یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

سئوی منفی چیست؟

انتشار 30 مهر 1396
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

در سئوی منفی ،رقبا با استفاده از تکنیک هایی به سایت شما حمله ور میشوند،در نتیجه سریعا گوگل سایت شما را جریمه کرده و از رتبه آن سایت در گوگل میکاهد.

به این معنی که رقبا با گذاشتن صدها بک لینک بی استفاده در یک سایت، سایت مورد نظر را از لیست نتایج گوگل به سمت پایین میکشند.

 

برای جلوگیری از سئوی منفی هر مدیر سایتی باید با استفاده از google webmaster رفتارهای مشکوک دیگران را شناسایی کند.

در google webmaster ابزاری به نام Disavow links وجود دارد که با استفاده از آن میتوان نام سایت اسپم را وارد کرده تا گوگل تمامی لینک هایی که به سایت شما ورودی داده اند را حذف کند.

 

تعدادی از این موارد مشکوک میتواند گزینه های زیر باشد.

 

  • دریافت به تعداد بسیار زیاد بک لینک از دامنه هایی مثل biz،p و … کاملا غیر طبیعی است.
  • دریافت تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط
  • دریافت بک لینک از سایت های غیر اخلاقی
  • لینک به سایت شما از انجمن ها و فروم خارجی
  • لینک هایی بامتن یکسان و با دامنه مشخص از چند سایت نامعتبر

سایت رقیب شما میتواند با سرریز کردن تعداد زیادی از بک لینک های بالا به طرف سایت شما باعث حذف شما یا جریمه شما از طرف گوگل شود.

 

همچنین میشود مدیر یک سایت با انجام تکنیک هایی به سایت خود سئوی منفی اعمال کند.به اینصورت که تبلیغات مختلف برای فروش تعداد زیادی بک لینک به قیمت پایین میتواند بدترین دام برای یک وبمستر باشد.

 

 

چگونه از سایت خود در برابر سئوی منفی محافظت کنیم؟

باید مراقب سایت خود باشید و هر چیز غیر عادی را به گوگل گزارش دهید.

 

– ابزارهای وبمستر: ایمیلتون را در هشدار ایمیلی گوگل وبمستر وارد کنید. (Google Webmaster Email Alerts)  تا وقتی سایتتون مورد حملات بدافزارها قرار گرفت یا هکرها صفحات رو noindex کردند یا از طرف گوگل جریمه گرفتید، گوگل وبمستر برای شما یک ایمیل هشدار بفرستد. میتوانید تذکر موبایلتون را فعال کنید تا همان لحظه برای شما روی موبایلتون هشدار ظاهر بشود و سریعتر باخبر بشوید.

 

– بک لینکها را بررسی کنید: میتوانید با استفاده از یکسری ابزارها متوجه بشوید اگر کسی براتون بک لینک میسازد. ابزارهای مثل Ahrefs.com یا monitorbacklinks.com سایت را آنالیز می کنند و وقتی سایت بک لینک بگیرد یا بک لینک از دست بدهد، جزئیات برای شما گزارش می کنند. اینطوری میتوانید متوجه لینک های بد بشوید و پاک کنید یا به گوگل گزارش بدهید.

 

– از بک لینکها محافظت کنید: شاید عده ای بخواهند بک لینکهای خوب شما را پاک کنند و اینطوری به رتبه سایت شما ضربه بزنند. فقط با آدرس ایمیلی از دامنه خودتون با مدیر سایت تماس داشته باشید، به این ترتیب کار اسپمرها سخت تر میشود. ضمنا باید بک لینک های سایت را به ترتیب مفید بودن منظم کنید و مفیدترین را شناسایی و تگ کنید تا اگر مشکلی بوجود آمد سریعتر متوجه بشوید که مشکل چیست؟

 

– سایت را امن کنید: با استفاده از پسورد از سایت محافظت کنید پسوردها باید حاوی اعداد و کاراکترهای خاص باشند تا دسترسی برای اسپمرها سخت تر بشود. از فایلها به طور منظم پشتیبان بگیرید تا اگر مشکلی پیش آمد بتونید به راحتی همه چیز  را برگردانید.

 

– دنبال محتوای تکراری بگردید: میتوانید به کمک ابزارهای آنلاینی که هست بررسی کنید که صفحات سایتتون جای دیگری کپی نشده باشند. سایت هایی مثل Siteliner.com نشان میدهند که محتوای شما چه جاهای دیگری بدون اجازه شما منتشر شده اند.

 

– اسم خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید: اسپمرها اکانتهای قلابی تو شبکه های اجتماعی به اسم شما یا شرکت شما میسازند. این پروفایل ها رو قبل از اینکه فالوئرهاشون بیشتر بشوند، به عنوان اسپم گزارش کنید تا پاکشون کنند.

 

– تکراری بودن کلیدواژه ها: هیچ وقت کلیدواژه هایی را که در تبلیغات بکار برده اید را در صفحات فرود به صورت بی معنی و پشت سرهم تکرار نکنید.

 

– لینک نخرید: برای صفحه ها لینک های داخلی نخرید. از نظر گوگل این کار از روشهای مصنوعی جذب ترافیک به سایت محسوب میشه و نگاه مثبتی بهش نداره. لینک ها باید به صورت طبیعی بوجود بیایند و روی صفحاتی باشند که محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما داشته باشند.

 

نتیجه میگیریم که باید از رتبه سایت خود محافظت کنید.

آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

تکنیک Content First در طراحی سایت تکنیک Content First در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

صفر تا صد شروع کسب و کار آنلاین صفر تا صد شروع کسب و کار آنلاین مقالات برندینگ

پدیده تجارت

04 آبان 1398

آموزش بورس دراصفهان آموزش بورس دراصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

برای طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟! برای طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

08 اسفند 1397

بک لینک (Backlink) چیست؟ بک لینک (Backlink) چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

19 بهمن 1396

ساخت اسلایدر در اندروید ساخت اسلایدر در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

23 دی 1397

آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ آموزش فتوشاپ یا لایت روم ؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

28 بهمن 1398

7خصوصیت یک اپلیکیشن خوب که حتما باید بدانید! 7خصوصیت یک اپلیکیشن خوب که حتما باید بدانید! مقالات

پدیده تجارت

28 فروردین 1397

چرا ویدیو مارکتینگ ؟! چرا ویدیو مارکتینگ ؟! مقالات برندینگ

پدیده تجارت

16 اردیبهشت 1398

کاربرد TextWatcher در اندروید استودیو و آموزش ساخت آن کاربرد TextWatcher در اندروید استودیو و آموزش ساخت آن مقالات موبایل

پدیده تجارت

02 مرداد 1397

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 تیر 1399

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها