یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

معرفی پوشه های وردپرس

انتشار 13 آذر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

اگر مقاله آموزش نصب وردپرس در لوکال که داخل سایت گذاشته ایم را مطالعه کرده باشید میدانید که در آن گفته بودیم پس از اینکه در پوشه زمپ یک پوشه با نام دلخواه ایجاد کردید فایل زیپ وردپرس را در آن قرار میدهید و از حالت زیپ خارج میکنید و بعد ازآن یک پوشه وردپرس خواهید داشت که خود این پوشه شامل تعدادی پوشه و فایل می باشد.در این قسمت از آموزش ورد پرس قصد داریم به معرفی پوشه های وردپرس وکاربرد آن ها بپردازیم .ابتدا درعکس زیربا هم نگاهی به کل پوشه های داخل پوشه وردپرس می اندازیم.

folder-wordpress

1-پوشه wp-admin :

این پوشه شامل فایل های پنل مدیریت می باشد.میتوان گفت شمابه هیچ عنوان قرار نیست با این پوشه کاری داشته باشید یا تغییری در آن دهید.

2-پوشه wp-content:

این پوشه خود دارای پوشه های دیگری است که برای کاربر بسیار مهم و کاربردی می باشندپوشه های داخل wp-content به شرح زیر میباشند:

wp-content

 

2-1-پوشه languages:

در این پوشه فایل هایی به نام admin-fa_IR.mo و admin-fa_IR.po و… وجوددارد که به دلیل وجود این نوع فایل هاست که وردپرس را فارسی می بینیم که اگر این فایل ها را پاک کنیم دیگر وردپرسمان فارسی نمی باشد.

 

2-2-پوشه plugins:

این پوشه شامل پلاگین ها یا افزونه های وردپرس میباشد.هر افزونه ای که خودمان هم به وردپرس اضافه کرده باشیم در این پوشه قرار میگیرد.

 

2-3-پوشه themes:

هرقالب یا پوسته ای هم که روی وردپرس نصب کرده ایم در این پوشه قرار میگیرد.

 

2-4-پوشه uploads:

هرعکس یا فایلی که آپلود میکنید در این پوشه قرار میگیرد علاوه بر این فایل های آپلود شده را بر اساس سال و ماه پوشه بندی می کند.

باید دقت کنید که نمیتوانید به طور دستی در این پوشه عکس یا فایلی را قرار دهید.زیرا وردپرس برای هر عکس و فایلی که شما آپلود میکنیدیک idدرنظر میگیرد و این idرا در دیتابیس ذخیره میکند.اما برای پلاگین ها و پوسته ها این کار را انجام نمی دهدبه همین دلیل میتوانیم به طور دستی نیز پلاگین و پوسته به پوشه هایمان اضافه کنیم.

3-پوشه wp-includes:

در این پوشه معمولا فایل های موردنیاز پروژه وکتابخانه های آماده قرار میگیرد.به عنوان مثال خود وردپرس از کتابخانه آماده ID3 استفاده میکند که این کتابخانه شامل ماژول ها و فایل های آماده ای میباشدکه فایل های نوع audio و video را مدیریت میکند.

پوشه wp-includes همچنین شامل فایل های css مربوط به وردپرس می باشد.بنابراین این پوشه شامل فایل های مورد نیاز هسته وردپرس می باشد و شما نیازی به دستکاری و تغییر این پوشه ندارید.

4-فایل htaccess:

زمانی که وردپرس را از حالت فشرده خارج میکنیم این فایل در آن وجود ندارد اما زمانی که وردپرس را نصب می کنیم این فایل به آن اضافه میشود.اما ممکن است به طور پیش فرض هم روی هاست قرار داشته باشد.

این فایل جهت ایجاد یک سری تنظیمات سروری می باشد.

به عنوان مثال اگر بخواهیم در وردپرس فایلی را آپلود کنیم دو مشکل داریم:

1-محدودیت حجم:وردپرس به طور پیش فرض اجازه میدهد 2 مگابایت یا 8 مگابایت فایل آپلود کنیم. البته این موضوع به تنظیمات هاست نیز بستگی دارد.بنابراین اگر بخواهیم مثلا یک فایل 20 مگابایت را آپلود کنیم ممکن نیست.

 

2-محدودیت زمان :به این معنی است که php میگوید که اگر زمان آپلود بیشتر از مثلا یک دقیقه طول کشیدمن آن را کنسل می کنم.

بنابراین میتوانیم با تغییر در تنظیمات htaccess این مشکل را رفع کنیم مثلا حجم را از 8 مگابایت به 1 گیگابایت یا حتی 50 گیگابایت افزایش دهیم ویا زمان را مثلا از 1 دقیقه به 1 ساعت افزایش دهیم.

5-فایل wp-config.php :

شامل اطلاعاتی است که موقع نصب وردپرس وارد کردیم که این اطلاعات داخل دیتابیس ذخیره نمی شوندبلکه در این فایل ذخیره می شوند.

باید دقت کنید که اگر زمانی username ,password دیتابیس خود را عوض کردیم باید حتما به این فایل هم رجوع کرده و در این قسمت هم تغییرات را اعمال کنیم.

بنابراین فایل wp-config.php هم فایلی است که ممکن است با آن کار داشته باشیم.

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آشنایی با چرخه حیات اندروید (اکتیویتی) آشنایی با چرخه حیات اندروید (اکتیویتی) مقالات

پدیده تجارت

06 مرداد 1397

درباره php بیشتر بدانیم درباره php بیشتر بدانیم مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1398

نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 مرداد 1392

مزایای داشتن وب سایت چیست؟ مزایای داشتن وب سایت چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1398

تفاوت بین  web developer و  web programmer چیست؟ تفاوت بین web developer و web programmer چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 تیر 1396

مراحل طراحی وب سایت مراحل طراحی وب سایت مقالات برندینگ

پدیده تجارت

07 آذر 1398

آموزش React Native در اصفهان آموزش React Native در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 اسفند 1397

نحوه استفاده از intent و finish در اندروید استودیو نحوه استفاده از intent و finish در اندروید استودیو مقالات موبایل

پدیده تجارت

28 بهمن 1397

نکات مهم در طراحی اپلیکیشن IOS که لازم است بدانید! نکات مهم در طراحی اپلیکیشن IOS که لازم است بدانید! مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

05 اردیبهشت 1397

طراحی سایت ریسپانسیو طراحی سایت ریسپانسیو مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 آبان 1395

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها