یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

دیجیتال برندینگ چیست؟

انتشار 07 مرداد 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

چگونه برند خود را متمایز کنیم؟

از زمان قدیم تاکنون ایجاد یک برند، مورد توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. به گونه‌ای که می‌توان گفت اولین قدم و مهمترین قدم در بازاریابی محصولات، ایجاد یک برند معتبر است. در واقع با ایجاد یک برند معتبر در ذهن مشتریان، شما کیفیت و اصالت کالاها و خدمات خود را مطرح می‌کنید، و وقتی نام آن برند برده می‌شود، تمامی افراد به یاد یک محصول یا کالای خاص می‌افتند.

دیجیتال برندینگ؛ یک بازاریابی قدرتمند

اغلب شما ممکن است، اصطلاح دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ چیست را شنیده باشید و گمان کنید که این واژه به یک معنا هستند، اما باید بگوییم، آنها کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. در واقع می‌توان گفت دیجیتال برندینگ زیر مجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است که بر نام تجاری محصول، تمرکزدارد.

شما به راحتی با ایجاد یک برندینگ می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و این کار به شما به عنوان یک صاحب کسب و کار کمک خواهد کرد که بتوانید به صورت بهتر کالاها و خدمات خود را به فروش برسانید. اما به یاد داشته باشید که برند سازی و برندینگ دو موضوع متفاوت از هم هستند.

برند سازی به کلیه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که هویت برند را می‌سازند و برندینگ به ذهنیتی گفته می‌شود که از یک برند معتبر و مشخص در ذهن افراد تداعی می‌شود.

یک برندینگ اصولی، سیستمی است که از اجزای مختلف تشکیل شده است. این اجزا باید در عین داشتن هماهنگی، به صورت مشخص و برای هدفی خاص تلاش کنند. بنابراین؛ دقت داشته باشید، اگر کوچک‌ترین مغایرتی بین اجزای کسب و کار با هویت برند سازمان وجود داشته باشد، باعث کاهش اعتماد مشتریان شما خواهد شد، در نهایت اثر بخشی برند به شدت کاهش پیدا می‌کند.

چگونه برند خود را متمایز کنیم؟

همانگونه که در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های موفق، هر قسمتی توسط یک فرد متخصص اداره می‌شود، برند سازی و فروش محصولات از طریق برند، یکی از سخت‌ترین و زمان بر‌ترین روش‌های بازاریابی است که باید توسط یک گروه متخصص و حرفه ای انجام شود، چرا که کوچک‌ترین اشتباه در ایجاد برند می‌تواند، منجر به از بین رفتن اعتبار سازمان یا شرکت شما شود. بنابراین؛ سعی کنید از یک فرد متخصص که اطلاعات و آگاهی زیادی در این زمینه دارد و دور‌ه دیجیتال برندینگ را گذرانده است، کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که در دیجیتال برندینگ، طرف مقابل شما مشتری و جلب اوست. باید در مبحث دیجیتال برندینگ، به گونه‌ای عمل کنید که بتوانید نیازهای مشتری را پاسخگو باشید. اگر هدف اصلی شما، ایجاد یک برند معتبر در ذهن مشتری باشد، آن‌ها با برند شما ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. هدف اصلی دیجیتال برندینگ این است که با ایجاد یک محتوای باکیفیت، یک وبلاگ و یا حتی طراحی سایت، برند شما در معرض دید مشتریان قرار گیرد. دقت داشته باشید که باید محصولات، کالا و خدماتی ارائه دهید که از سایر کالاها و محصولات رقبای شما متمایز باشد.

سخن پایانی:

یک کمپین تجاری با نام تجاری دیجیتال برندینگ یک گام حیاتی در ایجاد هر کسب و کار موفق است. به همین دلیل مهم است قبل از شروع، یک استراتژی جامع از دیجیتال برندینگ برای سازمان داشته باشید. این کار علاوه بر اینکه به شما اجازه می‌دهد که محبوبیت شرکت خود را افزایش دهید، همچنین شما را قادر می‌سازد که رابطه بسیار قوی‌تری با مشتری خود ایجاد کنید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

لینک سازی داخلی چیست ؟  تاثیر لینک های داخلی بر سئو لینک سازی داخلی چیست ؟ تاثیر لینک های داخلی بر سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

سوشیال مارکتینگ سوشیال مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

22 دی 1392

چرا باید برنامه نویسی IOS را یاد بگیریم؟ چرا باید برنامه نویسی IOS را یاد بگیریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

29 آبان 1396

آموزش فتوشاپ در اصفهان آموزش فتوشاپ در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

رتبه الکسا و سئو چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ رتبه الکسا و سئو چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

13 آبان 1396

رابطه تجربه کاربری (UX) چیست؟ رابطه تجربه کاربری (UX) چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

مدیریت پیچ اینستاگرام مدیریت پیچ اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

09 آذر 1398

مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق مراحل طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مهر 1398

آموزش ساخت بازی موبایلی آموزش ساخت بازی موبایلی مقالات موبایل

پدیده تجارت

10 مهر 1398

مزیت طراحی سایت با نود جی اس مزیت طراحی سایت با نود جی اس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

31 فروردین 1399

طراحی اپلیکیشن خارق العاده اندروید طراحی اپلیکیشن خارق العاده اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

28 شهریور 1396

بررسی ویژگی های اندروید9 بررسی ویژگی های اندروید9 مقالات موبایل

پدیده تجارت

08 اسفند 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها