند و برنامه نویسان غالباً هنگام ایجاد برنامه های پیچیده از OOP استفاده می کنند.پایتون یک زبان برنامه نویسی چند پارادایم است. این برنامه از رویکردهای مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کند.یکی از رویکردهای رایج برای حل یک مشکل برنامه نویسی ، ایجاد اشیاء است. این به برنامه نویسی شی گرا (OOP) معروف است.
مزایای استفاده از برنامه نویسی شی گراء چیست؟
با حرکت به مزایای OOP ، می خواهیم بگوییم که بسیاری از این موارد وجود دارد ، زیرا این یکی از رویکردهای اصلی توسعه است که به طور گسترده پذیرفته شده است. بیایید ببینیم مزایای استفاده از برنامه نویسی شی گراء چیست؟
1. قابلیت استفاده مجدد
به معنای استفاده مجدد از برخی از امکانات به جای ایجاد مجدد و دوباره آن است. این کار با استفاده از کلاس انجام می شود. ما بنا به نیاز خود می توانیم از آن تعداد دفعات استفاده کنیم.
2. افزونگی داده ها
این شرایطی است که در محل ذخیره داده ها ایجاد شده است (می توان گفت Databases) که همان قطعه داده در دو مکان جداگانه نگهداری می شود. بنابراین افزونگی داده ها یکی از بزرگترین مزیت های OOP است. اگر کاربر می خواهد عملکرد مشابهی را در چندین کلاس داشته باشد ، می تواند با نوشتن تعاریف کلاس مشترک برای عملکردهای مشابه ، پیش برود و آنها را به ارث ببرد.
3. نگهداری کد
این ویژگی بیشتر برای هر زبان برنامه نویسی یک ضرورت است ، به کاربران کمک می کند تا از بسیاری جهات دوباره کار کنند. حفظ و اصلاح کدهای موجود با ترکیب تغییرات جدید در آن ، همیشه ساده و با صرفه جویی در زمان است.
4- امنیت
با استفاده از مکانیسم پنهان کردن و انتزاع داده ها ، ما در حال فیلتر کردن داده های محدود در معرض قرار می گیریم که به معنای حفظ امنیت و ارائه داده های لازم برای مشاهده است.
سخن پایانی
ما در این نوشته تنها کلیاتی از برنامه‌نویسی شی‌ءگرا بیان کرده ایم و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف شیءگرا هر کدام روش‌ها و ترتیبات خاص خود را دارند. زمانی که زبان برنامه‌نویسی مناسب خود را انتخاب کردید، می‌توانید شروع به مطالعه در مورد روش استفاده آن زبان از مفاهیم شیءگرایی بکنید.اگر علاقه مند به برنامه نویسی هستید اما هنوز تصمیم به انتخاب نگرفته اید به شما توصیه میکنیم با مشاوران و کارشناسان ما تماس و از اطلاعات آنها بهره مند شوید.شرکت پدیده تجارت با تجربه ای بالغ بر10سال در زمینه طراحی سایت در اصفهان، طراحی اپلیکیشن دراصفهان و بازی سازی و برگزاری کلاس های آموزشی طراحی سایت دراصفهان و آموزش اندروید دراصفهان که یکی از مباحث آنها برنامه نویسی شی گراء چیست؟ است و به طور کامل تری به آن پرداخته میشود ،همواره پذیرای دوستان علاقه مند میباشد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

استراتژی اقیانوس آبی وقرمز چیست؟ استراتژی اقیانوس آبی وقرمز چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

معرفی RatingBar و پیاده سازی آن در اندروید استودیو معرفی RatingBar و پیاده سازی آن در اندروید استودیو مقالات موبایل

پدیده تجارت

28 خرداد 1397

طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

بررسی طراحی اپلیکیشن موبایل بررسی طراحی اپلیکیشن موبایل مقالات موبایل

پدیده تجارت

07 مهر 1398

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 تیر 1399

سئوی منفی چیست و چه راهکار هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد؟ سئوی منفی چیست و چه راهکار هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

27 آبان 1397

3 نکته طراحی سایت که هر کارآفرینی باید بداند! 3 نکته طراحی سایت که هر کارآفرینی باید بداند! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

06 اردیبهشت 1397

طراحی اپلیکیشن بازیافت آنلاین طراحی اپلیکیشن بازیافت آنلاین مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

رابطه تجربه کاربری (UX) چیست؟ رابطه تجربه کاربری (UX) چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

ترفند های افزایش امنیت شبکه های اجتماعی ترفند های افزایش امنیت شبکه های اجتماعی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021 تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در سال 2021 مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

26 فروردین 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها