یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

انتشار 23 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

وقتی کلمه کلیدی خاصی را در گوگل جستجو می کنید، آیا تا به حال روی نتایج رتبه بندی شده در صفحه سوم نتایج جستجوی گوگل کلیک می کنید؟ شرط می بندم که نکنی در واقع، هیچ یک از ما زحمت نگاه کردن فراتر از چند نتیجه برتر در صفحه اول را نداریم، چه رسد به صفحه دوم یا سوم. بالای صفحه اول گوگل همان چیزی است که ما به آن نگاه می کنیم.

بنابراین، اگر یک شرکت نوپا یا یک کسب و کار کوچک کوچک نتوانند در صفحه اول قابل مشاهده باشند، چگونه به مشتریان هدف خود دست خواهند یافت؟ خب من به شما دروغ نمی گویم، سخت خواهد بود.

 در حال حاضر، روش های سئو اثبات شده، آزمایش شده و واقعی وجود دارد که مشاغل کوچک می توانند از آنها برای رسیدن به آن فضای مورد علاقه در صفحه اول گوگل استفاده کنند!

  1. یک استراتژی کلمه کلیدی برای هدف قرار دادن عباراتی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند ایجاد کنید.
  2. کلمات کلیدی را در محتوای وب سایت خود و همچنین برچسب های HTML بگنجانید.
  3. برای انسان (نه موتورهای جستجو) بنویسید.
  4. جستجوهای مبتنی بر مکان را هدف قرار دهید.
  5. بهینه سازی برای موبایل
  6. روی تجربه کاربری تمرکز کنید.

فاکتورهای جستجوی گوگل که باید بدانید:

 1. بهینه سازی کلمات کلیدی به تنهایی جایگاه شما را در صفحه اول گوگل تضمین نمی کند.

سئو و جستجوی وب در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است. آیا این بدان معناست که بهینه سازی موتور جستجو مرده است؟ دقیقاً نه، اما چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. عواملی مانند طول محتوا، کلمات کلیدی مرتبط، کیفیت بک لینک، توضیحات متا، اعتبار دامنه، و غیره. همه اینها نقش مهمی در الگوریتم رتبه بندی گوگل دارند. کسب رتبه برتر در صفحه اول گوگل یک فرآیند پیچیده است و برای حفظ آن نیاز به کار مداوم دارد.

2. آیا می دانستید که گوگل (یا هر مرورگری که استفاده می کنید) سابقه جستجوی شما را پیگیری می کند؟

 به این ترتیب است که تبلیغات چیزی که فقط در جستجوی آن بودید به طور ناگهانی در صفحه فیس بوک یا در بخش محصولات پیشنهادی آمازون شما ظاهر می شود. موتورهای جستجو این اطلاعات را از طریق “کوکی ها” دنبال می کنند. این «کوکی‌ها» به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا تعیین کنند چه محتوایی برای شما جالب است و بیشتر با آن تعامل دارند، به این ترتیب وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، می‌توانند بهترین نتایج را برای شخص شما ارائه دهند.

جستجوی شخصی کار بزرگی است. این بدان معناست که دو نفر که زیر عبارات کلیدی یکسانی جستجو می کنند، می توانند نتایج متفاوتی را بر اساس سابقه جستجوی قبلی خود دریافت کنند. این بدان معناست که کسب و کارهای کوچک باید هنگام بهینه سازی محتوای خود تمرکز زیادی روی انتخاب کلمات کلیدی خاص و عبارات کلیدی طولانی داشته باشند. اگر یک عبارت جستجو به اندازه کافی خاص باشد، این احتمال وجود دارد که آن جستجوها نتایج مشابهی را برای اکثر جستجوگران به ارمغان بیاورند.

 چگونه می توانم وب سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهم؟

  • سئو روی صفحه
  • برچسب های عنوان را با کلمه کلیدی مورد نظر خود شروع کنید
  • کلمه کلیدی را در 100 کلمه اول رها کنید
  • استفاده از لینک های خروجی
  • توضیحات متا قابل کلیک را برای هر صفحه بنویسید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در URL قرار دهید
  • کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک به پست خود اضافه کنید
  • مطالب طولانی پست
  • از مزایای پیوند داخلی استفاده کنید

چگونه بدون پرداخت هزینه به بالای گوگل برسم؟

دو راه برای رتبه بندی در بالای گوگل وجود دارد: تبلیغات پولی و سئو

حالا بیایید بدون پرداخت به بالای گوگل برویم.

به دنبال کلمات کلیدی با رقابت کم بروید. رقابت با کلمات کلیدی گسترده ای که می دانید میلیون ها بار در روز جستجو می شوند، می تواند وسوسه انگیز باشد.

محتوای با کیفیت بنویسید

دریافت بک لینکبیشتربخوانید: چگونه در گوگل تبلیغ کنیم ؟ تبلیغات در گوگل ادورز

6 بهترین روش SEO برای مشاغل کوچک

 در زیر چند روش برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و انتقال نتیجه به بالای صفحه اول گوگل وجود دارد!

1. محتوای با کیفیت ایجاد کنید

اول از همه، کیفیت محتوای خود را در اولویت قرار دهید. بهتر است تعداد کمتری از محتوای خوش ساخت نسبت به چند قطعه محتوای نیمه نوشته و بی کیفیت در وب سایت خود داشته باشید. اگر زمان یا دانش پیش زمینه ای برای ایجاد یک محتوای عالی ندارید، با یک فریلنسر کار کنید! سایت هایی مانند Upwork یا Textbroker را بررسی کنید تا فریلنسر مناسبی برای کسب و کار کوچک شما پیدا کنید.

 2. بهینه سازی برای جستجوی موبایل

 افراد بیشتری هنگام جستجو در وب از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. Google Analytics را بررسی کنید تا ببینید چه میزان ترافیک از تلفن همراه در مقابل دسکتاپ می‌آید تا به شما در مورد نحوه ادامه کار کمک کند. اگر می خواهید وب سایت کسب و کار کوچک شما در رتبه اول گوگل قرار گیرد، باید برای جستجوی دسکتاپ و موبایل بهینه شود.

اینجا را کلیک کنید تا از این تست آسان و سازگار با موبایل استفاده کنید تا ببینید گوگل چگونه وب سایت شما را برای بهینه سازی جستجوی موبایل رتبه بندی می کند.بیشتر بخوانید:گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) چیست؟ آموزش صفرتاصد

3. روی تجربه کاربری تمرکز کنید

 کاربران وب امروزی انتظار دارند که وب سایت ها سریع بارگذاری شوند و برای پیمایش ساده باشند. ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه، کلید تعامل بازدیدکنندگان وب سایت است. مطمئن شوید که یک نوار ناوبری وب سایت فشرده ایجاد کرده اید و یک ساختار وب سایت ساده طراحی کرده اید تا بازدیدکنندگان وب سایت شما درگیر محتوای شما نشوند.

4. موارد کلیدواژه را مطرح نکنید

 کلمات کلیدی مهم هستند، بله، اما از آنها عاقلانه استفاده کنید. برای بهترین نتایج، باید یک عبارت کلیدی خاص و طولانی را هدف قرار دهید و محتوای خود را حول آن و کلمات کلیدی مرتبط با آن قرار دهید. اما مطمئن شوید که محتوای خود را با آنها زیاد نکنید. همیشه باید ابتدا محتوا را برای خوانندگان و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

 5. پیوندها را به دست آورید

  به دست آوردن لینک های ورودی برای رتبه بندی بالای SERP بسیار مهم است. اما برای اینکه سایت های دیگر به وب سایت شما لینک دهند، باید محتوای شما بالاتر از حد متوسط ​​باشد.

اگر متعهد به ارائه اطلاعات عالی هستید، مردم به طور طبیعی آن را به اشتراک می گذارند و به سایت شما لینک می دهند. گوگل لینک های ورودی را به عنوان رای اعتماد شخص دیگری به آنچه شما می گویید می بیند. به دست آوردن لینک های ورودی از سایر سایت های با کیفیت به ایجاد شهرت آنلاین مثبت کمک می کند. موتورهای جستجو این را می بینند و می خواهند نتایج شما را بالاتر ببرند.

 ساده ترین راه برای به دست آوردن لینک به محتوا و وب سایت خود این است که آنها را بخواهید! اگر محتوای عالی دارید، اگر احساس می‌کنید که ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشد یا از آن سود ببرد، با کسی در صنعت مشترک خود تماس بگیرید. اگر چنین است، بپرسید که آیا آنها می‌خواهند یک بک لینک به محتوای شما ارائه دهند.

 6. از توضیحات متا استفاده کنید

هنگامی که یک عبارت کلیدی خاص جستجو می شود، گوگل یک نتیجه جستجو را همراه با توضیح کوتاهی از نتیجه ارائه می دهد که به عنوان توضیحات متا شناخته می شود. گوگل معمولاً حداکثر 160 کاراکتر را در هر متا توضیح می دهد، بنابراین از تمام فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید!

 این تنها اطلاعاتی است که در آن مرحله در مورد نتیجه جستجو و محتوای آن در اختیار مشتری شما قرار دارد. فقط به این دلیل که شخصی شما را در Google جستجو کرده و پیدا کرده است، به این معنی نیست که به طور خودکار وارد وب سایت شما می شود. از توضیحات متا برای توضیح نتیجه یا صفحه خود استفاده کنید و مطمئن شوید که عبارت کلیدی را نیز در توضیحات خود قرار دهید!

استفاده از   AdWords  برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟

برای برنده شدن در رقابت سئویی بین سایت ها و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید با داشتن کمی صبر و تلاش و بکارگیری روش های زیر به موفقیت های زیادی رسید.

1_تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی

همانطور که گفته شد تمرکز بر روی کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی برای سایت های تازه تاسیس و به نتیجه رسیدن این سایت ها در این کلمات کلیدی کار تقریبا غیر ممکنی است که در کوتاه مدت بتواند اتفاق بیوفتد. این گونه سایت ها باید به سراغ کلمات کلیدی طولانی تری بروند که رقابت در آنها کمتر بوده و شانس نتیجه گرفتن در آن وجود دارد برایشان. از جمله کلمات کلیدی کوتاه مانند تور استانبول، اما کلمه کلیدی طولانی تر و کم رقابت تر این کلمه کلیدی مانند تور استانبول پاییز 97 ارزان قیمت ،

نکته ای که باید بهش اشاره کرد این است که کلمات کلیدی طولانی کاربران بیشتری رو به مشتری تبدیل می کند، کلمات کلیدی اصلی فقط 30% حجم سرچ رو تشکیل می دهند، در حالی که  70% درصد از کاربران برای پیدا کردن جواب ها و رسیدن به آن نتایج کلمات کلیدی طولانی رو سرچ می کنند، پس تمرکز سایت های تازه تاسیس بیشتر باید بر روی کلمات کلیدی بلند باشد تا بتواند کم کم بازدید خود را بالا برده و نتایج بهتری را کسب نماید.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی طولانی تر باعث میشه در بازار کم رقابت تری حضور داشته باشید و خیلی راحت تر بتوانید نتیجه بگیرید.

2_تمرکز بر روی تولید محتوا با کیفیت به صورت مداوم

واقعیت اینجاست که هیچ به اندازه محتوا به سایت ها در کسب اعتبار و کسب رتبه های خوب در نتایج جستجو کمک نمی کند. محتوای بی همتا و غیر کپی که به صورت مداوم و بدون وقفه در سایت منتشر گردد در طولانی مدت باعث کسب اعتبار از نظر گوگل شده و با بدست آوردن اعتماد گوگل باعث می شود که در نتیجه باعث می شود شما با کلمات کلیدی مختلف رتبه های خوبی در نتایج گوگل بدست آورید.

مزایای ادورز :

1.   امکان نمایش سایت بدون نیاز به بازه زمانی خاص به میلیونها کاربر موبایل و دسکتاپ

2.   امکان هدف قرار دادن کمپین روی کلمات کلیدی دلخواه

3.   امکان انتخاب نوع سایتهایی که میخواهیم تبلیغات در آن نمایش داده شود(در شبکه تبلیغاتی گوگل یا خارج از آن)

4.   امکان بهینه سازی کمپین و اصلاح کلمات کلیدی برای کاهش هزینه ها

5.   امکان هدف قرار دادن مجدد کاربر Retargeting وجود دارد که تاثیر خوبی در افزایش فروش داره

معایب ادوردز :

1.   به دلیل تحریم ها امکان فعال کردن تبلیغ برای دامنه های ir وجود نداره

2.   با توجه به قیمت دلار هزینه تبلیغات بسیار گرونه و به صرفه نیست

3.   به دلیل تحریم ها بسیاری از گزینه های هدفمندی کمپین برای ایران فعال نیست

4.   هزینه کلیک به خصوص روی کلماتی که سرچ بالایی داشته باشند بسیار زیاده

5.   با بررسی این گزینه ها به راحتی متوجه میشیم که تبلیغات ادوردز بیشتر به درد برندهای بزرگ و شرکت هایی که بودجه های خوبی برای تبلیغات دارند مناسبه و با توجه به هزینه هایی که داره خیلی از سایت های شخصی و شرکت های کوچک اصلا نمیتونن به سراغ ادوردز برن .

کلام آخر:

اگر شما سایتی دارید که نمیدانید چگونه در صفحه سرپ اول گوگل باشد اصلا نگران نباشید باید در ابتدا موارد سئو سایت را رعایت کنید ما در بالا نکاتی ک نیاز است ب طور مقدماتی بدانید ذکر کردیم در صورت مشاوره با مشاورین تخصصی ما به سایت پدیده مراجعه کنید وهمچنین برای آموزش تخصصی سئو با مجرب ترین اساتید با ما در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

آموزش نصب وردپرس در لوکال آموزش نصب وردپرس در لوکال مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 آذر 1398

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش ) چیست ؟ افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش ) چیست ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

24 فروردین 1399

مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

17 تیر 1399

منظور از طراحی اختصاصی سایت چیست؟ منظور از طراحی اختصاصی سایت چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

25 دی 1392

دلایل شکست اغلب کسب و کار های آنلاین چیست؟ دلایل شکست اغلب کسب و کار های آنلاین چیست؟ مقالات

پدیده تجارت

13 آبان 1397

آخرین متد طراحی سایت 2016 چیست؟ آخرین متد طراحی سایت 2016 چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 اردیبهشت 1395

بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ( Remarketing ) چیست؟ بازاریابی مجدد، ریمارکتینگ( Remarketing ) چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 فروردین 1401

ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟ ویژگی های یک سایت پربازده چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

08 خرداد 1398

بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت بهترین پلاگین های فتوشاپ برای طراحان سایت مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

لینک سازی داخلی چیست ؟  تاثیر لینک های داخلی بر سئو لینک سازی داخلی چیست ؟ تاثیر لینک های داخلی بر سئو مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

تولید کننده محتوا اینستاگرام تولید کننده محتوا اینستاگرام مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

23 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها