یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

مقایسه اپلیکیشن های Native با PWA

انتشار 14 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

استفاده از تلفن همراه سهم بزرگی در زندگی ما دارد. بررسی حداقل چندین بار در روز تلفن های هوشمند برای بسیاری از ما به یک عادت تبدیل شده است. سالها تنها راه ارتباطی کاربران با موبایل با ایجاد یک برنامه تلفن همراه بومی (یا ترکیبی) بود. اما امروزه ، فناوری PWA به یک راه حل جایگزین برای مشاغل از هر اندازه برای تعامل با کاربران فعال تلفن همراه تبدیل شده است.

در این مقاله ، ما از تیم دپارتمان طراحی اپلیکیشن پدیده به بررسی و مقایسه اپلیکیشن های Native با PWA پرداخته ایم و تفاوت بین یک برنامه بومی و یک برنامه وب پیشرو را کشف خواهیم کرد. همچنین ، سعی خواهیم کرد به شما کمک کنیم تا بهترین گزینه را برای راه اندازی کسب و کارتان انتخاب کنید .

 

در این مقاله خواهیم آموخت :

 

PWA چیست؟

برنامه بومی چیست؟

طرفهای ضعیف و قوی PWA

جوانب مثبت و منفی برنامه های بومی

6 مورد برای مقایسه برنامه وب پیشرو و برنامه های بومی

PWA در مقابل برنامه های بومی: کدام یک را انتخاب کنید؟

 

PWA چیست؟


 

what is pwa

 

Google مفهوم PWA  (معروف به برنامه های وب پیشرو) را از سال 2015 آغاز کرده است. PWA بر ایجاد تغییر و ایجاد تجربه کاربری در وب تلفن همراه تمرکز دارد. این نوع برنامه ها تجربه ای مشابه برنامه را با مجموعه ای از ویژگی های وب ارائه می دهند. API های مدرن و کارکنان خدماتی که با درخواست ها سر و کار دارند هسته اصلی PWA ها هستند.

 

بیایید برخی از قابلیت های برنامه وب پیشرفته را بررسی کنیم. بنابراین این برنامه ها:

 

1. دسترسی محدود به سخت افزار دارید

2.داده های برنامه را در حافظه پنهان ذخیره می کنید

3.ارسال اعلان های فشاری (فقط برای کاربران Android )

4.با اتصال به اینترنت کم و آفلاین به درستی کار کنید

 

بیشتر بخوانید : بهترین فریم ورک ها برای ایجاد برنامه های وب پیشرفته (PWA)

بیشتر بخوانید : PWA (وب اپلیکیشن های پیش رونده) چیست ؟

برنامه بومی چیست؟

برنامه های بومی به دلیل عملکرد غنی توسعه یافته برای یک پلت فرم خاص شناخته می شوند. رهبران فعلی شناخته شده اند – که اندروید و iOS هستند. برخلاف PWA ها ، برنامه های اندروید و iOS از تمام امکانات سخت افزار و نرم افزار مخصوص دستگاه استفاده می کنند. که تجربه بهتر کاربر و عملکرد کلی برنامه را تضمین می کند.

از نظر فنی ، توسعه دهندگان از زبانها و چارچوبهای اولیه برنامه نویسی برای برنامه های بومی استفاده می کنند. ترکیبی از جاوا و کوتلین به ایجاد برنامه های Android کمک می کند ، در حالی که برنامه های Android و iOS برای ساخت برنامه های iOS استفاده می شدند.

صاحبان مشاغل و توسعه دهندگان با معضل PWA در مقابل برنامه های بومی روبرو می شوند. همانطور که آمار نشان می دهد – برنامه های تلفن همراه همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید : برنامه نویسی native  (بومی)  چیست ؟

نقاط قوت و ضعف PWA

1.انطباقی. این برنامه ها چند پلتفرمی هستند و برای همه دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش UI / UX یکسان ارائه می دهند.

2.عملکرد بهینه شده این برنامه روی هر دستگاه و اتصال اینترنتی سریع کار می کند.

3.نصب اختیاری کاربر می تواند از PWA بدون نصب استفاده کند. بنابراین بسیاری از کاربران حتی ممکن است ندانند که از برنامه ای استفاده می کنند.

4.بدون بروزرسانی اجباری کاربر همیشه با آخرین نسخه درگیر می شود.

5.قابل اتصال کاربر می تواند برنامه را فقط از طریق URL به اشتراک بگذارد.

6.امن است. از آنجا که پروتکل HTTPS اجباری است ، برنامه از آشکار کردن اطلاعات یا تغییر آنها جلوگیری می کند.

در سمت تلنگر ، نقاط ضعف کمی وجود دارد:

1.قابلیتهای iOS محدود. iOS پشتیبانی PWA را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد بنابراین بسیاری از ویژگی ها هنوز قفل شده اند. اگر برنامه شما به دنبال تعامل مجدد با کاربران اپل است ، باید به توسعه برنامه بومی مراجعه کنید.

2.تخلیه سریع باتری PWA به پردازنده بیشتری نیاز دارد و اگر برنامه از چهارچوب ساخته شده باشد – باتری را سریعتر خسته می کند.

3.دسترسی محدود به اجزای سخت افزار و داده ها

جوانب مثبت و منفی برنامه های بومی

برنامه های Android و iOS از نظر مزایا و معایب متفاوت هستند. برای نشان دادن این نکته ، اجازه دهید موارد مشترک هر دو سیستم عامل را برشمارید.

جوانب مثبت برنامه های بومی نسبت به PWA:

1.عملکرد جلا و رابط کاربری برنامه بومی یکپارچه با سیستم عامل ادغام می شود. توسعه دهندگان از رهنمودهای اولیه Android و iOS پیروی می کنند.

2.دسترسی کامل به قابلیت های دستگاه و سخت افزار. برنامه های بومی به همه API ها و داده های کاربر دسترسی پیدا کردند. نکته مثبت دیگر سازگاری آنها با سایر محصولات ارائه شده توسط گوگل یا اپل است.

3.مناسب برای برنامه های پیچیده

4.پشتیبانی از فروشگاه مجازی. حضور به قابلیت مشاهده برنامه بومی می افزاید. علاوه بر این ، رتبه بندی های کاربر کیفیت راه حل را ثابت می کند. به طور کلی ، به عنوان یک منبع ترافیکی اضافی عمل می کند.

بنابراین ، در طرف دیگر حصار ، برنامه های بومی چند اشکال دارند:

1.توسعه گران نیاز به ساخت دو نسخه از برنامه بومی.

2.به روز رسانی و نگهداری مداوم. ساخت برنامه نیاز به مدیریت در دو سیستم عامل مختلف دارد. به علاوه ، بروزرسانی و پشتیبانی از ویژگی ها مشکل ساز می شود.

3.روند توسعه تنبل. کد برنامه بومی نمی تواند در سیستم عامل های مختلف اجرا شود.

4.پرتاب طولانی تر برنامه های بومی باید توسط Google Play یا App Store تأیید شوند که ممکن است مدتی طول بکشد.

6 نکته برای مقایسه در برنامه های وب پیشرفته و برنامه های بومی

مقایسه برنامه بومی و وب پیشرفته

1. پشته فنی  (Tech Stack )

فناوری های برنامه های بومی کاملاً سنتی هستند. به عنوان مثال ، برنامه های اندروید معمولاً با جاوا یا کوتلین ساخته می شوند. این پک شامل جعبه ابزارهایی مانند Android Studio و Android Developer Tools است. برنامه iOS بر روی Swift و Objective C از جمله جعبه ابزار Xcode و AppCode ساخته شده است.

برنامه های وب پیشرفته فقط به یک نسخه نیاز دارند که به درستی در همه مرورگرها کار کند. پشته ای که در اینجا استفاده می شود می تواند ترکیبی از HTML5 ، CSS ، React Native ، AMP ، Angular باشد.

لازم به ذکر است که محبوبیت این برنامه های چارچوب ، برنامه نویسی و زبان های نشانه گذاری است. برای اثبات آن در اینجا اطلاعات آماری Stack Overflow’s Developer Annual Survey 2019 وجود دارد که 90K توسعه دهندگان در آن شرکت کردند.

الف) زبان های برنامه نویسی ، اسکریپت نویسی و نشانه گذاری

JavaScript 69.7٪

HTML / CSS 63.1٪

جاوا 39.2٪

Swift 6.8٪

کوتلین 6.6٪

Objective-C 5.2٪

ب) چارچوب های وب

Angular / Angular.js 32.4٪

ج) چارچوب ها

React Native 10.8٪

2.عملکرد برنامه

PWA ها و برنامه های بومی هم عملکرد بالایی دارند. فقط دو نقطه وجود دارد که برنامه های بومی برنامه های وب مترقی را در اختیار می گیرند:

برنامه های بازی

برنامه هایی که از سخت افزار برای تعامل استفاده می کنند

3.هشدار از طریق فشار دادن

برنامه های بومی بدون توجه به سیستم عامل یا مدل دستگاه ، این عملکرد را دارند. فقط کاربران می توانند دریافت هشدار از طریق برنامه شما را غیرفعال کنند. در مورد PWA ، کارگران خدمات می توانند هنگام برنامه آفلاین ، اعلان هایی را برای کاربر ارسال کنند. با این وجود فقط برای کاربران اندروید می توان اعلان های فشاری دریافت کرد.

4.در حال کار آفلاین

به طور کلی ، برنامه های وب مترقی و برنامه های بومی در هنگام ضعف یا عدم اتصال به اینترنت کار می کنند. در PWA ، کارکنان خدمات داده های صفحه وب را در مدت زمان طولانی ذخیره می کنند. پس از اینکه کاربر برنامه را به صورت آفلاین باز کرد ، با داده های ذخیره شده به صورت معمول عمل می کند.

برنامه های بومی پیاده سازی های مختلفی را برای ذخیره اطلاعات انجام دادند. برخی از برنامه ها بدون اتصال به اینترنت کار می کنند ، برخی دیگر نمی توانند. برنامه ها محتوای جمع آوری شده هنگام اتصال به اینترنت دستگاه را نمایش می دهند. با این حال ، برنامه های بومی با قابلیت آفلاین محدود وجود دارد.

5.به روز رسانی و پشتیبانی

به روزرسانی و نگهداری برنامه را به عنوان مشکلات ثانویه یا سوم در نظر نگیرید. راه حل بدون اشکال و به روز شده برای کاربران جذاب تر است. در اینجا جایی است که PWA در مقابل برنامه های بومی بسیار متفاوت است. یک برنامه وب پیشرو تقریباً همیشه از سرور بارگیری می شود ، بنابراین فقط در قسمت کسب و کار به بروزرسانی نیاز دارد.

صحبت از برنامه های بومی است ، به روزرسانی ها باید با مشاغل شخصی و طرفین انجام شود. علاوه بر این ، به روزرسانی و نگهداری با هزینه های اضافی همراه است. بیشتر اوقات ، کاربران برنامه شما را با هم به روز نمی کنند. که به پشتیبانی همزمان از نسخه های مختلف برنامه نیاز دارد.

6.در دسترس بودن ویژگی های دستگاه

برنامه های بومی دسترسی کاملی به مجموعه ویژگی های دستگاه دارند زیرا برای اجرای به عنوان بخشی از نرم افزار پلتفرم ساخته شده اند. جای تعجب نیست که آنها به راحتی به سخت افزار دستگاه ، GPS ، NFC ، شتاب سنج ، داده های کاربر و غیره دسترسی پیدا کردند. برنامه های محلی همچنین می توانند تنظیمات دستگاه را سفارشی کنند.

به نوبه خود ، PWA ها دسترسی کمی نسبت به طراحی سخت افزار و توابع دارند. برخلاف دستگاه های iOS ، دستگاه های مبتنی بر Android از گزینه های بیشتری برای برنامه های وب پیشرو پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ، اپل دسترسی به Face ID ، Touch ID ، Siri ، ARKit و سایر موارد را محدود می کند.

PWA در مقابل برنامه های بومی: کدام یک را انتخاب کنید؟

برخلاف تصور عمومی ، PWA جایگزین برنامه بومی نخواهد شد. اما این باعث تقویت برنامه های Android و iOS در مخاطبان می شود. انتظار می رود برنامه های وب پیشرفته به یک لینک مهم در سفر مشتری تبدیل شوند. این به شرکت ها کمک می کند تا توازن ظریف بین آنچه تازه و موثر است را به دست آورند.

به عنوان یک توسعه دهنده ، کاملاً کنجکاو هستید که کانون توجه خود را کجا قرار دهید و پشته ای را انتخاب کنید. این بدون برنامه ریزی هوشمندانه کار نخواهد کرد. فقط ترکیبات زیادی از فن آوری ها برای دستکاری وجود دارد. قبل از تعریف پشته فناوری ، آماده باشید تا مدتی را برای تصفیه ایده تجاری ، نیازها و ویژگی های برنامه آینده صرف کنید.

نتیجه نهایی

: هنگامی که بهترین بستر را برای ساخت یک برنامه تعریف کنید ، انتخاب رویکرد توسعه نیز آشکار می شود. شما هرگز نمی دانید چه چیزی ممکن است از یک ایده خلاقانه رشد کند. اگر یکی از آنها با PWA یا برنامه های بومی سرو کار دارد ، با padide در تماس باشید. ما در حال حاضر با گرایش های فن آوری هستیم و در ساخت هر دو نوع برنامه تجربه داریم.

شرکت پدیده نجارت با داشتن سابقه ای بالق بر۱۰ سال در زمینه طراحی سایت دراصفهان  و طراحی اپلیکیشن دراصفهان و دراختیار داشتن برنامه نویسان حرفه ای و با استفاده از جدید ترین برنامه های به روز میتوانند نخصصی ترین اپ هاو سایت هارا برای شما طراحی کنند.جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟ طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی بهتر است؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 دی 1394

طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام طراحی فروشگاه اینترنتی با ربات تلگرام مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 آذر 1396

معرفی متا تگ های مهم برای سئو معرفی متا تگ های مهم برای سئو مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

آموزش React Native در اصفهان آموزش React Native در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 اسفند 1397

اعزام کارشناس طراحی سایت جهت مشاوره تخصصی با شما اعزام کارشناس طراحی سایت جهت مشاوره تخصصی با شما مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

30 مرداد 1397

تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ تولید محتوا چیست (Content Production) ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 خرداد 1396

اهمیت سیستم مدیریتی وردپرس در طراحی سایت اهمیت سیستم مدیریتی وردپرس در طراحی سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید نکات موثر در طراحی اپلیکیشن اندروید مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

04 اردیبهشت 1397

ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 تیر 1394

لوکال هاست (localhost) چیست ؟ لوکال هاست (localhost) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 اردیبهشت 1399

آموزش بیت کوین در اصفهان آموزش بیت کوین در اصفهان مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

ضرورت طراحی وبسایت در کسب وکار ضرورت طراحی وبسایت در کسب وکار مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 آبان 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها