یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

تفاوت آنریل با یونیتی

انتشار 16 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

حتما شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که از عاشقان دنیای گیم و و انواع بازی های مبایلی هستید.امروزه کوچیک و بزرگ پیر جوون علاقه ی زیادی به بازی های رایانه ای دارند و با ارتقاع بازی  های اندروید و گوشی موبایل این علاقه و دسترسی بیشتر هم شده آیا تا حالا وقتی که مشغول به بازی هستید به این  فکر کردید که چه جوری بازی های اندروید ساخته شده؟چه جوری میشه با طراحی و پیاده سازی یه بازی به درآمد رسید ؟یااینکه  شما خوتون پر ازایده های جذاب و متنوع هستید در حوزه طراحی بازی های موبایلی ولی به دلیل نبود بستر مناسب  یا دسترسی نداشتن به یک  متخصص زبده  در حوزه طراحی بازی  های اندرورد بیخیال ایده تون شده باشیدپیش از همه ی اینا خیلی مهمه آگاهی نسبی از موتور های بازی سازی داشته باشیدبا پیشرفت سریع صنعت گیم و بازی ها ی موبایلی  موتور های بازی سازی مختلفی عرضه شده مثلا

  • Unreal Engine*
  • Unity*
  • Cry Engine*
  • Source Engine*
  • Id teach*
  • Creation Engine*
  • Fox Engine*
  • Game Maker Studio*
  • RAGE*
  • RPG Marker*
  • Godont*

که از مهم ترین و محبوب ترین این موتور های جستجو unity و unreal   هستندبا ما تا آخر این مقاله همراه باشید به برسی مزیت و تفاوت هآین دو موتور جستجو میپردازیم .

  آنریل چیست ؟ Unreal

برای اولین بار اپیک گیمز در سال 1998 موتور آنریل را طراحی کرد .طی ساخت یه بازی تیر اندازی به اسم آنریل  از موتور بازی سازی آنریل استفاده شده بود و از طرفی به خاطر  موفقیت چشمگیری که داشت تبدیل به یک موتور موثر برای ساخت بازی هایی مثل مخفی کاری و نقش آفرینی شد

از سال 2004 و ارائه نسخه ی سوم این موتور بازی سازی به بازار بود که امکان ساخت بازی های موبایلی با پشتیبانی از اندروید و ای اواس امکان پذیر شد

یونیتی چیست؟ Unity

Unity یک موتور بازی چند پلتفرمی است که توسط Unity Technologies توسعه یافته است ، که عمدتا برای توسعه بازی های ویدئویی و شبیه سازی برای رایانه ها ، کنسول ها و دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. اولین بار فقط برای OS X اعلام شد ، در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل در سال 2005 ، از آن زمان به بعد بر روی 27 سیستم عامل تمدید شد.

Unity یک موتور بازی همه منظوره است که از گرافیک دو بعدی و سه بعدی ، قابلیت کشیدن و رها کردن و اسکریپت نویسی از طریق C#پشتیبانی می کند.

Unity برای توسعه بازی های موبایل بسیار محبوب است و بیشتر تمرکز آنها روی سیستم عامل های تلفن همراه است. با وجود این Unity یک بستر مناسب برای توسعه بازی های دو بعدی حتی در مقایسه با سایر موتورهای اختصاصی دو بعدی است ، به ویژه اگر قصد دارید بازی را در چندین دستگاه تلفن همراه منتشر کنید.

Unity نیز انتخاب خوبی برای توسعه VR است ، اگرچه VR در حال حاضر بازار بسیار کوچکی است. بازارهای تلفن همراه و PSVR بزرگترین بازارهای VR هستند و Unity در حال حاضر موقعیت مناسبی برای انتقال بازی ها به بسیاری از سیستم عامل ها مانند PS4 و PC یا بازارهای مختلف تلفن همراه دارد.

این موتور API های گرافیکی زیر را هدف قرار می دهد: Direct3D در Windows و Xbox One ؛ OpenGL در لینوکس ، macOS و ویندوز ؛ OpenGL ES در Android و iOS ؛ WebGL در وب ؛ و API های اختصاصی روی کنسول های بازی های ویدئویی.

علاوه بر این ، Unity از API های سطح پایین Metal در iOS و macOS و Vulkan در Android ، Linux و Windows و همچنین Direct3D 12 در Windows و Xbox One پشتیبانی می کند. در بازی های دو بعدی ، یونیتی اجازه واردات اسپریت و یک رندر پیشرفته جهانی دو بعدی را می دهد.

برای بازی های  سه بعدی ، یونیتی امکان فشرده سازی بافت و تنظیمات وضوح را برای هر پلتفرمی که موتور بازی از آن پشتیبانی می کند ، امکان پذیر می کند و پشتیبانی از نقشه های برجسته ، نقشه بازتاب ، نقشه برداری اختلاف منظر ، انسداد محیط صفحه نمایش (SSAO) ، سایه های پویا با استفاده از نقشه های سایه ، ارائه و  پشتیبانی می کند.

یونیتی دارای ویژگی ایی است که در آن جامعه توسعه دهندگان می توانند منابع تجاری و رایگان شخص ثالث مانند بافت ، مدل ، افزونه ، افزونه ویرایشگر و حتی کل نمونه بازی را بارگیری و بارگذاری کنند.

یونیتی به دلیل تواناییش در هدف قرار دادن بازی ها برای چندین سیستم عامل قابل توجه است.

تفاوت های یونیتی با آنریل ؟

بیاین با یه سوال شاده شروع کنیم

Unreal Engine و Unity از چه پلتفرم هایی پشتیبانی می کنند؟

موتور Unreal از توسعه بازی برای سیستم عامل های تلفن همراه مانند iOS و Android ، برای کنسول هایی مانند PS4 ، XBOX ONE و Nintendo Switch و سیستم عامل های رومیزی مانند Windows ، Mac و Linux پشتیبانی می کند. همچنین از سیستم عامل های VR مانند Oculus ، SteamVR ، PSVR ، Google Daydream و Samsung Gear VR پشتیبانی می کند.

 یونیتی ، از سوی دیگر ، نه تنها از همه این سیستم عامل ها پشتیبانی می کند ، بلکه از پلتفرم های تلویزیون هوشمند مانند Android TV و Samsung SmartTV و همچنین سیستم عامل های واقعیت افزوده مانند Apple ARKit و Google ARCore پشتیبانی می کند.

و Unity به سادگی از پلتفرم های بیشتری نسبت به Unreal پشتیبانی نمی کند ، همچنین معمولاً اولین موتور بازی است که هنگام راه اندازی یک پلتفرم جدید سازگاری را ارائه می دهد. در مورد سازگاری ، یونیت برنده واضح است ، و اگر به دنبال انتشار بازی خود تا حد امکان در پلتفرم های مختلف هستید ، یونیتی بهترین انتخاب شما است.

مقایسه مجموعه ویژگی های Unity و Unreal

اگرچه هر دو نرم افزار دارای قابلیت های مشابه هستند ، Unreal Engine ابزارهای داخلی بیشتری را ارائه می دهد که توسعه بازی را آسان تر می کند.

  آنریل دارای یک ویرایشگر مواد داخلی گسترده و همچنین یک ویرایشگر سینمایی داخلی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به راحتی سکانس های سینمایی در بازی های خود ایجاد کنند این وجود ،  و ابزار توسعه دو بعدی ارائه شده توسط Unity بسیار موثرتر از Unreal است.

به خاطر داشته باشید که ویژگی ها را فقط نمی توان تنها بر اساس تعداد آنها قضاوت کرد .یکی از مهم ترین ویژگی های یک ابزار این است که چگونه میتوان از آنها استفاد کرد.البته سهولت استفاده نسبتاً ذهنی است ،چیزی که یک نفر دوست دارد از آن استفاده کند ممکن است برای دیگری کابوس باشد.

استفاده از کدام ساده تر است یونیتی یا آنریل؟

بر اساس ابزارهای داخلی ارائه شده توسط موتور ، می توانیم ببینیم که Unreal از دو گزینه قوی تر است. اما این بدان معناست که استفاده از Unity ساده تر است. همین مقایسه را می توان در جنبه برنامه نویسی آنها مشاهده کرد. یونیتی از C# برای زبان برنامه نویسی اصلی خود استفاده می کند ، که استفاده و یادگیری آن آسان تر است. از طرف دیگر ، Unreal از C ++ استفاده می کند ، که بسیار قوی تر است ، اما یادگیری آن سخت تر و مستعد اشتباهات است.

خوشبختانه Unreal پیچیدگی خود را با ارائه یک زبان برنامه نویسی جایگزین و آسان برای استفاده ، جبران می کند:

Blueprint. یک زبان برنامه نویسی است که در آن توسعه دهندگان می توانند گره ها را به یکدیگر متصل کرده و عناصر گیم پلی برنامه را برنامه ریزی کنند. با استفاده از این ابزار ، برنامه نویسان مانند هنرمندان و نویسندگان می توانند بدون تکیه بر برنامه نویسان ، رویدادهای گیم پلی را اسکریپت کنند.

کلام آخر:

بازی سازی مانند یک اثر هنری است . اگر ایده ی طراحی یک بازی موبایل دارید , یونیتی و آنریل هر دو موتور های بازی سازی جذابی هستند که روز به روز کامل تر و پیشرفته تر میشوند . اما قبل از همه باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید :

مسیر راهتان را بدانید و بدانید دقیقا چه چیزی تصمیم دارید بسازید ؟ بازی شما در چه  سبکی طراحی بشه ؟ سه بعدی طراحی بشه یا دوبعدی؟

برای این که یک بازی با کیفیت با طرح گرافیکی جذابی به مخاطبتون ارائه بدید به یک تیم متشکل از تحلیل گر، برنامه نویس، طراح گرافیک و.. نیاز دارید.

تمامی موارد بالا با مشاوره گرفتن از افراد متخصص و خوش ذوق که خود دارای نمونه کارهای طراحی بازی اندروید باشند امکان پذیر است.

تیم برنامه نویسی پدیده با ارائه بهترین راهکار ها در جلسات مشاوره ای و  نگارش استراتژی ایده و استارتاپ شما همراه شما عزیزان در مسیر راه اندازی تا موفقیت و توسعه ی بازی اندرویدتان می باشد و همچنین با برگزاری دوره آموزشی یونیتی در اصفهان آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ Bootstrap چیست و کاربردهای آن در کجاست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 مرداد 1397

درباره php بیشتر بدانیم درباره php بیشتر بدانیم مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1398

URL چیست؟ URL چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

08 اردیبهشت 1399

آموزش طراحی سایت با MVC آموزش طراحی سایت با MVC مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 دی 1398

آموزش اندروید در شرکت پدیده آموزش اندروید در شرکت پدیده مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

13 آبان 1396

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

3 نکته پایه در زمینه ویدئو مارکتینگ 3 نکته پایه در زمینه ویدئو مارکتینگ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 اردیبهشت 1397

ساخت اسلایدر در اندروید ساخت اسلایدر در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

23 دی 1397

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 تیر 1399

تفاوت seo  با aso تفاوت seo با aso مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها