یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

معایب و سوالات رایج وردپرس

انتشار 16 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای خیلی محبوب و جهانی شناخته شده است. روزانه صدها وب سایت با این سیستم پیاده سازی و طراحی می شود و بیش از صدها برنامه نویس بر روی توسعه و کدنویسی پلاگین برای آن فعالیت میکنند. همین امکانات و پلاگین های فران طراحی شده باعث استقبال گسترده از این سیستم می شود.جالب است که بدانید مانند هر سیستم کدنویسی دیگر, وردپرس هم در کنار مزایای فراوان آن, دارای ضعف هایی هم می شود.در ادامه با ما همراه باشید تا با سوالات رایج شما در رابطه با وردپرس و ضعف های وردپرس آشنا شوید.مطالب بیشتر:وردپرس چیست ؟

ضعف های احتمالی وردپرس چیست؟

مانند هر سیستم دیگری وردپرس هم دارای ضعف های مختص به خود است که با عدم دانش کافی و یا عدم توجه به آن, باعث بروز آنها می شویم:

1.ویژگی ها و امکانات اضافه به پلاگین های فراوان نیاز دارد

هزاران پلاگین برای سیستم وردپرس طراحی شده است و دائما در حال بروزرسانی آپدیت هر یک هستند پس ممکن است این پلاگین ها در مواردی با یکدیگر کانفیلیکت یا تداخل داشته باشن, همچنین برخی افراد با نداشتن آگاهی کافی و استفاده بیش از حد از پلاگین های موجود, باعث کند شدن سرعت پنل مدیریت و بسایت و مهم تر از آن خود وبسایت می شوند. همچنین بایستی به آپدیت های ارائه شده برای هر پلاگین دقت نمایید و در اسرع وقت با دقت آنها را بروزرسانی کنید.

2.امکان کاهش سرعت وب سایت

یکی از معیار های اساسی برای یک وبسایت خوب و استاندارد, سرعت آن وب سایت است.زیرا سرعت یک وب سایت تاثیر زیادی روی تجربه کاربری UX و سئوی آن خواهد داشت. معیارهای زیادی برروی این المان تاثیر می گذارد مانند : افزونه های بسیار زیاد, هاست نا مناسب, کدنویسی غیراستاندارد, قالب های غیر استاندارد و ….

ممکن است برخی قالب هایی که برای سایت‌های وردپرسی طراحی می‌شوند، به صورت غیر استاندارد کدنویسی شده باشند. چنین قالب هایی، تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرعت بارگذاری سایت دارند. بنابراین اگر تصمیم دارید از قالب های آماده استفاده کنید حتما از افراد خبره کمک و راهنمایی بگیرید و اگر سفارش طراحی سایت خود را به یک شرکت معتبر می دهید متذکر شوید که با رعایت استانداردها قالب وب سایتتان را کدنویسی کنند.

3.بستر نامناسب پشتیبانی اختصاصی برای وردپرس

یکی دیگر از ضعف های این سیستم نداشتن مکانی برای پشتیبانی اختصاصی از مشکلات و موارد احتمالی آن است. البته باید بدانید انجمن ها و گروه های زیادی برای شما فراهم شده است که می توانید سوال خود را در آنها جستجو کرده و یا در آنجام سوالتان را مطرح کنید ولی بایستی خودتان برای پیشتیبانی حرفه ای آن دانش تخصصی داشته باشید و یا به یک شرکت معتبر و رسمی که به آنها اعتماد دارید, پشتیبانی فنی وب سایتتان را بسپارید. 

4.بستر نامناسب برای توسعه اختصاصی وب سایت

باید بدانید که هسته ی وردپرس و پلاگین های آن با زبان کدنویسی PHP برنامه نویسی شده است ولی بسیاری از توسعه دهندگان عقیده دارند که برای کدنویسی اختصاصی و ویرایش این پلاگین ها برای اهداف مشخص, برخی توابع, کلاس ها و … غیر استاندارد کدنویسی شده است و از استایل قدیمی استفاده شده است که این کار توسعه دهندگان را دشوار می کند.

سوالات رایج وردپرس

سوالات رایج در رابطه با طراحی سایت با وردپرس 

آیا بدون داشتن دانش کدنویسی می توانم با وردپرس کار کنم؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، وردپرس یک بستر بسیار آسان برای شروع کسب وکار آنلایتان است. شما اگر مبتدی هستید به راحتی و با شرکت در کلاسهای آموزش وردپرس می توانید به راحتی یک وب سایت وردپرسی را راه اندازی و مدیریت کنید.

آموزش وردپرس چقدر طول می کشد؟

شما می توانید مهارت های مقدماتی تا پیشرفته طراحی و توسعه وردپرس را با کمک یک دوره توسعه وب یاد بگیرید.با آموزشهای کاربردی و تلاش خودتان می توانید بین 2-3 ماه به یک برنامه نویس وردپرس تبدیل شوید و شروع به طراحی نمونه کار برای خودتان بکنید..

وردپرس چقدر سخت است؟

بستگی دارد. در حالی که یک وب مستر مبتدی ممکن است بتواند وب سایت خود را بدون تخصص فنی عمیق دریافت کند ، اما حقیقت این است که توسعه دهنده وردپرس به مجموعه مهارت های عمیق تری نیاز دارد. پس برای آموختن با کمی حوصله ، می توانید مهارت های اولیه وردپرس را بیاموزید و وب سایت خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی آنلاین کنید.

کلام آخر:

با استفاده از وردپرس می‌توانید وب‌سایت‌های زیبایی ایجاد کنید. اما پیش از انتخاب وردپرس برای وب‌سایت خود باید به دقت و بررسی کرده و همه گزینه‌ها را مورد نظارت قرار دهید و مزیت‌ها و معایب و مشکلات وردپرس را نیز بدانید. در هر صورت پیش از هر تصمیمی باید همه گزینه‌های ممکن را ارزیابی کنید، نیازهایتان را بررسی نمایید.ما در مطلب بالا از معایب این cms گفتیم و سوالات رایجی هم که ممکن است پیش می آید پاسخ دادیم برای اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس های ورد پرسی و سئو سایت با ما مشاورین پدیده در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

تفاوت اندروید Studio با اندروید eclipse تفاوت اندروید Studio با اندروید eclipse مقالات موبایل

پدیده تجارت

03 مرداد 1394

مقایسه وردپرس و جوملا مقایسه وردپرس و جوملا مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

06 مهر 1392

خصوصیات طراحی یک بازی حرفه ای اندروید خصوصیات طراحی یک بازی حرفه ای اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

01 بهمن 1396

طراحی سایت و اپلیکیشن در اصفهان طراحی سایت و اپلیکیشن در اصفهان مقالات برندینگ

پدیده تجارت

11 شهریور 1398

وایر فریم wireframe چیست؟ وایر فریم wireframe چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1396

برندینگ دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ برندینگ دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

04 خرداد 1398

دلایل شکست اغلب کسب و کار های آنلاین چیست؟ دلایل شکست اغلب کسب و کار های آنلاین چیست؟ مقالات

پدیده تجارت

13 آبان 1397

تولید محتوای آموزشی چیست؟ تولید محتوای آموزشی چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

ترفند های افزایش امنیت شبکه های اجتماعی ترفند های افزایش امنیت شبکه های اجتماعی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری تاثیر طراحی سایت و شبکه های اجتماعی در افزایش مشتری مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 اسفند 1395

آینده از آن کسب وکارهای آنلاین است آینده از آن کسب وکارهای آنلاین است مقالات برندینگ

پدیده تجارت

04 تیر 1396

رازهای موفقیت فروشگاه های اینترنتی رازهای موفقیت فروشگاه های اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

25 دی 1397

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها