یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

معرفی بوت استرپ (Bootstrap) و مزایای آن

انتشار 24 اردیبهشت 1399
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

اگر در زمینه فرانت فعالیت میکنید یا علاقه مند به کسب اطلاعات و یادگیری در زمینه طراحی صفحات وب هستید، به احتمال زیاد در مورد Bootstrap شنیده باشید. اگرهنوز نمی دانید بوت استرپ چیست وچه کاربردی دارد ؟ پیشنهاد میکنیم با ما در این مقاله همراه شوید تا به معرفی بوت استرپ (Bootstrap) و مزایای آن بپردازیم.

بوت استرپ چیست ؟

اگر بخواهیم به معرفی بوت استرپ (Bootstrap) بپردازیم باید بگوییم که یک ابزار قدرتمند است ومجموعه ای از ابزارهای HTML ، CSS و JavaScript برای ایجاد و ساختن صفحات وب و برنامه های وب را در اختیار ما قرار میدهد. بوت استرپ یک پروژه رایگان و منبع باز است و GitHub میزبان آن است و در ابتدا توسط (و برای) توییتر ایجاد شده است.

Bootstrap را می توان به سه پرونده اصلی دسته بندی کرد:

1.bootstrap.css یک چارچوب CSS

2.bootstrap.js یک چارچوب JavaScript / jQuery

3.glyphicons یک قلم (مجموعه آیکون)

علاوه بر این ، Bootstrap برای عملکرد نیاز به jQuery دارد. jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت بسیار پرطرفدار و گسترده است که سازگاری مرورگر متقابل را به JavaScript ساده و اضافه می کند.هر چیز دیگری که ممکن است در حین مطالعه اسناد Bootstrap اتفاق بیفتد – Grunt، Gulp، Sass، LESS، bower، npm، و غیره – برای شروع کار با Bootstrap ضروری نیست. اینها دونده های کار ، پیش پردازنده ها ، وسایل نصب و مدیران بسته ها هستند ، بنابراین اگر هنوز نمی دانید چگونه از هر یک از آنها استفاده کنید ناامید نشوید.

مزایای استفاده از بوت استرپ چیست؟

امروزه مردم به سرعت تلفن های موبایل را می پذیرند و به همین ترتیب فناوری در حال جایگزینی دسکتاپ ها در دستگاه های دستی است. و با افزایش تقاضا برای توسعه برنامه های تلفن همراه و توسعه وب وجود دارد. و برآورده شدن تقاضای فزاینده چارچوب بوت استرپ توسعه ، یک پیشرو در زمینه نوآوری است. همانطور که همه ما می دانیم bootstrap یک فناوری طراحی وب فرانت اند با استفاده از HTML ، CSS و JavaScript است.

مزایا:

1.سرعت توسعه

بدون شک یکی از بزرگترین مزایای استفاده از Bootstrap سرعت توسعه است. اگر می خواهید به سرعت وب سایت یا برنامه جدید را ایجاد و توسعه دهید ، حتماً باید از Bootstrap استفاده کنید.بوت استرپ به جای رمزگذاری از ابتدا ، به شما امکان می دهد تا از بلوک های آماده کد استفاده کنید تا به شما در شروع کار کمک کنند. ترکیب کنید که با سازگاری مرورگر متقابل و عملکرد CSS-Less ، ساعتهای زیادی از کد نویسی ذخیره می شود. برای دستیابی به سریعترین مسیر ممکن ، می توانید تم های بوت استرپ آماده را نیز خریداری کنید و متناسب با نیاز خود آنها را اصلاح کنید.

2.طراحی سایت ریسپانسیو

دستگاه های تلفن همراه سال به سال محبوبیت خود را افزایش می دهد و در مدل های جدید تر و سایز های گوناگون توسعه می یابند و به همین علت طراحی یک سایت به صورت ریسپانسیو اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. طراحی سایت ریسپانسیو باعث می شود وب سایت شما در همه دستگاه ها بدون داشتن هیچگونه بهم ریختگی نمایش داده شود.در این نوع طراحی از کدهای HTML و CSSاستفاده می کند.با استفاده از کلاسهای آماده Bootstrap ، می توانید به راحتی سایت خود را ریسپانسیو کنید.

3.قابل تنظیم

بوت استرپ با توجه به مشخصات پروژه شما قابل تنظیم است. توسعه دهندگان این امکان را دارند که ویژگی هایی را که مورد نیاز است را انتخاب کنند و مابقی را می توان رها کرد. این کار با استفاده از صفحه شخصی سازی Bootstrap به راحتی انجام می شود. به سادگی تمام ویژگی های موردنیاز خود را حذف کنید و نسخه سفارشی Bootstrap برای بارگیری آماده خواهد شد.

4.پشتیبانی

Bootstrap جامعه پشتیبان بزرگی در پشت آن وجود دارد ، بنابراین معمولاً هنگام بروزمشکالت می توانید از آنها کمک بگیرید. علاوه بر این ، خود بوت استرپ به طور مداوم به روز می شود و سازندگان در مورد به روزرسانی های به موقع خوب عمل کرده اند. هم اکنون با بیش از 9000 تعهد و بیش از 500 مشارکت کننده در GitHub میزبانی ، توسعه و نگهداری می شود.

5.مجموعه ای از اصول JavaScript

از کامپوننت های Javascript پشتیبانی می کند ، بنابراین کسی به دانش برنامه نویسی احتیاج ندارد. این شامل اجزای JavaScript مانند ، نکات راهنمای ابزار ، ویندوز معین ، هشدارها و غیره است تا قابلیت ها را به راحتی اضافه کنید

شرکت پدیده تجارت با تکیه برسال ها فعالیت و تجربه در زمینه طراحی سایت اصفهان و آموزش های پروژه محور در این زمینه می تواند گزینه مناسبی برای اجرای پروژه های شما و یا ارائه آموزشی حرفه ای به شما عزیزان باشد.

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نکاتی که قبل از طراحی سایت و اجرای ایده باید بدانید! نکاتی که قبل از طراحی سایت و اجرای ایده باید بدانید! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 آذر 1396

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 تیر 1399

برندینگ دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ برندینگ دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

04 خرداد 1398

سوشیال مارکتینگ سوشیال مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

22 دی 1392

تکنیک Content First در طراحی سایت تکنیک Content First در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

تاثیر اپلکیشن های اندروید بر دنیای کسب و کار تاثیر اپلکیشن های اندروید بر دنیای کسب و کار مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

مزایای داشتن وب سایت چیست؟ مزایای داشتن وب سایت چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1398

بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ بازاریابی موتورهای جستجو(SEM) چیست؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

03 بهمن 1396

مزایای ویدیو مارکتینگ مزایای ویدیو مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

19 آذر 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها