یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

بلاک چین چیست؟

انتشار 23 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بلاک چین  یا زنجیره ی بلوکی نوعی پایگاه داده مشترک است که با یک پایگاه داده معمولی در نحوه ذخیره اطلاعات متفاوت است. بلاک چین داده ها را در بلوک هایی ذخیره می کند که سپس از طریق رمزنگاری به یکدیگر مرتبط می شوند. با ورود داده های جدید، وارد یک بلوک جدید می شود.اگر هنوز کسب و کار آنلاین خودتو راه ننداختی  و دنبال ایده های عملی هستی یه سر به معرفی 16 ایده برتر برای کسب و کار های آنلاین  بزن . 

بلاک چین چیست؟

بلاک چین، که گاهی به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) شناخته می شود، تاریخچه هر دارایی دیجیتال را با استفاده از تمرکز زدایی و هش رمزنگاری غیرقابل تغییر و شفاف می کند. یک تشبیه ساده برای درک فناوری بلاک چین، Google Doc است. وقتی سندی ایجاد می کنیم و آن را با گروهی از افراد به اشتراک می گذاریم، سند به جای کپی یا انتقال، توزیع می شود. این یک زنجیره توزیع غیرمتمرکز ایجاد می کند که به همه امکان دسترسی همزمان به سند را می دهد. هیچ کس در انتظار تغییرات از طرف دیگر قفل نیست، در حالی که تمام تغییرات در سند در زمان واقعی ضبط می شود و تغییرات را کاملاً شفاف می کند.

پلتفرم بلاک چین چیست؟

یک پلت فرم بلاک چین به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می دهد تا استفاده های جدیدی از زیرساخت بلاک چین موجود ایجاد کنند. یک مثال اتریوم است که دارای یک ارز دیجیتال بومی به نام اتر است. اما بلاک چین اتریوم همچنین امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و توکن‌های قابل برنامه‌ریزی مورد استفاده در عرضه اولیه سکه (ICO) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را فراهم می‌کند. همه اینها در اطراف زیرساخت اتریوم ساخته شده و توسط گره های شبکه اتریوم ایمن شده اند.

فناوری بلاک چین برای چه مواردی استفاده می شود؟

فناوری بلاک چین می‌تواند برای ایجاد یک سیستم دفتر کل دائمی، عمومی و شفاف برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به فروش، ردیابی استفاده دیجیتال و پرداخت‌ها به سازندگان محتوا، مانند کاربران بی‌سیم یا نوازندگان، استفاده شودنحوه عملکرد بلاک چین و فناوری دفتر کل توزیع شده.

بلاک چین از طریق یک فرآیند چند مرحله ای کار می کند که به عبارت ساده به شرح زیر است:

یک شرکت‌کننده مجاز تراکنش را وارد می‌کند که باید توسط فناوری تأیید شود.

این عمل بلوکی را ایجاد می کند که آن تراکنش یا داده خاص را نشان می دهد.

بلوک به هر گره کامپیوتری در شبکه ارسال می شود.

گره های مجاز تراکنش را تأیید می کنند و بلوک را به بلاک چین موجود اضافه می کنند. (گره‌ها در شبکه‌های بلاک چین عمومی به عنوان ماینر شناخته می‌شوند؛ آنها معمولاً برای این کار پول می‌گیرند – اغلب در فرآیندی به نام اثبات کار یا PoW – معمولاً به شکل ارز دیجیتال.)به روز رسانی در سراسر شبکه توزیع می شود که تراکنش را نهایی می کند.این مراحل در زمان واقعی انجام می شود و طیف وسیعی از عناصر را شامل می شود. همانطور که هر تراکنش رخ می دهد، به عنوان یک “بلوک” از داده ها ثبت می شود

این معاملات حرکت یک دارایی را نشان می دهد که می تواند مشهود (محصول) یا نامشهود (فکری) باشد. بلوک داده می تواند اطلاعات انتخابی شما را ثبت کند: چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چه مقدار و حتی شرایط – مانند دمای یک محموله مواد غذایی. هر بلوک به بلوک های قبل و بعد از آن متصل می شود این بلوک‌ها زنجیره‌ای از داده‌ها را تشکیل می‌دهند که دارایی از مکانی به مکان دیگر حرکت می‌کند یا مالکیت تغییر می‌کند. بلوک‌ها زمان و ترتیب دقیق تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و بلوک‌ها به طور ایمن به یکدیگر متصل می‌شوند تا از تغییر هر بلوکی یا درج بلوک بین دو بلوک موجود جلوگیری کنند. چه قدر در مورد ارزش پیشنهادی کسب و کارخودتون  اطلاع دارین ؟؟ارزش کسب و کار باعث می شود خریدار , محصول شما را بخرد, باز هم بخرد و به دیگران هم پیشنهاد کند و یا نخرد و به دیگران هم نارضایتی خود را به اشتراک بذارد و اعلام کند. و این همان اصلی است که باعث گسترش و درآمدزایی یا سقوط یک کسب و کار می شود.

تراکنش ها با هم در یک زنجیره برگشت ناپذیر مسدود می شوند: یک زنجیره بلوکی

هر بلوک اضافی تأیید بلاک قبلی و در نتیجه کل بلاک چین را تقویت می کند. این امر باعث می‌شود که بلاک چین دستکاری شده و قدرت کلیدی تغییرناپذیری را ارائه دهد. این امکان دستکاری توسط یک عامل مخرب را از بین می برد – و یک دفتر کل از تراکنش هایی ایجاد می کند که شما و سایر اعضای شبکه می توانید به آن اعتماد کنید.   آموزش ارز دیجیتال در اصفهان 

تفاوت بین بلاک چین خصوصی و بلاک چین عمومی چیست؟

یک بلاک چین عمومی، همچنین به عنوان یک بلاک چین باز یا بدون مجوز شناخته می شود، جایی است که هر کسی می تواند آزادانه به شبکه بپیوندد و یک گره ایجاد کند. به دلیل ماهیت باز آن، این بلاک چین ها باید با رمزنگاری و یک سیستم اجماع مانند اثبات کار (PoW) ایمن شوند.

از سوی دیگر، یک بلاک چین خصوصی یا مجاز، نیاز به تایید هر گره قبل از پیوستن دارد. از آنجایی که گره‌ها قابل اعتماد در نظر گرفته می‌شوند، لایه‌های امنیتی نیازی به قوی بودن ندارند

بزرگترین شرکت بلاک چین چیست؟

کاری که انجام می دهد: همانطور که قبلا ذکر شد، IBM بزرگترین شرکت در جهان است که از بلاک چین استقبال می کند. با بیش از 200 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، این غول فناوری راه را برای شرکت‌ها برای ادغام hyperledgers و ابر IBM در سیستم‌های خود پیش می‌برد.

آیا بلاک چین سرمایه گذاری خوبی است؟

به عنوان یک فناوری جدید با تأثیرات بالقوه تغییر بازی بر دنیای تجارت، بلاک چین به طور طبیعی توجه جامعه سرمایه گذاری را به خود جلب می کند. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که آن را جذاب می کند: بلاک چین می تواند به سازمان کمک کند تا کارآمدتر شود و در طول زمان سود بیشتری را باز کند.

مزایا بلاک چین

آنچه باید تغییر کند: عملیات ها اغلب تلاش ها را برای نگهداری سوابق تکراری و اعتبارسنجی شخص ثالث هدر می دهند. سیستم های نگهداری سوابق می توانند در برابر کلاهبرداری و حملات سایبری آسیب پذیر باشند. شفافیت محدود می تواند تأیید داده ها را کند کند. و با ورود اینترنت اشیا، حجم تراکنش ها افزایش یافته است. همه اینها کسب و کار را کند می کند، نتیجه را کاهش می دهد – و به این معنی است که ما به راه بهتری نیاز داریم. وارد بلاک چین شوید.

معایب بلاک چین

هزینه‌ی قابل توجه و بسیار بالای استخراج بیت کوین

تعداد پایین نقل و انتقالات در هر ثانیه

سابقه‌ی استفاده در فعالیت‌های غیر قانونی

نبود مقررات جامع و مدون

شاید پاسخ به سوال بلاکچین چیست کار آسانی باشد، اما باید اقرار کرد که شناخت این فناوری و پدیده‌ی این روزهای اقتصاد جهان کار آسانی نخواهد بود. در حقیقت کمتر فردی است که بتواند مسیر پیش روی رمزارزها را به درستی شناخته و پیش بینی کند. مخصوصا آنکه جوان بودن این فناوری باعث می‌شود تاثیر پذیری زیادی از دنیای بیرون داشته باشد. پس باید بدانیم که پاسخ بلاکچین چیست تنها ابتدای راه است.

کلام آخر:

بلاک چین یک فناوری جدید است که به نظر کار آسانی می باشد، اما باید اقرار کرد که شناخت این فناوری و پدیده‌ی این روزهای اقتصاد جهان کار آسانی نخواهد بود.در بالا سوالاتی که شاید برایتان پیش بیاید را توضیح دادیم شرکت پدیده تجارت با برگذاری کلاس های خصوصی  آموزش بیت کوین در اصفهان توسط اساتید حرفه ایی آماده پاسخ گویی به ابهامات و یادگیری تخصصی شما عزیزان است. 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects آشنایی با نحوه کار keyfream در نرم افزار After Effects مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

25 شهریور 1397

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 فروردین 1401

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل آموزش نصب وردپرس روی سی پنل مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

30 آذر 1398

ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟ ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 خرداد 1398

مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

17 فروردین 1401

دیجیتال برندینگ چیست؟ دیجیتال برندینگ چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

07 مرداد 1398

دیجیتال مارکتر کیست ؟ دیجیتال مارکتر کیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

ذخیره-سازی-اشیا-object-storage-چیست؟ ذخیره-سازی-اشیا-object-storage-چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

31 مرداد 1398

آموزش مدیریت پیج اینستاگرام آموزش مدیریت پیج اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

02 اردیبهشت 1399

امکانات پنل مدیریت برای اپلیکیشن اندروید امکانات پنل مدیریت برای اپلیکیشن اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها