یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

معرفی 5 زبان برنامه نویسی برتر

انتشار 21 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

برای اینکه بهترین زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید  باید در ابتدا  مزایا و معایت آن ها را متوجه بشوید و بدانید که هیچ زبان برنامه نویسی نیست که از همه نظر برتری داشته باشه. شما باید با توجه به نیازهای پروژه تون و یا زمینه کاری و علاقه‌تون زبان برنامه نویسی مورد نیاز رو انتخاب کنید. اما اگه در ابتدای راه هستید و میخواهید یک زبان رو برای شروع یادگیری برنامه نویسی انتخاب کنید، هر یک زبان های برنامه نویسی که در ادامه معرفی میشه، گزینه مناسبی برای شروع یادگیری برنامه نویسی هستند. چون این زبان‌ها از محبوب‌ترین زبان های برنامه نویسی سال 2020 جهان هستند. چه به دنبال شروع برنامه نویسی به عنوان یک سرگرمی، یک شغل جدید، یا فقط برای ارتقای نقش فعلی خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی می خواهید شروع کنید.

مهمترین عوامل زبان برنامه نویسی عبارتند از:

 1.  تکنولوژی مورد استفاده

2.  سادگی کاربری

3.  وابستگی به  Platform

4.  سرعت اجرا و امنیت

5.  کارایی

6.  بازار کار

7.  سرعت توسعه

8.  نحوه پشتیبانی

9.  بهینه بودن برای موتور جستجو

10. و…

 بهترین زبان برنامه نویسی

 1-   پایتون 

پایتون معمولا برای توسعه وب سایت ها و نرم افزارها، اتوماسیون وظایف، تجزیه و تحلیل داده ها و تجسم داده ها استفاده می شود. از آنجایی که یادگیری آن نسبتاً آسان است، پایتون توسط بسیاری از افراد غیر برنامه نویس مانند حسابداران و دانشمندان برای انواع وظایف روزمره مانند سازماندهی امور مالی مورد استفاده قرار گرفته است.

2- جاوا اسکریپت 

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن است که هم در سمت سرویس گیرنده و هم در سمت سرور استفاده می شود و به شما امکان می دهد صفحات وب را تعاملی کنید. جایی که HTML و CSS زبان‌هایی هستند که ساختار و سبکی به صفحات وب می‌دهند، جاوا اسکریپت به صفحات وب عناصر تعاملی می‌دهد که کاربر را درگیر می‌کند.

3- جاوا 

یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی، جاوا به عنوان زبان سمت سرور برای اکثر پروژه های توسعه Back-end، از جمله آنهایی که شامل داده های بزرگ و توسعه اندروید هستند، استفاده می شود. جاوا همچنین معمولاً برای محاسبات دسکتاپ، سایر محاسبات تلفن همراه، بازی ها و محاسبات عددی استفاده می شود

4- C / ++C سی پلاس پلاس

Cیکی از قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در این لیست است. برای بیش از سال‌ها، این زبان برنامه‌نویسی بر تاریخچه رتبه‌بندی حاکم استامروزه بسیاری از توسعه دهندگان از یادگیری C خود به خود صرف نظر می کنند، در حالی که دیگران فکر می کنند یادگیری C ابتدا پایه ای ارزشمند برای توسعه C++ فراهم می کند. هر دو زبان به طور گسترده در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی استفاده می شوند. توسعه‌دهندگان C و C++ می‌توانند از کامپایلرها برای پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند و برنامه‌های توسعه‌یافته در این زبان‌ها را تا حد زیادی قابل حمل و نقل کنند. هر دو زبان C و C++ به عنوان زبان هایی با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، آنها به طور گسترده در توسعه برنامه هایی استفاده می شوند که عملکرد آنها یک مسئله مهم است، مانند برنامه های کاربردی سرویس گیرنده/سرور، محصولات تجاری مانند فایرفاکس و ادوبی، و بازی های ویدیویی.

SQL-5

SQL زبانی است که برای کار با داده ها در پایگاه داده استفاده می شود. می توان از آن برای به روز رسانی داده ها در پایگاه داده، بازیابی اطلاعات و اجرای پرس و جوها استفاده کرد. بسیاری از سیستم های مدیریت پایگاه داده از SQL به عنوان زبان خود استفاده می کنند.

 مزایا: بازیابی سریع داده ها، کلمات کلیدی مفیدی که مقدار کد را کاهش می دهد

معایب: رابط کاربری پیچیده

ویژگی ها: پلت فرم مستقل و استاندارد

رده سنی: ششم به بالا

PHP چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

PHP (پیش پردازشگر فرامتن) به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره شناخته می شود که می تواند برای توسعه وب سایت های پویا و تعاملی استفاده شود. این یکی از اولین زبان‌های سمت سرور بود که می‌توانست در HTML جاسازی شود و اضافه کردن عملکرد به صفحات وب را بدون نیاز به فراخوانی فایل‌های خارجی برای داده آسان‌تر می‌کرد.

 مطالب بیشتر:درباره php بیشتر بدانیم

چطور باید فهمید که کدام زبان برای یادگیری مناسب است؟

زبانی برای یادگیری مناسب است که مورد علاقه فرد باشد. چون با شروع یادگیری مدت زمان مشخصی باید صرف آموزش شود. انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری فقط به این دلیل که محبوبیت دارد، دلیل معقولی به نظر نمی‌رسد. اگر علاقه لازم به آن زبان یا کاربردهای آن وجود نداشته باشد، انگیزه یادگیری از بین خواهد رفت. بنابراین، بهتر است قبل از انتخاب مسیر شغلی و انتخاب یک زبان برنامه نویسی، تحقیق و بررسی کافی به عمل آید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودک چیست؟

پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان است. یادگیری آن آسان است و نحو آن نسبت به سایر زبان های کامپیوتری به انگلیسی نزدیک تر است. این فوق العاده همه کاره است و می توانید کارهای زیادی را با پایتون انجام دهید، از ساخت بازی گرفته تا تجزیه و تحلیل داده ها. پایتون همچنین یکی از رایج‌ترین زبان‌ها است، بنابراین یادگیری آن برای هر دانشمند کامپیوتر نوظهوری یک مهارت حیاتی است.

 ساده ترین زبان کدنویسی کدام است؟

کدنویسی اسکرچ ساده ترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری است. ساختار بلوک بصری یک محیط بصری برای اتمام یک کار ایجاد می کند. فضای کاری Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که به راحتی کد خود را با کشیدن بلوک های مورد نظر خود، حذف سریع بلوک هایی که نمی خواهید و یک پنجره بزرگ برای آزمایش نتایج کد خود ویرایش کنید. Scratch با بسیاری از شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌های جالب همراه است که دیدن زنده شدن کد شما را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند!

 کلام آخر:

خب همانطور که متوجه شدید زبان های برنامه نویسی زیاد هستند ما در بالا چند نمونه مختصر توضیح دادیم نکته قابل توجه این است که نیاز نیست شما تمامی این زبان هارا بلد باشید با توجه به علاقه تان پیش بروید و موفق بشوید شرکت پدیده تجارت با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن آماده خدمت رسانی و دوره ی کلاس های خصوصی برای شما عزیزان میباشد.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

طراحی سایت با اینستاگرام ؟ کدام یک برای کسب و کار طراحی سایت با اینستاگرام ؟ کدام یک برای کسب و کار مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

المنتور چیست ؟ المنتور چیست ؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

2 استراتژی شگفت انگیز در بازاریابی ویروسی 2 استراتژی شگفت انگیز در بازاریابی ویروسی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1397

گیمیفیکشن (بازی سازی) چیست؟ گیمیفیکشن (بازی سازی) چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

25 فروردین 1399

کاربرد TextWatcher در اندروید استودیو و آموزش ساخت آن کاربرد TextWatcher در اندروید استودیو و آموزش ساخت آن مقالات موبایل

پدیده تجارت

02 مرداد 1397

ویژگیهای جوملا ویژگیهای جوملا مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 شهریور 1392

معرفی CalendarView و پیاده سازی آن در اندروید استودیو معرفی CalendarView و پیاده سازی آن در اندروید استودیو مقالات موبایل

پدیده تجارت

22 خرداد 1397

آموزش Node.js اصفهان آموزش Node.js اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 شهریور 1398

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ ویِژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 تیر 1394

برای آموزش اندروید کدام شرکت را انتخاب می کنید ؟ برای آموزش اندروید کدام شرکت را انتخاب می کنید ؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

27 مهر 1396

بررسی سئو و کاربرد آن بررسی سئو و کاربرد آن مقالات سئو

پدیده تجارت

21 آبان 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها