یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

توسعه دهنده وب کیست؟مزایا و معایب آن

انتشار 21 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

توسعه دهندگان وب در خط مقدم عصر اینترنت هستند. وب‌سایت‌هایی که مرور می‌کنیم، هدایایی که سفارش می‌دهیم و اخباری که به صورت آنلاین مطالعه می‌کنیم، همگی توسط توسعه‌دهندگان وب که وب‌سایت‌های اینترنتی را طراحی، می‌سازند و پیاده‌سازی می‌کنند امکان‌پذیر می‌شوند. آن‌ها به شدت در ایجاد وب‌سایت، از کمک به طراحی ویژگی‌های زیبایی‌شناختی مانند طرح‌بندی و رنگ گرفته تا ملاحظات فنی مانند نحوه طراحی یک وب‌سایت برای مدیریت مقدار معینی از ترافیک اینترنت، مشارکت دارند نه تنها زمینه توسعه وب هیجان انگیز و در خط مقدم عصر دیجیتال است، بلکه یک زمینه در حال رشد نیز هست.

توسعه وب کیست؟

یک توسعه دهنده سایت باید به زبان‌‌های برنامه نویسی و استاندارهای وب مسلط باشد. بتواند یک طرح اولیه را به یک وب‌سایت تمام عیار تبدیل کند. توسعه وب کاری است که در توسعه یک وب سایت برای اینترنت (وب جهانی) یا اینترنت (شبکه خصوصی) انجام می شود. توسعه وب می‌تواند از توسعه یک صفحه ساده متن ساده تا برنامه‌های کاربردی وب پیچیده، مشاغل الکترونیکی و خدمات شبکه‌های اجتماعی متغیر باشد.

نحوه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب در پنج مرحله:

1.اصول توسعه وب را بیاموزید

2.یک تخصص توسعه را انتخاب کنید.

3.زبان های برنامه نویسی کلیدی برای توسعه وب را بیاموزید.

4.روی پروژه هایی کار کنید تا مهارت های توسعه دهنده وب خود را توسعه دهید.

5.یک نمونه کار توسعه وب بسازید.

اصول توسعه وب چیست؟

اگر در حال یادگیری توسعه وب هستید، با اصطلاحاتی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت مواجه خواهید شد. اینها اغلب بلوک های سازنده وب نامیده می شوند. این سه ابزار بر توسعه وب غالب هستند. به نظر می رسد هر کتابخانه یا ابزاری حول HTML، CSS و JS متمرکز شده است.

توسعه وب با مثال چیست؟

توسعه وب به ساخت، ایجاد و نگهداری وب سایت ها اشاره دارد. توسعه وب شامل انواع مختلفی از تولید محتوای وب است. برخی از نمونه ها شامل کدنویسی دستی صفحات وب در یک ویرایشگر متن، ساختن یک وب سایت در برنامه ای مانند Dreamweaver و به روز رسانی وبلاگ از طریق وب سایت وبلاگ نویسی است.

مزایای همکاری توسعه دهنده وب و طراح وب

بزرگترین دلیل همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب، ایجاد یک پروژه وب کامل و جامع میباشد. همانطور که هر شرکت طراحی سایت هر دوی این متخصص ها را باید داشته باشد. از ظاهر گرفته تا عملکرد و تا تجربه، زمانی که طراح و توسعه دهنده وب با هم همکاری میکنند پروژه از هر نظر بهتر و کاملتر خواهد شد.

و زمانی که صحبت از همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب به میان می آید نباید طراحان تعاملی را فراموش کنیم.

مزایای دیگری که این همکاری دارد عبارتند از:

• وجود چشم های دیگر برای نظارت بر پروژه و پیدا کردن اشتباهات و خطاها

• طراحی و همفکری خلاقانه تر

• تجربه بهتر و جامع تر، زیرا طراح متوجه میشود که توسعه دهنده قابلیت ایجاد چه چیزهایی را دارد.

• محصول نهایی جامع تر که تمام قسمت های آن با هم هماهنگ هستند و عملکرد با ظاهر همخوانی دارد.

• طراح یا توسعه دهنده چیزهای بیشتری راجع به فرآیند طراحی یا توسعه یاد میگیرند.

• ادغام ایده ها برای داشتن چشم اندازی وسیع تر از آنچه یک پروژه قرار است باشد.

• افزایش تمرکز بر روی چشم انداز و اهداف پروژه طراحی

معایب همکاری طراح و توسعه دهنده

جنبه های منفی چندانی در این زمینه وجود ندارد ولی دو نکته را باید در نظر بگیریم:

1. چنانچه بخواهیم همه در یک زمان در کنار هم کار کنند ممکن است متحمل هزینه طراحی سایت زیاد شود. به خصوص اگر افراد در مکان های مختلف باشند. در این صورت اگر امکان جمع آوری افراد در یک زمان و مکان را ندارید میتوانید از طریق کنفرانس آنلاین و اشتراک گذاری آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشید.

2. گاهی اوقات ممکن است افراد نتوانند با هم کنار بیایند یا به توافق برسند. ولی همه ما افراد بالغی هستیم، درسته؟ پس میتوانیم با این مشکل کنار آمده و آن را حل کنیم.

حال که میدانید چرا باید با یک طراح یا توسعه دهنده وب همکاری کنید، چگونه باید آن را عملی کنید؟ این کار با ایجاد یک ارتباط واضح و روشن انجام میشود.

طراحان و توسعه دهنده های وب باید ابتدا پروژه را به صورت کلی مدنظر قرار داده و راجع به کلیت پروژه در طول فرآیند و تصمیم گیری ها، فکر کنند. به یاد داشته باشید که برد و باخت هایی در این راه وجود دارد.

بهترین کار برای شروع همکاری، دعوت کردن همکارتان به نهار، صرف قهوه و یا پیاده روی میباشد. قبل از اینکه کار را شروع کنید سعی کنید همکارتان را و سبک کاریش را به خوبی بشناسید. درباره کار تیمی خود با یکدیگر صحبت کنید و قوانینی را برای این همکاری تعیین نمایید.

هر کسی که در پروژه همکاری دارد باید در زمان های مشخص کارهای خود را با دیگر افراد در پروژه به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که همه در حال پیشروی و انجام کارهای خود هستند. همواره خوش برخورد باشید و انتقادهای سازنده ارائه کنید و پذیرای انتقادات دیگران هم باشید. و به یاد داشته باشید که در این راه چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و پذیرای آن ها باشید.

 مهارتهای اساسی ضروری برای توسعه دهندگان وب

برای اینکه به عنوان یک توسعه دهنده وب موفق باشید، به چیزی بیش از تخصص فنی احتیاج دارید همچنین باید به یک مجموعه کامل از مهارت های “نرم” برای رشد و پیشرفت بپردازید.

همکاری و کار گروهی:

مهم نیست که شغل توسعه وب شما را به کجا می برد، به احتمال زیاد شما در یک سطح با یک تیم همکاری خواهید کرد. برای موفقیت شما به عنوان یک وب شبکه ای که بتوانید به طور موثر و کارآمد در یک محیط تیم کار کنید، بسیار مهم است.

حل مسئله:

این تقریباً بدون تردید است، اما یکی از مهمترین مهارتهایی که به عنوان یک توسعه دهنده وب می توانید داشته باشید، توانایی تفکر خلاقانه و انتقادی برای حل مشکلات است. در مرحله اول، این تمام نقطه توسعه وب است، درست است؟

خود انگیزشی:


در حالی که کار برای توسعه وب معمولاً شامل تلاش تیمی است، مدت قابل توجهی نیز صرف می کنید تا کار خود را انجام دهید. برای اینکه بتوانید به عنوان یک شبکه وب پیشرفت کنید، باید عادات کاری قوی و توانایی انگیزه ماندن را ایجاد کنید حتی وقتی که با دیگران کار نمی کنید.

کلام آخر:

در مقاله بالا شما را با توسعه دهنده ی وب آشنا کردیم و معایب و مزایای هم توضیح دادیم.برای وارد شدن به این حوزه ابتدا لازم است کامل راجب این حیطه بدانید پیشنهاد میکنم مقاله ی برنامه نویسی وب چیست؟ را مطالعه کنید و جهت ارتباط بیشتر و مشاوره با ما همراه باشید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش طراحی سایت با MVC آموزش طراحی سایت با MVC مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 دی 1398

چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ چگونه ادمین یک پیج اینستاگرام بشویم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

14 تیر 1399

بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

دانستنی های طراحی اپلیکیشن اندروید دانستنی های طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

15 مهر 1398

طراحی اپلیکیشن خارق العاده اندروید طراحی اپلیکیشن خارق العاده اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

28 شهریور 1396

سئو و بهینه سازی وب سایت سئو و بهینه سازی وب سایت مقالات سئو

پدیده تجارت

07 تیر 1396

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن IOS که لازم است بدانید! نکات مهم در طراحی اپلیکیشن IOS که لازم است بدانید! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

05 اردیبهشت 1397

چه کسانی باید برنامه نویسی را یادبگیرند؟ چه کسانی باید برنامه نویسی را یادبگیرند؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

05 شهریور 1396

جدید ترین فناوری های سئو 2021 جدید ترین فناوری های سئو 2021 مقالات سئو

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

معرفی متا تگ های مهم برای سئو معرفی متا تگ های مهم برای سئو مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

مزیت داشتن اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار شما مزیت داشتن اپلیکیشن اندروید برای کسب و کار شما مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 بهمن 1398

محتوای همیشه سبز چیست ؟ محتوای همیشه سبز چیست ؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها