یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟

انتشار 21 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

برای اکثر مصرف کنندگان، ممکن است به نظر برسد که دربازاریابی وتبلیغات تفاوتی وجود ندارد. گرچه در واقعیت، آنها یک هدف مشترک دارند: هشدار دادن به مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات موجود برای خرید.

اما تفاوت‌های ظریف منجر به تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات می‌شود. درک تفاوت‌ها – بدون ذکر شباهت‌ها – در بحث بازاریابی در مقابل تبلیغات به کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا استراتژی‌های مؤثری برای دستیابی به مخاطبان هدف و جذب مشتریان بیشتر ایجاد کنند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات فرآیندی است که در آن محصول و خدمات به مخاطبان شناخته می شود. این شامل توسعه پیام هایی است که محصولات، خدمات، ایده ها و برندها را به جهان ارائه می کند. این فرآیندها عموماً مستلزم کمپین های تبلیغاتی در رسانه ها هستند. یک کمپین تبلیغاتی بر پیشنهادات به موقع، موقعیت یابی خلاقانه و عبارات جذاب متکی است تا اطمینان حاصل شود که محصولات با مصرف کنندگان طنین انداز می شوند. تبلیغات بخشی از فرآیند بازاریابی و پرهزینه ترین است تبلیغات را می توان از طریق کانال های مختلفی مانند تبلیغات در رادیو، تلویزیون، وب سایت، روزنامه ها، مجلات، مجلات، احتکار، بنرها، رسانه های اجتماعی، حمایت مالی، پوسترها، بنرها، تابلوهای نئون و غیره انجام داد.

 تعریف تبلیغات در بازاریابی چیست؟

تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی است که شامل پرداخت هزینه برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا هدف است. پیام های تبلیغاتی واقعی، تبلیغات یا به اختصار تبلیغات نامیده می شوند. هدف تبلیغات دستیابی به افرادی است که به احتمال زیاد مایل به پرداخت برای محصولات یا خدمات یک شرکت هستند و آنها را به خرید ترغیب می کند. بازاریابی یک فعالیت تجاری بلند مدت است که از تحقیقات بازار شروع می شود تا رضایت مشتری را جلب کند. بازاریابی یک فعالیت محوری است که تمام آن تبلیغ محصول نیست، بلکه هدف آن درک شرایط بازار، شناسایی نیازهای مشتری، طراحی محصول بر اساس نیاز، انتخاب بهترین رسانه برای تبلیغ محصول، تبلیغ آن از طریق کانال های مختلف است. تعیین قیمت، توزیع و فروش محصول، ایجاد روابط عمومی، ارائه خدمات پس از فروش به منظور جلب رضایت مشتریان.

به طور خلاصه، بازاریابی یک فرآیند تبلیغاتی برای آوردن محصول مناسب به بازار مناسب برای افراد مناسب با قیمت مناسب است.بازاریابی به این معناست که شما چقدر ارزش محصول یا خدمات خود را توضیح می دهید تا بر مشتریان تأثیر بگذارد به گونه ای که در نهایت آن را بخرند.

 تبلیغات چه نوع بازاریابی است؟

تبلیغات یکی از جنبه های بازاریابی است. در حالی که بازاریابی رویکرد کلی برای صحبت با مشتریان در مورد نام تجاری شما است، تبلیغات معمولاً نوعی پیام پرداختی است که برای منجر به فروش طراحی شده است. تبلیغات می تواند کوتاه مدت برای یک تبلیغ خاص یا مداوم باشد، اما معمولاً نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد.

انواع تبلیغات چیست؟

1. نمایش تبلیغات.
2. تبلیغات ویدیویی.
3. تبلیغات موبایل.
4. تبلیغات بومی
5. تبلیغات در رادیو و تلویزیون
6. تبلیغاتی بر روی بیلبورد
7. تبلیغات در مترو یا قطارشهری
8. تبلیغات در روزنامه و …

چگونه تبلیغ کنیم؟

به زبان ساده، تبلیغات در مورد محصولات و خدمات منتشر می شود. اما این فرآیند نیاز به هدف گذاری دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که کمپین ها با خواسته ها و نیازهای مخاطبان خاص هماهنگ هستند.کمپین های تبلیغاتی بزرگ از ترکیبی از رسانه ها برای ایجاد هیجان برای یک محصول استفاده می کنند. به عنوان مثال، برای تبلیغ محصولی که برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده است، تبلیغ‌کنندگان ممکن است از اینستاگرام، توییتر و دیگر پلت‌فرم‌های اجتماعی استفاده کنند. سایر گروه های مصرف کننده ممکن است به تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی بهتر پاسخ دهند. تبلیغ‌کنندگان باید با قرار دادن رسانه آزمایش کنند تا ترکیب مناسبی را برای دستیابی به مخاطب مناسب بیابند. تبلیغ‌کنندگان همچنین باید با فرکانس ارتباط برقرار کنند تا تبلیغاتشان از محیط رسانه‌ای بسیار اشباع شده عبور کند.

 تفاوت تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات به معنای معرفی و نمایش کالا یا خدمات شرکت شما به مشتریان بالفعل و بالقوه؛ با پرداخت پول و از راه شرکت ها و فرصت های جانبی مثل شبکه یا سایت های اینترنتی و بیلبورد را تبلیغات می نامیم. 

به فعالیت هایی برای آموزش و ترغیب افراد به انتخاب کالا یا خدمات شما در میان رقبا را بازاریابی می گوییم.

بازاریابی در واقع شامل قسمت هایی کوچکتر مثل شیوه تبلیغات، شناخت مشتریان، پشتیبانی کالا و خدمات و جذب رضایت مشتریان برای تشویق به همکاری دوباره با شما می شود. این فعالیت ها به  شما در جذب مشتریان جدید و حفاظت از مشتریان قدیمی کمک خواهد کرد.

کلام آخر:

امروزه تبلیغات و بازاریابی تاثیر بسزایی در کسب و کار دارد.اما باید بدانیم که تفاوت هایی با هم دارند در بالا توضیحاتی در این باره دادیم برای انتخاب و تعیین شیوه تبلیغات در میان انواع مختلف راه های تبلیغاتی اعم از تلویزیون، روزنامه ، مجله هلی محلی و امثال این ها مبحث  بازاریابی مطرح می شود.  برنامه ریزی، زمانبندی و محل قرار گیری بنر های تبلیغاتی  از دیگر وظایف بازاریابی است. تبلیغات پر اهمیت ترین و البته پر هزینه ترین بخش در بازرایابی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص تبلیغات کسب و کار آنلاین خود با ما در ارتباط باشیم.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

تایپو گرافی چیست؟ تایپو گرافی چیست؟ مقالات

پدیده تجارت

06 آبان 1396

چگونه لغزش دوربین را در افترافکت بگیریم؟ چگونه لغزش دوربین را در افترافکت بگیریم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 اردیبهشت 1397

بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

آموزش انگولار (angular js) اصفهان آموزش انگولار (angular js) اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

26 تیر 1398

بررسی ویژگی های اندروید9 بررسی ویژگی های اندروید9 مقالات موبایل

پدیده تجارت

08 اسفند 1398

وردپرس چیست ؟ وردپرس چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

تکنیک Content First در طراحی سایت تکنیک Content First در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

آموزش تخصصی Vue.js اصفهان آموزش تخصصی Vue.js اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 شهریور 1398

مزایای طراحی سایت به زبان PHP مزایای طراحی سایت به زبان PHP مقالات

پدیده تجارت

17 بهمن 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها