یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

طراحی اپلیکیشن و اهمیت آن

انتشار 20 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، افراد به سمت محتواهای مفید می‌روند. دستگاه های تلفن همراه بهترین ابزار برای دسترسی به اطلاعات هستند. اگر می‌خواهید مردم محصولات شما را ببینند، از خدمات شما استفاده کنند بهترین راه استفاده از اپلیکیشن است اماسوال اینجاست اپلیکیشن چیست؟ و اهمیت آن

اپلیکیشن چیست؟

به برنامه هایی کاربردی که درون گوشی همراه مورد استفاده قرار میگیرند ، “نرم افزار” ، “برنامه کاربردی” یا “اپلیکیشن” میگویند. این گونه نرم افزار ها برای ارائه خدماتی به کاربران ، کاربرد دارند. بهتر است به جای واژه “اپلیکیشن” ، از واژه فارسی “نرم افزار” یا “برنامه کاربردی” بهره گرفته شود.

فرایند طراحی برنامه چیست؟

طراحی برنامه یک فرایند مداوم است که شامل عناصر تجربه کاربر( UX) و رابط کاربر (UI) است. طراحان ایده پردازی می کنند ، راه حل ها را تعریف می کنند ، جریان و ساختار برنامه را ایجاد می کنند ، و انتخاب های سبک از رنگ تا فونت را انجام می دهند. طراحان انتخاب ها را بر اساس تحقیقات و بازخوردهای کاربران تنظیم می کنند.

مدل طراحی برنامه چیست؟

MVC یک مدل طراحی برنامه است که از سه قسمت به هم پیوسته تشکیل شده است. آنها شامل مدل (داده) ، نمای (رابط کاربر) و کنترل کننده (فرآیندهایی هستند که ورودی را کنترل می کنند). MVC یک مدل شناخته شده برای طراحی برنامه های تحت وب است

اهمیت اپلیکیشن:

دسترسی مصرف کننده را آسان کنید یک برنامه راهی برای نزدیک کردن مصرف کننده به محصولات یا خدمات شما است. این به مشتریان امکان می دهد به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند و بدون محدودیت فیزیکی معامله کنند. برای داشتن نتایج مثبت ، مهم است که برنامه بر قابلیت استفاده و ناوبری کاربر تمرکز کند.

زبان‌های برنامه نویسی در طراحی اپلیکیشن

 طراحی اپلیکیشن اندروید:

  جاوا (Java):  یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی محسوب می‌شود. سیستم عامل اندروید هم براساس همین زبان نوشته شده است. به همین دلیل است که گوگل بیشترین میزان پشتیبانی را از اندروید انجام می‌دهد. از آنجایی که این زبان، بهترین مورد برای یادگیری توسعه اپلیکیشن‌های موبایل محسوب می‌شود، برنامه‌های آن بر روی پلتفرم‌های اندروید قابل اجرا هستند.

  پایتون (Pyton): یک زبان پیشرفته و محبوب که جهت داده‌های علمی استفاده شده و به دور از هرگونه پیچیدگی است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک طراحی سایت با پایتون کلیک کنید.

  بیسیک (Basic): به عبارتی بهترین زبان برنامه نویسی در حیطه طراحی اپلیکیشن اندروید است که سادگی مهمترین ویژگی آن است.

 کورونا (Corona): این زبان در عین سادگی، قدرت کنترل خوبی داشته و کدنویسی با آن در برخی موارد از جاوا ساده تر است.

 کاتلین (Kotlin): این زبان به نوعی نقاط ضعف جاوا را تحت پوشش قرار داد و مدت زمان پروسه هایی را که با جاوا در زمان طولانی تری اجرا می شدند، کاهش داد.

 فون گپ (PhoneGap): با استفاده از این زبان، طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی بدون نیاز به دانستن سایر زبان‌های اندروید، امکان پذیر خواهد شد. هرچند که این زبان، همانند وب عمل می کند، اما در ادامه و نتیجه کار، برنامه اندروید را ایجاد خواهد کرد.

طراحی اپلیکیشن iOS:

  سی شارپ (C#): این برنامه از شرکت مایکروسافت، دارای چند الگو بوده و در طراحی وب سایت و همچنین طراحی اپلیکیشن‌های iOS استفاده می‌شود.

  پی اچ پی (PHP): این برنامه حدود ۲۶ سال پیش نوشته شده و از کدهای باز بهره می برد. هرچند ابتدا برای طراحی وب سایت‌ها کاربرد داشت، اما اکنون در زمینه برنامه موبایلی مخصوص اندروید و iOS نیز استفاده می‌شود.

  سی پلاس پلاس (C++): این برنامه از زبان C گرفته شده و تقریباً به آن شباهت دارد. با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن موبایلی ساخت و کاربردهای گوناگون هم از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. ضمن اینکه نسبت به زبان C، کامل‌تر است.

 HDML: این زبان برنامه نویسی، پنجمین نسخه از HTML محسوب می‌شود و کاربردهای متنوعی دارد. با استفاده از ترکیب جاوا و CSS می توانید اپلیکیشن موبایلی طراحی کنید. HTML5 بر روی تمامی دستگاه‌ها قابلیت اجرا دارد.

 جاوا اسکریپت:(Java Script): از این زبان، برای طراحی صفحات وب استفاده می‌شود. همچنین به وسیله پلتفرم‌های مختلف، می توان از آن استفاده کرد تا اپلیکیشن موبایلی ساخته شود. اگر اپلیکیشنی با استفاده از جاوا اسکریپت ساخته شود، دیگر به کدنویسی مجزا نیاز نخواهد داشت. چند الگویی بودن، از دیگر قابلیت‌های جاوا اسکریپت است

 سوئیفت (Swift): این زبان برنامه نویسی، حدود ۷ سال پیش تولید و معرفی شد که در این بین چند به روز رسانی را نیز تجربه کرده است. مورد مهم اینکه گویا گوگل می خواهد به جای جاوا، از زبان سوئیفت استفاده کند. این مورد برای جاوا خبر خوبی نخواهد بود

بیشتر:مقایسه اپلیکیشن های Native با PWA

کلام آخر:
شرکت دیجیتال برندینگ پدیده تجارت در اصفهان  با داشتن نمونه کارهای حرفه ای در زمینه برنامه نویسی , می تواند مجری و مشاور شما در پیاده سازی وبسایتتان باشد. همچنین با داشتن تیم برنامه نویسی حرفه ای در زمینه طراحی وب اپلیکیشن های PWA می تواند پروژه های  شما را با بروزترین تکنولوژیهای برنامه نویسی پیاده سازی کند….

منتظر حضور گرم شما هستیم ….

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش پایتون اصفهان آموزش پایتون اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 مرداد 1398

ترفند های مهم در تولید محتوا ترفند های مهم در تولید محتوا مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

بهترین شرکت طراحی سایت اصفهان بهترین شرکت طراحی سایت اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 مهر 1398

خدمات پشتیبانی سایت خدمات پشتیبانی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 آبان 1398

نیچ مارکتینگ چیست و چگونه پیدا کنیم؟ نیچ مارکتینگ چیست و چگونه پیدا کنیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

چگونه یک وبسایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟ چگونه یک وبسایت فروشگاهی موفق داشته باشیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

01 آبان 1396

مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 مرداد 1392

عوامل موثر بر افزایش اعتبار وب سایت عوامل موثر بر افزایش اعتبار وب سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 آذر 1392

طراحی اپلیکیشن اندروید از ایده تا اجرا! طراحی اپلیکیشن اندروید از ایده تا اجرا! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

17 مهر 1397

ماشین لرنینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ماشین لرنینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 فروردین 1397

آموزش سئوی محتوا افزونه yoast seo آموزش سئوی محتوا افزونه yoast seo مقالات سئو

پدیده تجارت

09 دی 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها