یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

ابزارهای تولید محتوا چیست؟

انتشار 20 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

 فرایند تولید محتوا بسیار جذاب و کار آمد در عرصه حال حاضر است شاید برای شما هم سوال باشد  که چگونه میتوان در این عرصه موفق شد و از کجا شروع کنید؟ تولید محتوا در حوزه ی جذب مخاطب بسیار مهم است و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین نیازمند محتواهای قوی و با جذب بالا برای کار خود هستند با ما همراه شوید تا با مسائل و مشکلاتی که شاید سوال شما هم باشدآشنا شویم.

تولیدکننده محتوا چه می کند؟

نقش اصلی تولید کننده محتوا ایجاد و حفظ محتوایی است که در وب سایت نمایش داده می شود یا برای شبکات اجتماعی ارائه می شود. تهیه کننده می تواند با تیم وب و یا تیم تولید محتوایی همکاری کند تا جزئیات پروژه را بهبود بخشد و محتوایی را ارائه دهد که درجه یک است.بیشتر: تولید محتوا چیست؟

چرا تولید محتوا مهم است؟

به عنوان مثال ، محتوایی که ایجاد می کنید بدون شک مهمترین بخش تلاش های بازاریابی دیجیتال شما است. محتوا نه تنها به شما در ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان هدف کمک می کند ، بلکه به عنوان سوختی برای سایر تکنیک های بازاریابی شما عمل می کند و در جذب مخاطب بسیار اثر گذار است.مزایای بازاریابی محتوا چیست ؟

تولید کننده به چه مهارتهایی نیاز دارد؟

1.   آشنایی با تولید و ارتباطات رسانه ای

2.   توانایی پذیرش انتقاد و کار خوب تحت فشار

3.   دانش زبان انگلیسی

4.   مهارت های رهبری

5.   دقیق بودن و توجه به جزئیات

6.   توانایی استفاده از ابتکار شما

7.   انعطاف پذیر و آماده تغییر باشد

بازاریابی محتوا در مقابل تولید محتوا

شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید ، با این حال ، ارزش این را دارد که این دو موضوع را از هم متمایز کنید. اگر بازاریابی محتوا یک تاکتیک است که توسط بخش بازاریابی شما مورد استفاده قرار می گیرد (باید باشد) ، باید تصمیم بگیرید که آیا محتوایی را که تولید می کنید بازاریابی می کنید یا خیر یا برای تسهیل تولید به کمک خارجی نیاز دارید. همانطور که در بالا گفته شد ، شما نمی توانید بدون تولید آن محتوا بازار محتوا را انجام دهید. پس از در اختیار داشتن محتوا ، فقط توزیع آن محتوا و نامیدن آن “بازاریابی محتوا” کافی نیست. در واقع شما باید آن محتوا را طوری به بازار عرضه کنید که گویی خود محصول است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، یک سازمان قادر خواهد بود سرمایه خود را در کارآمدترین و موثرترین روش برای تولید نتایج مطلوب سرمایه گذاری کند.اصول تولید محتوا در شبکه های مجازی 

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب ، جذب و حفظ مخاطب با ایجاد و به اشتراک گذاری مقالات ، فیلم ها ، پادکست ها و سایر رسانه ها استفاده می شود. این رویکرد تخصص ایجاد می کند ، آگاهی از نام تجاری را ارتقا می بخشد و کسب و کار شما را در ذهن خود قرار می دهد زمانی که زمان خرید آن چیزی است که می فروشید.

تولید محتوا به معنی ایجاد رسانه های بازاریابی مصرفی مانند گرافیک ، متن ، ویدئو ، صدا و رسانه های اجتماعی است. این اولین و مهمترین مرحله بازاریابی محتوا است و ما در زیر بیشتر به آن می پردازیم.

ابزارهای تولید محتوای تعاملی

تولید محتوا

محتواهای تعاملی، همان محتواهایی هستند که کاربران را به چالش می‌کشند یا آنها را وادار به انجام کاری می‌کنند. در واقع آزمون‌های آنلاین، چالش‌ها و هر گونه محتوای دیگری که مخاطب را مجبور به نشان دادن واکنش کند، محتوای تعاملی است. در ادامه شما را با چند ابزار برای تولید محتوای تعاملی آشنا خواهیم کرد.

پرس لاین

پرس لاین یکی از سایت‌های ایرانی است که به شما اجازه می‌دهد آزمون‌های مختلفی را طراحی کرده و آنها را هر جا که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. از مزایای این ابزار می‌توان به سازگاری با زبان فارسی و گزارش‌های دقیق آن اشاره کرد.

فرم افزار

یکی از سایت‌های دیگری که به شما اجازه می‌دهد تا پرسشنامه یا چالش بسازید، فرم افزار است. این سایت ایرانی نیز به کاربران خود اجازه می‌دهد تا انواع مختلفی از آزمون‌ها و چالش‌ها را طراحی کنند و در پلتفرم دلخواه خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که بر پایه تعامل کاربران با یکدیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ پس اینکه چنین شبکه‌ای ابزارهای لازم برای تولید محتوای تعاملی را نیز برای کاربرانش فراهم کرده باشد اصلا دور از ذهن نیست. کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق بخش استوری، چالش‌ها و پرسشنامه‌های مختلفی را طراحی کرده و با مخاطبین خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.تولید محتوای آموزشی چیست ؟

ابزارهای تولید محتوا برای ویرایش تصاویر

در این بخش، ابزارهای لازم برای تولید محتوا برای ویرایش تصاویر را معرفی می‌کنم. شما برای اینکه بتوانید تصاویر جذاب و باکیفیتی را تولید کنید، به ابزارهایی نیاز دارید. البته اگر تنها بر روی یک ابزار نیز تسلط پیدا کنید، می‌توانید کارتان را به خوبی انجام دهید.

1. نرم‌افزار Adobe Photoshop

قبل از اینکه بخواهم در مورد نرم‌افزار Adobe Photoshop توضیح بدهم، باید بگویم که فرمت‌های زیادی برای تصاویر وجود دارند که برخی از آنها، توسط نرم‌افزارهای خاصی ساخته می‌شوند. اما اکثر تصاویری که می‌بینیم، با فرمت‌های رایج مانند PNG یا JPG یا GIF و… هستند. برای ساخت تصاویر با این فرمت‌های رایج، احتمالا Adobe Photoshop بهترین گزینه است. از نظر خودم که بهترین ابزار تولید محتوا برای تصاویر است.

قابلیت‌هایی که این نرم‌افزار دارد بی‌نظیر است. خیلی از تصاویری که هر روزه آنها را می‌بینیم، با استفاده از Adobe Photoshop تولید یا ویرایش شده‌اند. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به ایجاد و ساخت تصاویر، روتوش‌های حرفه‌ای، افکت‌های جذاب، محیط کاربران آسان، پشتیبانی از زبان فارسی و… اشاره کرد. کار با این نرم‌افزار شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد، اما کمی که با آن کار کنید، خواهید دید که چندان هم سخت نیست. استفاده از Adobe Photoshop را به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا پیشنهاد می‌کنم.

۲. ابزار آنلاین کانوا (Canva)

این ابزار، یکی از کامل‌ترین ابزارهای تولید محتوا به صورت آنلاین است. این ابزار چندمنظوره که مخصوص ساخت و ویرایش تصاویر است، امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که اکثر آنها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید تصاویر جذابی بسازید، جلد کتاب طراحی کنید و خلاصه کارهای مختلفی را انجام دهید، ابزار Canva این قابلیت‌ها را درون خود دارد. در واقع با فایل‌های آماده‌ای که دارد، می‌توانید خیلی سریع تصاویر دلخواه‌تان را طراحی کنید.

همچنین با استفاده از این ابزار، می‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی خود نیز پست‌های جذابی را طراحی کنید. از قابلیت‌های بسیار خوب این ابزار، می‌توان به تغییر حجم عکس‌ها، ساخت لوگو، ساخت اینفوگرافی‌های عالی و… اشاره کرد. اگر به لپ‌تاپ یا کامپیوترتان دسترسی ندارید یا اینکه علاقه‌ای ندارید با نرم‌افزارها کار کنید، پیشنهاد می‌کنم از Canva استفاده کنید.ترفند های مهم در تولید محتوا 

. 3اپلیکیشن PicsArt یک ابزار کامل تولید محتوا در موبایل

یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای ساخت تصاویر جذاب در موبایل، اپلیکیشن PicsArt است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. PicsArt بدون شک، بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصاویر برای اندروید است که محبوب‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصویر در گوگل‌پلی نیز می‌باشد. با نصب اپلیکیشن PicsArt بر روی دستگاه اندرویدی خود، می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین تصاویر را با استفاده از این اپلیکیشن تولید کنید.

اپلیکیشن PicsArt که به عنوان بهترین اپلیکیشن ادیت عکس برای اندروید شناخته می‌شود، امکاناتی مانند ابزارهای چرخاندن، برش تصاویر، تغییر اندازه، افزودن متن به تصاویر، افزودن فونت دلخواه، دارا بودن قاب‌های جذاب، داشتن افکت‌های بسیار جذاب، امکان افزودن تصاویر دیگر و… را داراست. البته این اپلیکیشن، در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌شود که اگر بخواهید مستقیم از گوگل‌پلی دانلود کنید، خیلی از امکانات را نخواهید داشت. اما با کلیک بر روی این لینک، می‌توانید جدیدترین نسخه پولی آن را دانلود کنید.

۴. اپلیکیشن VSCO

شاید نام اپلیکیشن VSCO را شنیده باشید یا قبلاً با آن کار کرده باشید. در کنار اپلیکیشنی که قبلاً معرفی کردم، VSCO  نیز جزء بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس در اندروید است. این اپلیکیشن نیز به صورت حرفه‌ای، قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. خودم قبلاً، برای تست این اپلیکیشن را نصب کردم که محیط کاربری بسیار خوبی را داشت.

اما این ابزار تولید محتوا برای ویرایش عکس در موبایل، امکانات بسیار زیادی نیز دارد. البته باید گفت که این اپلیکیشن، بیشتر برای قرار دادن افکت‌های جذاب بر روی تصاویر کاربرد دارد. اما از امکانات آن می‌توان به دارا بودن ابزارهای پیشرفته برای ویرایش تصاویر، مقایسه تصاویر در حالت قبل و بعد از ویرایش، خرید افکت‌های جذاب از سایت سازنده و… اشاره کرد.

5 .ابزار تولید محتوا ویدیویی

در مورد تأثیر ویدیو که قبلاً توضیح دادم. اما ابزارهای تولید محتوای ویدیویی نیز خیلی زیاد هستند که در اینجا، من ۶ ابزار بسیار خوب را توضیح می‌دهم. برخی از این ابزارها مخصوص ویندوز و برخی نیز مخصوص موبایل هستند.

سخن آخر:

در بالا توضیحاتی از تولید  محتوا دادیم و یک سری ابزار های مورد نیاز را معرفی کردیم با استفاه از تولید محتوای قوی کسب و کارتان را حرفه ایی و با برنامه ریزی جلو ببرید برای شرکت در کلاس های خصوصی پدیده تجارت توسط مدرسان مجرب با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش طراحی Seekbar در اندروید استودیو آموزش طراحی Seekbar در اندروید استودیو مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 خرداد 1397

رتبه الکسا و سئو چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ رتبه الکسا و سئو چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ مقالات سئو

پدیده تجارت

13 آبان 1396

آموزش React Native در اصفهان آموزش React Native در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 اسفند 1397

ریتارگتینگ چیست؟ ریتارگتینگ چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 دی 1398

ارزش پیشنهادی چیست؟ ارزش پیشنهادی چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

نکات مهم طراحی موشن گرافیک اصفهان نکات مهم طراحی موشن گرافیک اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

20 آذر 1396

سوشیال مارکتینگ سوشیال مارکتینگ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

22 دی 1392

طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی ؟ طراحی سایت با کدام زبان برنامه نویسی ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1398

رابط کاربری UI چیست؟ رابط کاربری UI چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 بهمن 1396

مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقایسه Php و Asp.net + مزایا و معایب مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 مرداد 1392

UI و UX چست؟ UI و UX چست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

04 آذر 1394

مزایای سفارش طراحی سایت به شرکت های حقوقی مزایای سفارش طراحی سایت به شرکت های حقوقی مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

18 خرداد 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها