یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایلی برای رونق کسب و کار

انتشار 18 تیر 1396
دیدگاه ها دیدگاه‌ها برای مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایلی برای رونق کسب و کار بسته هستند
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

در بسیاری از مواقع، برای توسعه یک کسب و کار، نیازمند جذب مشتریان بیشتر هستیم. برای این کار باید استراتژی خاصی را در پیش بگیریم که بدون اتلاف وقت و هزینه زیاد و با صرف وقت مناسب ما را به نتیجه ی مناسبی برساند.

اگر متفاوت بودن شما بین رقبایتان برای شما اهمیت دارد ، با تمایز در ارائه خدمات خود، کسب و کارتان را از رقبا جدا کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، یکی از این راهها، ارائه نرم افزاری مناسب کسب و کار شماست که در اختیار مشتریانتان قرارمی گیرد.

 

همه ما می دانیم که تلفن های همراه هوشمند امروزه به یکی از مهمترین ابزارهای سرگرمی برای تمامی گروه های سنی در تمام جهان تبدیل شده اند و البته همه می دانیم که این تلفن ها بدون وجود اپلیکیشن های موبایل، کارایی خاصی هم برای ما ندارند. در واقع اپلیکیشن موبایل یکی از آخرین تکنولوژی هایی هست که دنیای سرگرمی و تجارت را برای همه تغییر داده و به علاوه به عنوان یکی از بهترین روش های برندینگ هم به کار میرود. قدرت واقعی این گوشی ها موجب شده که بازاریابی موبایلی بسیار بهتر و کاراتر از دیگر شاخه های بازاریابی و برندینگ عمل کند.

 

یکی از اهداف مهم در تجارت، جلب رضایت مشتری و حفظ اوست. برای رضایت مشتری نه تنها دریافت کالا و خدمات با کیفیت مهم است بلکه یکی دیگر از الزامات آن سرعت دسترسی به اطلاعات یک کسب و کار است. در واقع ایجاد کانالهای ارتباطی آسان، سریع و موثر با مشتری، باعث افزایش سرعت تجارت می شود. مشتری شما علاقه دارد تا به خدمات یا محصولات شما دسترسی سریع داشته باشد پس اگرشما به نحوی برنامه ریزی کنید که همیشه در دسترس مخاطبین خود باشید و حتی زمانی که در ترافیک هستند بتوانند با موبایل خود، با شما ارتباط برقرار کنند، نتیجه حاصل از این کار فراتر از تصور شما خواهد بود. بسیاری از کسب و کارها، اهمیت موبایل مارکتینگ را درک کرده اند، بنابراین حاضرند هزینه های دسترسی به این تکنولوژی را پرداخت کنند اما این نکته را یادآور میشوم که برخی از کسب و کارها پس از اینکه اپلیکیشن کسب و کار خود را به دست مشتری میرسانند، پروسه ی تبلیغات و بازاریابی خود را رها می کنند بنابراین به نتیجه ی مورد دلخواه خود نمی رسند.

 

در واقع مهم ترین بخش بازاریابی موبایلی درست بعد از نصب اپلیکیشن روی موبایل مشتری ها ایجاد می شود و بعد از نصب اپلیکیشن موبایل کسب و کار شما توسط مشتری این امکان را به او می دهد که دائما با شما در تماس باشد چرا که دائما با گوشی خود در تماس است و این فرصت دائمی همراه بودن با مشتری می تواند مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. آمار نشان می دهد که ایرانی ها روزانه به طور متوسط بیش از 3 ساعت از وقت خود را با گوشی موبایل خود می گذرانند! بنابراین مسلم است که ایجاد یک پل ارتباطی با آنان از طریق موبایل می تواند حس در کنار شما بودن را برایشان تدایی کند و حس کنند که یک برند زنده همیشه با آنان در ارتباط است.

 

از سویی دیگر، اپلیکیشن های موبایل می توانند به عنوان یک ابزار اطلاع رسانی به مشتریان و حتی برای دریافت اطلاعات از آنان بکار گرفته شوند. مثلا می توان با استفاده از اطلاعات موقعیت جغرافیایی مشتریان در زمانی که آنان در نزدیکی فروشگاه شما قرار می گیرند، برای آنان آلارم هشداری ارسال کرد تا کاربر متوجه بشود که درکجا و در چه محلی قرار دارد. یا اینکه برای کاربران از طریق گوشی هوشمندشان تنوع و سرگرمی ایجاد کنید.

چرا کسب و کار من به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارد

اگر فکر می کنید که فقط کسب و کارهای بزرگ نیاز به یک اپلیکیشن موبایل دارند، سخت در اشتباهید! هر روزه تعداد بیشتری از کسب و کارهای کوچک و متوسط به فکر باز کردن جای خود در موبایل مشتریانشان هستند، چون به اهمیت این دستگاه کوچک در دست مشتریانشان پی برده اند. این روزها با بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط روبرو می شویم که برای توسعه کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند. اگر هنوز به اهمیت استفاده از این فناوری برای کسب و کارتان پی نبرده اید، به هفت مزیتی که این تکنولوژی برای شما به ارمغان می آورد توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید که قبل از رقبا وارد این مسیر شوید، نه بعد از آنها!

1-همیشه و همه جا همراه مشتری تان باشید

فرض کنید اپلیکیشن شما جزء اپلیکیشن هایی باشد که مشتری در روز چندین بار به آن رجوع می کند! توجه کنید چه مزیت بزرگی برای کسب و کار شما ایجاد می شود حتی اگر مشتری اپلیکیشن شما را باز نکند و فقط لوگوی شما را چندین بار در روز روی گوشی خودش ببیند، خوب این باعث می شود شما به جای رقبایتان اولین گزینه تصمیم برای خرید توسط آن شخص باشید.

2-یک کانال بازاریابی مستقیم ایجاد کنید

اپلیکیشن های موبایل، کاربردهای بسیاری را برای فروشنده و مشتری ایجاد می کنند: آنها می توانند شامل اطلاعات کلی یک کسب و کار، قیمت محصولات و خدمات، فرمهای رزرواسیون، جستجو، حساب کاربری، پیام رسانی، خبر رسانی و بسیاری از کاربردهای دیگر باشند. یکی از بزرگترین مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این است که می توانید هر نوع اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار مشتری قرار گیرد، مثل فروشهای ویژه و تخفیفات و…

3-برای مشتری تان ایجاد ارزش کنید

اپلیکیشن موبایل کسب و کار با قابلیت دسترسی بسیار نزدیک به مشتری، این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید برنامه های ایجاد وفاداری در مشتریان تان را به شکل بهتر و موثرتری اجرا کنید. برنامه هایی چون کارتهای تخفیف و امتیاز برای خرید تا سقف معین و یا سایر پلن های ترفیعی به بهترین شکل، قابلیت اجرا داشته و در دسترس مستقیم مشتریان قرار می گیرد.

4-برند خود را ایجاد کنید و ارتقا دهید

یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما می تواند نقش عمده ای در ایجاد آگاهی از برند شما داشته باشد.

برند

یک اپلیکیشن موبایل شبیه به یک بیلبورد سفید است.با استفاده از اپلیکیشن شما می توانید باعث ایجاد یک فضای دوست داشتنی برای مشتریان، طراحی زیبا و کاربر پسند و ارائه برند خود به بهترین وجه باشید.

شناخته شدن

هر چه بیشتر بتوانید مشتری را با اپلیکیشن موبایل خود درگیر کنید، آنها زودتر مایل به خرید کالا و خدمات شما می شوند. این مسئله باعث می شود برند شما به طور مداوم جلوی چشم مشتری قرار بگیرد و بر تصمیمات خرید او تاثیر فراوان بگذارد.

5-بهبود تعامل با مشتری

فرقی نمی کند که شما یک فروشگاه گل و گیاه داشته باشید و یا یک باشگاه ورزشی، در هر صورت مشتریان نیاز به روشی برای تماس گرفتن با شما دارند. وجود قابلیت دریافت پیام از مشتریانتان از طریق اپلیکیشن موبایل می تواند باعث ایجاد یک تفاوت چشمگیر در نوع برقراری ارتباط آنها با شما گردد. به طور مثال فکر کنید اگر مشتریان یک رستوران بتوانند به جای رزرو میز از طریق تماس تلفنی، با کمتر از پنج کلیک در اپلیکیشن موبایل آن رستوران، میز مورد نظر خود را رزرو کنند! حالا فکر می کنید چند درصد از مشتریان شما علاقه مندند به جای تماس تلفنی از طریق پیام دهی با شما ارتباط برقرار کنند؟

6-از رقبایتان سبقت بگیرید

در حال حاضر در ایران، هنوز استفاده از اپلیکیشن موبایل بین کسب و کارهای کوچک فراگیر نشده است و بنابراین اینجا همان موقعیتی است که شما می توانید با سرعت عمل از رقبای خود پیشی بگیرید و جزء اولین کسانی باشید که به مشتریانتان امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل خود را هدیه می دهید.

7-وفاداری مشتریانتان را چندین برابر کنید

در نهایت مهمترین دلیلی که شما باید به خاطر آن برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن موبایل داشته باشید، ایجاد و افزایش وفاداری مشتریانتان است. با وجود این همه بنرهای تبلیغاتی، بیلبورد، نشان های چشمک زن تبلیغاتی، تبلیغات روزنامه، آگهی ها، کوپن و تخفیفات، وب سایتهای تبلیغاتی، تبلیغات فیس بوکی، ایمیل های تبلیغاتی و …، یک کسب و کار به تدریج به علت حجم وسیع تبلیغات در اطراف مشتریانش، تاثیرش را بر آنها از دست می دهد. بنابراین زمان آن رسیده که به ایجاد یک ارتباط قوی و موثر با مشتریانتان پرداخته و آنها را تبدیل به وفاداران کالا و خدمات خود کنید و این کار می تواند روشی باشد که شما را به مشتریانتان نزدیکتر کند.

یک اپلیکیشن موبایل خوب داشته باشیم

عناصر یک اپلیکیشن خوب موضوع مهمی می باشد که شاید ذهن شما را هم درگیر کرده باشد. باور کنید یا نه اپلیکیشن در عصر دیجیتال در حکم دو چشمان شما می باشد، بدون دو چشم امکان ندارد بتوانید قدم بردارید.

برخی ازاین اپلیکیشن ها با مدیریت صحیح و یکپارچه سازی، تمام اعتماد مصرف کننده را به دست می آورند.در مقابل برخی از استارتاپ ها هم بسیار تلاش کرده اند و تنها چیزی که عاید آن ها شده خساراتی می باشد که بعد از سرمایه گذاری برای آن ها به جای مانده است.

فراموش نکنید! هر قدمی که برای توسعه اپلیکیشن موفق برمی دارید در جهت راحتی کاربر یا مشتری است.

 

اگر اپلیکیشن شما زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارد و اصطلاحا سنگین است، اگر باگ ها مخاطب را آزار می دهد و با ارتقا اپلیکیشن به برطرف کردن آن ها می پردازید همه و همه در راستای کسب رضایت کاربر بوده و بدون شک تاثیر آن به خود شما باز می گردد.

برای ساخت یک اپلیکیشن و پیشی گرفتن از رقیب هایتان شرکت پدیده تجارت با هفت سال سابقه درخشان و داشتن تیم های مطرح در زمینه برنامه نویسی اپلیکیشن آماده خدمات مشاوره ای به شما هم میهنان عزیز میباشد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ 9 روش افزایش فروش به صورت آنلاین چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

ساخت ویدیو تبلیغاتی در اصفهان ساخت ویدیو تبلیغاتی در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

ساخت ViewPager در اندروید ساخت ViewPager در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

15 دی 1397

آموزش انگولار (angular js) اصفهان آموزش انگولار (angular js) اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

26 تیر 1398

معایب و سوالات رایج وردپرس معایب و سوالات رایج وردپرس مقالات سئو

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

3 نکته پایه در زمینه ویدئو مارکتینگ 3 نکته پایه در زمینه ویدئو مارکتینگ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

10 اردیبهشت 1397

دلایل استفاده از وردپرس در طراحی سایت دلایل استفاده از وردپرس در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 تیر 1398

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

معرفی سیستم عامل Ubuntu معرفی سیستم عامل Ubuntu مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 آذر 1398

آیا به تاثیر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی پی برده اید؟ آیا به تاثیر اینستاگرام در شبکه های اجتماعی پی برده اید؟ مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

27 بهمن 1395

چگونه در اندروید استودیو ListView سفارشی بسازیم؟ چگونه در اندروید استودیو ListView سفارشی بسازیم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

15 اردیبهشت 1397

آموزش مدیریت سرور لینوکس در اصفهان آموزش مدیریت سرور لینوکس در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

11 شهریور 1398

دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها برای مزایای داشتن یک اپلیکیشن موبایلی برای رونق کسب و کار بسته هستند