یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

انتشار 15 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

بسیاری از موارد باعث می شود وب سایت خوب به نظر برسد. یک سایت می تواند شما را با تصاویر خیره کننده جذب کند.

رنگ ، در واقع ، نقشی اساسی در زیبا جلوه دادن یک وب سایت دارد. با این وجود ، آنچه در وب سایت ها استفاده می شود بیش از چیزی است که چشم نواز باشد.ش

ممکن است بسیاری از ما متوجه این موضوع نباشیم ، اما رنگهایی که در وب سایت هرکسی به کار رفته است نیز به منظور ایجاد واکنشها ، احساسات و نگرشهای خاص افرادی است که از آنها بازدید می کنند. حداقل این چیزی است که روانشناسی رنگ به ما می گوید

دانش روانشناسی رنگ هنوز در حال پیشرفت است ، اما ما در این مقاله به بررسی دیدگاه های زیادی که می تواند به طراحان وب سایت هوشمند کمک کند تا رنگ های مناسب را با اهداف وب سایت و نام تجاری مطابقت دهند، می پردازیم.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ یک زمینه علمی است که به بررسی چگونگی تأثیر رنگها بر رفتار انسان می پردازد. در حالی که تاریخ روانشناسی رنگ به اوایل قرن شانزدهم برمی گردد ، اما هنوز هم با بحث و جدال احاطه شده است.

برخی حتی شک دارند که چیزی به اندازه ذهنی بودن درک رنگ و ارتباط آن با رفتار انسان ، اصلاً قابل اندازه گیری است.

با این حال ، از آنجا که بازاریابان متوجه تأثیرات مهمی که رنگ می تواند در موفقیت فعالیت های تبلیغاتی داشته باشد ، داده های زیادی وجود دارد که نشان می دهد تفاوت رنگ مناسب می تواند چقدرمهم باشد.

بنابراین ، اگرچه برخی ممکن است رنگ وب سایت های خود را یک فکر یک بعدی بدانند ، بازاریابان باهوش می دانند که انتخاب تم رنگی برای یک سایت می تواند به یک عامل حیاتی تبدیل شود که در نهایت در مورد نحوه پاسخگویی کاربران تصمیم می گیرد.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

پنج روش استفاده از روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ می تواند بر تفکر مصرف کنندگان درباره نام تجاری شما تأثیر بگذارد. بیایید پنج روش برای افزودن رنگ به طراحی وب سایت شما را بررسی کنیم.

1. پس زمینه وب سایت (Website Background)

مشتریان شما به محض ورود به صفحه اصلی وب سایت شما را ارزیابی می کنند. Colorcom گزارش می دهد كه مصرف كنندگان “در طی 90 ثانیه از مشاهده اولیه ، ناخودآگاه درباره شخص ، محیط یا محصول قضاوت می كنند و بین 62٪ تا 90٪ ارزیابی فقط براساس رنگ است.” رنگ پس زمینه که اغلب نادیده گرفته می شود به عنوان قطعه اصلی طراحی وب سایت شما محسوب می شود. رنگی که انتخاب می کنید رنگ متن ، آیکون ها و دکمه ها را تعیین می کند. رنگ زمینه به خوانایی نیز کمک می کند.

2. عناوین وب سایت (Website Headlines)

روانشناسی رنگ فراتر از انتخاب رنگ مناسب است. شما همچنین باید رنگ ها را بر اساس زمینه تلاش های بازاریابی خود انتخاب کنید. تیم شما باید در نظر بگیرد که رنگ از کجا استفاده می شود و می خواهید مشتری هنگام مشاهده آن رنگ خاص چه احساسی داشته باشند. سپس ، می توانید یک قدم جلو بروید و دستورالعمل های تجاری خود را اضافه کنید.

“فقط اطمینان حاصل کنید که از شخصیت تجاری خود به کمک انتخاب رنگ خود تعریف کرده اید و همچنین بیشترین توجه کاربران را به خود جلب کرده اید.”

3. تصویر قهرمان وب سایت (Website Hero Image)

یک تصویر قهرمان ، یک تصویر بزرگ بنر است که به قسمت عنوان صفحه اصلی شما پین شده است. این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام فرود در سایت شما مشاهده می کنند. تصاویر قهرمان اهمیت دارند زیرا آنها اغلب یک امتیاز فروش منحصر به فرد در مورد نام تجاری شما دارند. این ممکن است داستان برند شما را برجسته کند ، محصول شما را به نمایش بگذارد یا از بازدیدکنندگان استقبال مجازی کند. اگر هدف تصویر قهرمان شما فروش بیشتر است ، باید با دقت فکر کنید که این رنگ چگونه بر مشتریان بالقوه شما تأثیر می گذارد.

4. دکمه های فراخوانی برای اقدام( Call to Action Buttons)

هدف وب سایت شما بیش از آگاهی از برند است. اگر می خواهید درآمد کسب کنید ، وب سایت شما باید مردم را ترغیب به اقدام کند. این اقدام ممکن است شامل ثبت نام برای آزمایش محصولات ، اشتراک در خبرنامه یا خرید واقعی باشد.

رنگ دکمه های تماس برای عمل شما باید برجسته باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد. با این حال ، نباید نسبت به مارک شما انعطاف پذیر باشد.

“به جای کپی کردن مارک های بزرگ در صنعت خود ، شجاع و خلاق باشید. این تنها راه ساختن یک مارک معتبر و جدا شدن از دیگران است. “

5. پاپ آپ های وب سایت (Website Pop-Ups)

پنجره های بازشو ابزاری موثر در بازاریابی برای افزایش تجربه بازدید کننده هستند. آنها با پیشنهادات مربوطه ، فروش ویژه یا حتی فرصت های ثبت نام از طریق ایمیل ، به برند شما کمک می کنند تا مشتریان را هدف قرار دهند. این روش دیگری است که می توانید بازدیدکنندگان را به چرخه پرورش خود منتقل کنید.

اما آیا تا به حال به رنگهای پاپ آپ خود فکر کرده اید؟ احتمالا نه. تحقیقات نشان می دهد رنگ تا 80٪ شناخت برند را بهبود می بخشد. بنابراین ، به نفع شماست که در پنجره های بازشو از رنگهای مارک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پاپ آپ pop up چیست ؟

نحوه استفاده از روانشناسی رنگ هنگام ایجاد وب سایت

رنگها یکی از تأثیرگذارترین راههایی است که ما جهان را درک می کنیم. به همین دلیل ، جای تعجب نیست که در بحث بازاریابی نیز رنگ ها از اهمیت اساسی برخوردار هستند.

در حقیقت ، بیش از 90٪ مردم رنگ را به عنوان یکی از عوامل موثر تصمیم گیری در خرید خود ذکر می کنند. این عددی است که هیچ شرکتی نمی تواند آن را نادیده بگیرد ، به ویژه در زمانی که حتی کوچکترین مزیت می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

به کمک روانشناسی رنگ ، می توانید از لحظه ای که اولین ارتباط آنها با نام تجاری شما برقرار می شود ، ارتباطات محکمی را در ذهن مشتری ایجاد کنید. رنگها در سطح بسیار عمیق ، حتی ناخودآگاه درک می شوند ، این بدان معناست که اگر شما نمی خواهید مردم را کنار بگذارید ، حتی بدون درک آنچه اتفاق افتاده است ، دانستن واکنشهایی که ایجاد می کنند بسیار مهم است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

 اصول چرخ رنگی  برای طراحی وب سایت

چرخ رنگ یکی از ساده ترین راه ها برای بررسی چگونگی ارتباط رنگ ها با یکدیگر است. امروزه ابزارهای قدرتمند جمع کننده چرخ رنگ وجود دارد که امکان ترکیب رنگ های مختلف ، آزمایش ترکیبات و یافتن تعادل مناسب رنگ برای وب سایت شما را فراهم می کند.

می توانید رنگ های مختلف را با هم ترکیب کرده و پاسخ رفتاری آنها را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که هیچ برخورد رنگی وجود ندارد که باعث ایجاد سردرگمی یا تحریک در بین بازدید کنندگان سایت شما شود.

چرخ رنگ می تواند به افرادی که تجربه کمی در روانشناسی رنگ دارند کمک کند تا کنترل بیشتری بر نحوه ایجاد سایت خود داشته باشند. اما برای استفاده کامل از آنچه که می تواند ارائه دهد ، باید درک کاملی از آنچه هر یک از رنگ ها نشان می دهد ، داشته باشید.

سخن پایانی

رنگ ها می توانند روحیه یا احساس خاصی را در وب سایت ایجاد کنند. اگر رنگ سایتی اشتباه باشد ، می تواند منجر به پرش زیاد شود ، زیرا غیرحرفه ای بودن یا حتی عدم اعتبار  سایت را نشان می دهد. اگر برداشت درست باشد ، باعث میشود سایت جایگاه خود را بدست آورد. بنابراین تعجبی ندارد که روانشناسی رنگ همچنان یکی از نگرانیهای مهم طراحان وب باشد.

برای دیدن اینکه کدام رنگ با مارک شما مطابقت دارد از ابزار چرخشی رنگ Adobe استفاده کنید. آزمایش کنید که هر رنگ چقدر خوب به نظر می رسد. انتخاب پالت مناسب مطمئناً به حداکثر رساندن نرخ تبدیل شما کمک می کند.

تجزیه و تحلیل کیفیت رنگ های مختلف می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از اینکه چه رنگ هایی می تواند مناسب برند شما باشد ، بگیرید. و اگر از چرخ رنگ برای جستجوی ترکیبات استفاده می کنید ، گزینه های مختلفی که باید در نظر داشته باشید هرگز تمام نخواهید شد و با رنگ هایی روبرو خواهید شد که مخاطبان شما کاملاً آنها را دوست خواهند داشت.

جهان امروز کوچکتر و متنوع تر می شود. به خاطر داشته باشید که رنگ ها در فرهنگ ها متفاوت است. آنچه كه يك فرهنگ مثبت مي داند ممكن است توسط فرهنگي ديگر منفي تلقي شود. به عنوان مثال ، سفید در چین با مرگ همراه است در حالی که عروس در کشورهای مسیحی همین رنگ را می پوشند. رنگ بنفش در بیشتر کشورها زنانه تلقی می شود ، اما در برزیل نیز با مرگ همراه است. بنابراین ، شما باید تمام جنبه های مخاطبان خود را در نظر بگیرید تا ترکیبی از بهترین رنگ ها را برای مشتریان آینده خود ارایه دهید.

فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول فیلد اول

مهارت هایی وجود دارد که اگر آنها را آموزش ببینید؛ آینده خود را تضمین کرده اید. یکی از این مهارت ها، برنامه نویسی موبایل است. این روزها هر کسب و کاری برای آنکه بتواند از سایر رقبا پیشی گیرد؛ نیاز به اپلیکیشن یا وبسایت دارد. به همین دلیل است که بازار برنامه نویسی موبایل روز به روز داغ تر می شود. البته بین دوست داران برنامه نویسی، چالش انتخاب بین اندروید و ios همیشه مطرح بوده! با در نظر گرفتن این مطلب که استفاده کنندگان اندروید از ios بیشتر است و با حضور اپلیکیشن هایی مثل بازار که به نسبت فضاهای ارائه دهنده برنامه های ios ، فضایی با محدودیت کمتر ارائه می کنند، آموزش برنامه نویسی اندروید دریچه روشنی برای آینده شما خواهد بود. البته که دنیای برنامه نویسی فقط به نوشتن کد خلاصه نمی شود و شما باید با پشتکار بالا سعی کنید تکنیک های برنامه نویسی بهینه تر را نیز آموزش ببینید. همچنین یاد بگیرید چگونه چالش های مختلف را پشت سر بگذارید و این مهم در صورتی امکان پذیر است که با علاقه و کوشش این راه را در کنار متخصصانی که در این زمینه صاحب رزومه قوی هستند؛ بگذرانید. علاوه بر این موارد یک برنامه نویس حرفه ای همیشه سعی می کند اطلاعات خود را به روز کرده و از کتابخانه های معتبر و جدید استفاده کند.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی سایت توسط شخص برنامه نویس یا شرکت برنامه نویس؟ طراحی سایت توسط شخص برنامه نویس یا شرکت برنامه نویس؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 آبان 1396

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

03 دی 1398

ورکشاپ (workshop) چیست؟! ورکشاپ (workshop) چیست؟! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 مهر 1393

چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ چرا طراحی سایت در اصفهان اهمیت ویژه ای دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 اسفند 1395

ساخت Fragment  در اندروید ساخت Fragment در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

09 دی 1397

انواع ریدایرکت در طراحی سایت انواع ریدایرکت در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

08 دی 1398

آموزش حرفه ای افترافکت آموزش حرفه ای افترافکت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

18 دی 1396

آموزش مقدمات برنامه نویسی آموزش مقدمات برنامه نویسی مقالات سئو

پدیده تجارت

11 آبان 1398

سئوی منفی چیست و چه راهکار هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد؟ سئوی منفی چیست و چه راهکار هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

27 آبان 1397

اهمیت شبکه های مجازی در تبلیغات آنلاین اهمیت شبکه های مجازی در تبلیغات آنلاین مقالات

پدیده تجارت

27 تیر 1397

آموزش نصب لاراول بصورت قدم به قدم آموزش نصب لاراول بصورت قدم به قدم مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مهر 1398

طراحی سایت پزشکی طراحی سایت پزشکی مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 مهر 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها