یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

نکات تولید محتوا متنی و ویدیویی

انتشار 25 مهر 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

تولید محتوا همانند سایر تخصص های دیگر نیاز به تجربه و مهارت دارد, در این مقاله سعی داریم برخی از نکات تولید محتوا متنی و ویدیویی که جهت افزایش بازدید سایت و تحول در فروش و کسب و کار  کمک شایانی به شما می کند را دراختیارتان قرار دهیم .
تولید محتوا چیست؟

امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند

یکی از دلایل فنی که شما به تولید محتوا میپردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایتتان میباشد. لیست کلمات کلیدی که میخواهید برروی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید و شروع به نوشتن کنید.برای اینکار میتوانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند را بیابید.

نکات ضروری در تولید محتوای متنی :
1-نمایش صحیح در گوشی موبایل
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر افراد از تلفن همراه و دسترسی سریع به اینترنت از این طریق, محتوای شما بایستی به درستی نمایش آن در مانیتورها, در موبایل هم به درستی نمایش داده شود تا دسترسی راحت او به مطالب وب سایتتان فراهم باشد.
2- خود را معرفی کنید
کاربران شما با خواندن محتوایتان بایستی متوجه ماهیت و نوع کسب و کار شما بشوند. بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید.
3- متا تگ توضیحات را فراموش نکنید
این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود. گوگل یکی از متاتگهایی را مورد بررسی قرار می دهد، همین متا تگ توضیحات می باشد. در مقاله های کمتر از 500 کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می شود و به نوعی تولید مکند.
4- کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید
کلمات کلیدی و نحوه استفاده و تعداد آن در مقالتان و به عبارتی چگالی کلمه کلیدی در سئو مطلب و وب سایت شما اهمیت ویژه ای دارد. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در تصور غلطی هستند و فکر می کنند هرچه تعداد کلمه کلیدی در متنشان بیشتر باشه, سئو مطلب بالاتر خواهد رفت در صورتی که این تصوری بسیار غلط است. متوسط استفاده هر کلمه، 2 الی 3 درصد کل کلمات در یک مقاله می باشد.

نکات ضروری در تولید محتوای ویدیویی :
1-در ویدیوتان سناریو داشته باشید
قبل از تهیه ویدئو باید نقطه آغاز و پایان را مشخص کرد. فیلم باید داستانی را روایت کند که از نقطه آغاز سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و در انتهای آن، سوال مخاطب پاسخ داده شود. ده ثانیه اول ویدئو بسیار مهم است. اگر مخاطب در این ده ثانیه به سناریوی شما علاقه مند شود تا انتها ویدئو را تماشا می‌کند. در غیر اینصورت از مشاهده آن امتناع خواهد کرد.
2- عنوانی مناسب انتخاب نمایید
انتخاب عنوان مناسب می‌تواند انگیزه‌ای برای مشاهده ویدئو باشد. یک عنوان جذاب باید از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب تشکیل شده باشد.
3-معرفی محصول به شکل مستقیم ممنوع
در ویدئو مستقیما به سراغ معرفی محصول خود نروید, این کار می‌تواند مخاطب را خسته کند به شکلی که تمایلی به ادامه مشاهده ویدئو نداشته باشد. باید در ویدئوی مورد نظرتان حس نیاز به محصولتان را در مخاطب ایجاد کنید که او ترغیب به دیدن بیشتر ویدیو و در پی آن خرید محصولتان بشود.
4-تولید ویدئو بدون محتوای متنی کاری بی فایده است.
خلق یک محتوای ویدئویی به تنهایی کافی نیست. در کنار تولید محتوای ویدئویی، یک متن کوتاه و جامع تهیه کنید که در آن از کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده شده باشد. این روش به موتورهای جستجو جهت ثبت و یافتن محتوای ویدئویی شما کمک می‌کند.
5- آدرس دهید
در تولید محتوای ویدیویی خود، آدرس وب سایتتان را ثبت کنید تا به اعتمادسازی هر چه بیشتر مخاطبتان بپردازید و از این طریق مشتریان بیشتری وارد وب سایتتان شوند.
سخن پایانی:

برای ارتقای کسب و کار خود و افزایش بازدید وب سایت و در نتیجه افزایش فروش خود به دنیای تولید محتوا وارد شوید, در این راه می توانید برون سپاری انجام دهید و این کار را به یک شرکت تولید محتوا بسپارید و یا آموزش تولید محتوای متنی و آموزش تولید محتوای ویدیویی را به نیروی شرکت و یا سازمان خود بسپارید و از این بابت با خیالی آسوده به کارهای دیگر خود بپردازید.

شرکت پدیده تجارت با سابقه ای طولانی مدت در زمینه انجام پروژه های تولید محتوای متنی و ویدیویی و همچنین آموزش و آماده سازی نیروی سازمانها و شرکتها در این زمینه می تواند راهکاری ویژه جلوی راه شما عزیزان قراردهد.

منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم..

و باز هم آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است…

 

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی نرم افزارهای تحت ویندوز طراحی نرم افزارهای تحت ویندوز

پدیده تجارت

04 تیر 1392

5 تاثیر اساسی اپلیکیشن ها در توسعه کسب و کار شما 5 تاثیر اساسی اپلیکیشن ها در توسعه کسب و کار شما مقالات برندینگ

پدیده تجارت

16 خرداد 1398

هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 آبان 1396

ساخت ViewPager در اندروید ساخت ViewPager در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

15 دی 1397

مزایای ویدیو مارکتینگ مزایای ویدیو مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

19 آذر 1398

5 دلیل قانع کننده، برای طراحی وب سایت تان با وردپرس 5 دلیل قانع کننده، برای طراحی وب سایت تان با وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

02 مهر 1393

مزایای طراحی سایت برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین مزایای طراحی سایت برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 اسفند 1396

چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 بهمن 1398

تفاوت اپلیکیشن های هایبرید و نیتیو چیست؟ تفاوت اپلیکیشن های هایبرید و نیتیو چیست؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

29 تیر 1399

آموزش طراحی سایت در 4 قدم!! آموزش طراحی سایت در 4 قدم!!

پدیده تجارت

09 اردیبهشت 1396

تفاوت آنریل با یونیتی تفاوت آنریل با یونیتی مقالات

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها