یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

واقعیت مجازی VR چیست ؟

انتشار 17 دی 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

ما قصد داریم در این مقاله به شما بگوییم که واقعیت مجازی VR چیست ، چگونه کار می کند و چه دستگاه هایی در حال حاضر با استفاده از این فناوری فوق العاده کار میکنند. در مقاله قبلی(واقعیت افزوده ARچیست) به بررسی و توضیح AR پرداختیم، به تفاوت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اشاره کوتاهی کردیم و نقش مهمی که مینواند در کسب وکار شما داشته باشد. شرکت پدیده تجارت با در اختیار داشتن متخصصانی در زمینه طراحی پروژه های واقعیت افزوده در اصفهان و سفارش اپلیکیشن واقعیت مجازی در اصفهان علاوه بر انجام پروژه های AR به اجرا وپیاده سازی پروژه های VR نیز میپردازد وبا برگزاری جلسه های مشاوره ای و بررسی ایده شما میتواند شمارا در پیاده سازی این تکنولوژی جدید درکسب و کارتان همراهی کند.

واقعیت مجازی VR چیست ؟

واقعیت مجازی که ما در مورد آن صحبت می کنیم یک واقعیت است که توسط رایانه ها ایجاد شده است و به شما امکان می دهد دنیای سه‌بعدی را تجربه کنید و با آن تعامل برقرار کنید که با قرار دادن یک صفحه نمایش روی سر و نوعی ردیابی ورودی واقعی نیست. این نمایشگر به طور معمول بین چشمان شما تقسیم می شود و یک اثر D3 استریوسکوپی با صدای استریو ایجاد می کند ولی همراه با فناوری و ردیابی ورودی ، یک تجربه همه جانبه و باورنکردنی را ایجاد می کند و به شما امکان می دهد دنیای مجازی که توسط رایانه تولید می شود را کشف کنید.

واقعیت مجازی(VR)باعث می شود احساس کنید که از لحاظ روحی و جسمی در آنجا هستید. شما سرتان را می چرخانید و دنیا با شما چرخانده می شود ، بنابراین توهم ایجاد شده توسط هر دنیایی که در آن هستید هرگز از بین نمی رود.

انواع مختلفی از واقعیت مجازی از کاملاً غوطه ور و غیر غوطه ور گرفته تا مشارکتی و مبتنی بر وب وجود دارد. هر کسی که از تکنولوژی VRهیجان زده باشد حق دارد چون این تغییر کاملاً مهیج است زیرا این دنیای کامپیوتری قابل کشف و تعاملی است که توسط کامپیوتر ایجاد شده است و می تواند شما را به مکان هایی برساند که واقعیت اجازه آن را نمی دهد.

واقعیت مجازی چگونه کار می کند؟

واقعیت مجازی همانطور که به آن اشاره کرده ایم به طور معمول به نوعی صفحه نمایش مجهز به سر ، رایانه ، تلفن هوشمند یا کنسول نیاز دارد که دنیای سه بعدی و نوعی ردیابی ورودی را ایجاد می کند که می تواند ردیابی دستی ، صدا یا سر باشد همانطور که اشاره کردیم ، برخی از دستگاه های VR حاوی یک صفحه نمایش هستند که اشیاء را برای هر چشم تقسیم می کنند. در این موارد ، یک کابل (معمولاًHDML)  فیلم را از رایانه شخصی یا کنسول شما به صفحه (های) جلوی چشمان شما منتقل می کند. سایر دستگاه های VR با قیمت مناسب تر ، از تلفن هوشمند شما برای نمایش محتوای VR استفاده می کنند. همچنین دستگاه های مستقل و بدون سیم مانند Oculus Go و Oculus Quest جدیدتر وجود دارند که ورود به تجربه های سطح متوسط VR را بدون نیاز به تلفن هوشمند گران قیمت یا رایانه شخصی بازی برای تأمین انرژی آنها ارائه می دهند.

5 استفاده برای واقعیت مجازی:

1.نظامی

ارتش انگلستان و ایالات متحده هر دو استفاده از واقعیت مجازی را در آموزش خود اتخاذ کرده اند زیرا این امکان را به شما می دهد تا طیف عظیمی از شبیه سازی ها را انجام دهند. این مورد در کلیه شعب خدمات استفاده می شود.VR می تواند یک کارآموز را در چندین موقعیت ، مکان و محیط مختلف قرار دهد ، بنابراین ارتش از آن استفاده می کند تا برای شبیه سازی پرواز ، شبیه سازی میدان نبرد ، آموزش پزشکی ، شبیه سازی وسایل نقلیه و اردوگاه راه انداز مجازی از جمله موارد دیگر باشد. یک مزیت اساسی برای استفاده از VR در ارتش کاهش هزینه های آموزش است. علاوه بر این ، می تواند با خیال راحت موقعیت های خطرناک آموزش را تکرار کند.

2.ورزش

VR در صنعت ورزش هم برای بازیکنان و هم برای بینندگان متحول می شود. این ماده به عنوان یک کمک آموزشی در بسیاری از ورزش ها استفاده می شود و به سنجش عملکرد ورزشی و تکنیک تجزیه و تحلیل کمک می کند.همچنین از VR برای افزایش تجربه بیننده در یک رویداد ورزشی استفاده شده است. پخش کنندگان اکنون در حال پخش بازی های زنده در واقعیت مجازی هستند و برای فروش بازی های زنده یک روز “بلیط مجازی” را آماده می کنند.

3.سلامت روان

VR به یک روش اصلی برای درمان استرس پس از آسیب تبدیل شده است. با استفاده از روش درمانی در معرض VR ، فرد مجدداً یک رویداد آسیب زا را وارد می کند.همچنین از این دارو برای درمان اضطراب ، هراس و افسردگی استفاده شده است. فناوری واقعیت مجازی می تواند محیط ایمنی را برای بیماران فراهم کند تا با چیزهایی که از آنها می ترسند در تماس باشند ، در حالی که در یک محیط کنترل و ایمن باقی مانده اند.

4- آموزش پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی از VR برای انجام جراحی ها و روش های مختلف استفاده می کنند و این امر باعث می شود محیط یادگیری عاری از نتیجه باشد. از بیماران مجازی استفاده می شود که به دانش آموزان امکان می دهد مهارت هایی را توسعه دهند که بعدا در دنیای واقعی به کار رود.

5- آموزش

واقعیت مجازی در آموزش برای موقعیت های تدریس و یادگیری پذیرفته شده است. دانش آموزان قادر به تعامل با یکدیگر و در یک محیط سه بعدی هستند. همچنین دانش آموزان را می توان در سفرهای میدانی مجازی ، به عنوان مثال ، به موزه ها ، تورهای منظومه شمسی و بازگشت به موقع به دوره های مختلف برد.

 

در این مقاله به توضیح ماهیت فناوری واقعیت مجازی VR پرداختیم و بطور کامل درمورد جذابیت و فواید ورود تکنولوژی VR در اکثر فعالیتها با ذکر مثال هایی پرداخیتم. شرکت پدیده تجارت فعال در زمینه پیاده سازی پروژه ها و فناوری های جدید از جمله سفارش پروژه های VR  می تواند با تکیه بر متخصصان زبده در این زمینه مجزی پروژه ها و ایده های شما عزیزان باشد.

 

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

ساخت بارکدخوان در اندروید ساخت بارکدخوان در اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 دی 1397

ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 تیر 1394

آموزش مدیریت پیج اینستاگرام آموزش مدیریت پیج اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

02 اردیبهشت 1399

معرفی سیستم عامل اندروید معرفی سیستم عامل اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

14 اردیبهشت 1399

چگونه یک پروپزال طراحی سایت مناسب تهیه کنیم؟ چگونه یک پروپزال طراحی سایت مناسب تهیه کنیم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 شهریور 1396

تولید محتوای آموزشی چیست؟ تولید محتوای آموزشی چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

مزایای یادگیری برنامه نویسی اندروید مزایای یادگیری برنامه نویسی اندروید مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

چگونه در فضای مجازی برند شویم؟ چگونه در فضای مجازی برند شویم؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

13 اردیبهشت 1396

فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟ فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

23 اسفند 1400

آموزش نصب لاراول بصورت قدم به قدم آموزش نصب لاراول بصورت قدم به قدم مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

14 مهر 1398

طراحی وب سایت برای شرکت ها طراحی وب سایت برای شرکت ها مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 مهر 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها