یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

پایگاه داده چیست ؟

انتشار 04 دی 1398
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

ممکن است در هنگام طراحی سایت واژه پایگاه داده را شنیده باشید و برایتان این سوال پیش آمده باشد که پایگاه داده چیست ،در این مقاله با ما همراه باشیدکه در آن به تفصیل به پاسخ سوال شما بپردازیم همچنین با زبان برنامه نویسی sql و همچنین 4 عمل اصلی Mysql آشنا شوید:

معرفی پایگاه داده

پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات یا داده هایی است که معمولاً بصورت جدول با فیلدهای مختلف در یک سیستم رایانه ای ذخیره می شود. یک پایگاه داده معمولاً توسط یک سیستم مدیریتی (DBMS) کنترل می شود. مجموع داده ها و DBMS ، به همراه برنامه های کاربردی که با آنها همراه هستند ، یک سیستم بانک اطلاعاتی ، که به آن دیتابیس میگویند را تشکیل میدهند.

به عنوان مثال تقریباً تمام سایت ها از دیتابیس ها برای ذخیره موجودی محصول ، اطلاعات مشتری و…استفاده می کنند. این سایت ها با استفاده ازDBMS  هایی مانند Microsoft Access ، FileMaker Pro یا MySQL در بک اند وب سایت استفاده می کنند. با ذخیره داده های وب سایت در یک پایگاه داده ، داده ها را می توان به راحتی جستجو ، مرتب سازی و به روزرسانی کرد که این انعطاف پذیری برای وب سایت های پویا بسیار مهم است.

سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS)یک نرم افزار برای ذخیره و بازیابی اطلاعات کاربران می باشد که اقدامات امنیتی مناسب را در نظر می گیرد و به کاربران اجازه می دهد تا مطابق نیاز خود ، بانک اطلاعاتی خود را ایجاد کنند که از ذخیره سازی و دستکاری داده ها پشتیبانی و مدیریت داده را آسان می کند.

آشنایی با زبان SQL

SQL یک زبان برنامه نویسی است که تقریباً توسط کلیه دیتابیس ها برای انجام وظایفی مانند به روز رسانی داده در یک پایگاه داده، بازیابی اطلاعات ، سیستم های مدیریت ارتباط مشترک ،جستجو، دستکاری و تعریف داده ها استفاده می شود. SQL برای اولین بار در IBM در دهه 1970 با اوراكل به عنوان یكی از مشاغل اصلی كه منجر به اجرای استاندارد SQL ANSI میشوند توسعه داده شد .

SQL بسیاری از برنامه های افزودنی را از طریق شركت هایی از قبیل IBM ، Oracle و مایکروسافت ایجاد کرده  به طوری که سیستم های مدیریت ارتباط مشترک پایگاه داده ،Oracle،MySQL، Sybase، Microsoft SQL Server، Access، Ingres و.. از SQL استفاده کرده اند.

معرفی MySQL

MySQL یک سامانه مدیریت پایگاه داده متن ‌بازمی باشد که با همه ی زبان ها به خصوص php ارتباط برقرار میکند ،به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده‌ها را می‌دهد وتوسط شرکت اوراکل توسعه، توزیع، و پشتیبانی می‌شود.

این پایگاه داده یک رابط گرافیکی سمت وب دارد که  به آن phpMyAdmin  میگویند و به صورت پیش فرض برروی پنل مدیریت سی پنل درهاست و سرورهای لینوکس قرار دارد.

4 عمل اصلی درپایگاه داده ها

ایجاد (Create)، خواندن(Read) ، به روزرسانی(Update) و حذف محتوا(Delete) 4عمل اصلی درپایگاه داده میباشد که در وب سایت همان چیزی است که سایت را پویا می کند..کاربران می توانند پست هایی ایجاد کند که در یک پایگاه داده mysql ذخیره می شوند ، پست ها را از دیتابیس بازیابی کرده و در صفحه وب نمایش می دهند. هر پست با یک دکمه ویرایش و حذف نمایش داده می شود تا توسط کاربر به روزرسانی شود و همچنین آنها را حذف کند.

1.ایجاد(Create)

CREATE DATABASE dbname;
USE dbname;
CREATE TABLE tablename ( id smallint unsigned not null auto_increment, name varchar(20) not null, constraint pk_example primary key (id) );
INSERT INTO tablename ( id, name ) VALUES ( null, 'Sample data' );

2.خواندن(Read)

SELECT * FROM Customers

3.به روز رسانی(Update)

DELETE FROM Customers WHERE CustomerName='Alfreds Futterkiste';

4.پاک کردن(Delete)

UPDATE Customers
SET ContactName = 'Alfred Schmidt', City= 'Frankfurt'
WHERE CustomerID = 1;

 

با مطالعه مقاله بالا به خوبی با مباحث مطرح شده آشنا شده اید هم اینک زمان آن رسیده است که به فکر پیشرفت شغلیتان باشید و به این دنیای دیجیتال مارکتینگ وارد شوید. اگر برنامه نویس هستید می توانید در دوره های تخصصی پدیده شرکت کنید و اگر صاحب کسب و کاری هستید می توانید در سفارش پروژه یا ایده هایتان به ما اعتماد کنید.

آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است…

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

وردپرس چیست ؟ وردپرس چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام راه های افزایش فالوئر در اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

26 فروردین 1399

5 نکته مهم تبلیغات در اینستاگرام 5 نکته مهم تبلیغات در اینستاگرام مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 اردیبهشت 1398

جایگاه ویدیو مارکتینگ و ساخت کلیپ تبلیغاتی در عصر حاضر جایگاه ویدیو مارکتینگ و ساخت کلیپ تبلیغاتی در عصر حاضر مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

27 تیر 1398

برنامه نویسی شی گراء چیست؟ برنامه نویسی شی گراء چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

API چیست و چه مزایایی دارد؟ API چیست و چه مزایایی دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 اردیبهشت 1399

دوره آموزش اصول کسب و کارهای آنلاین دوره آموزش اصول کسب و کارهای آنلاین مقالات برندینگ

پدیده تجارت

17 مرداد 1396

پاپ آپ pop-up  چیست؟ پاپ آپ pop-up چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 فروردین 1401

گوگل ادز(اد وردز) چیست؟ گوگل ادز(اد وردز) چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

05 آذر 1398

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

معرفی سیستم عامل Ubuntu معرفی سیستم عامل Ubuntu مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 آذر 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها