یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟

انتشار 22 اسفند 1400
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

اگر در زمینه برنامه نویسی فعالیت میکنید، شاید کلماتی مانند کراس پلتفرم (cross platform)،مولتی پلتفرم (multi platform)  را شنیده باشید که تقریبا میتوان گفت همه به یک اصل اشاره دارند که ما در این مقاله به مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟ میپردازیم و انواع آن را کورد بررسی قرار خواهیم داد.

مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟

پلتفرم چیست ؟

در فناوری اطلاعات ، پلتفرم ( بستر) یک سخت افزاریا نرم افزار است که برای میزبانی یک برنامه یا سرویس استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک بستر برنامه شامل سخت افزار ، یک سیستم عامل و برنامه های هماهنگی است که از مجموعه دستورالعمل ها برای یک پردازنده یا ریز پردازنده خاص استفاده می کند. در این حالت ، پلتفرم پایه ای را ایجاد می کند که تضمین می کند کد شی با موفقیت اجرا شود.هنگام خرید نرم افزار ، مهم است که بدانید این نرم افزار برای چه پلتفرمی ساخته شده است.برخی از نرم افزارها مخصوص پلتفرم هستند و این بدان معنی است که توسعه دهندگان برنامه برنامه خود را صریحاً تهیه کرده اند تا بتوانند روی یک سیستم عامل اجرا شوند ، برای مثال ویندوز یا مک. نرم افزار همچنین می تواند کراس پلت فرم باشد ، به این معنی که توسعه دهندگان قصد داشتند کد شی را روی بیش از یک پلتفرم اجرا کنند  برای مثال Win / Mac. این نرم افزار همچنین می تواند از طریق سیستم عامل agnostic باشد ، به این معنی که این نرم افزار برای اجرای هر ترکیبی از سیستم عامل و معماری پردازنده طراحی شده است. هر پلتفرم مجموعه ای از قوانین ، استانداردها و محدودیت های خاص خود را دارد که بیانگر سخت افزار / نرم افزار می تواند ساخته شود و چگونه باید کار کند.

پلتفرم گروهی از فناوری ها است که به عنوان پایه ای استفاده می شود که برنامه های دیگر ، فرایندها یا فن آوری های دیگری روی آنها ایجاد می شود.در محاسبات شخصی ، بستر سخت افزاری اساسی (رایانه ای) و نرم افزاری (سیستم عامل) است که برنامه های نرم افزاری را می توان در آن اجرا کرد. این محیط پایه اساسی را تشکیل می دهد که هر برنامه یا نرم افزاری از آن پشتیبانی یا توسعه می یابد.رایانه ها از واحد پردازش مرکزی ویژه CPU استفاده می کنند که برای اجرای کد زبان خاص دستگاه طراحی شده اند. برای اینکه رایانه برنامه های نرم افزاری را اجرا کند ، برنامه ها باید به زبان ماشین رمزگذاری شده دودویی CPU باشند.بنابراین ، از نظر تاریخی ، برنامه های برنامه نویسی که برای یک پلتفرم نوشته شده اند ، روی سکوی متفاوت کار نمی کنند.

چرا یک پلتفرم (platform) مهم است؟

برای یک توسعه دهنده ، این پلتفرم مجموعه اساسی از قابلیت هایی را که می توانند هنگام نوشتن نرم افزار خود استفاده کنند ، فراهم می کند. توسعه دهنده یک پلتفرم را هدف قرار می دهد ، اطمینان داد اگر دستگاه کاربر آن شرایط را برآورده کند ، نرم افزار مورد نظر را اجرا می کند.پس از تولید نرم افزار برای یک پلتفرم ، می توان آن را به یک سیستم عامل دیگر منتقل کرد. نرم افزار حمل و نقل معمولاً روندی پیچیده و پر تلاش است.

این پلت فرم به عنوان یک کاربر ، به طبقه بندی توانایی های رایانه کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند که آیا محصول با رایانه خود سازگار است یا خیر. الزامات بسترهای نرم افزاری ممکن است شامل یک سیستم عامل خاص ، نوع CPU یا کتابخانه های نرم افزاری نصب شده باشد. به عنوان مثال ، یک بازی ویدیویی ممکن است برای پلتفرمی مانند “رایانه ای با CPU 64 بیتی ، حداقل 8 گیگابایت رم ، ویندوز 10 و DirectX نسخه 10 یا بعد از آن طراحی شود.” فقط رایانه هایی که آن شرایط را برآورده می کنند می توانند نرم افزار را اجرا کنند.

پلتفرم (platform) دستگاه چیست؟

پلتفرم دستگاه توضیحات کلی در مورد نوع پشتیبانی شده دستگاه است. به عنوان مثال ، هنگام توصیف یک بازی ، ممکن است لیستی از سیستم عامل های پشتیبانی شده شامل دستگاه های زیر باشد.

تلفن همراه – تلفن های هوشمند و تبلت ها (Android یا iOS).

کنسول – کنسول Xbox ، PlayStation یا Nintendo.

رایانه – رایانه های Microsoft Windows، macOS یا Linux.

پس از آنکه با مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟ آشنا شدین لازم است که به یک سؤال به ظاهر ساده اما بسیار مهم پاسخ دهید:

چه نوع پلتفرمی ایجاد می کنید؟

همه پلتفرم ها برابر ایجاد نمی شوند. جستجوی گوگل ، فیس بوک ، خدمات وب آمازون ، بازار آمازون ، اندروید ، Uber ، AirBnB ، Waze ، WeWork ، Twilio و حتی بیت کوین همه پلتفرم هستند. در عین حال ، این پلتفرم ها یا سیستم عامل ها در نحوه ایجاد تأثیرات شبکه ، تعاملاتی که آنها ایجاد می کنند ، رویکردهایی برای حل مشکلات ، سطح باز بودن ، پویایی رشد بسیار متفاوت است. اهمیت ایجاد یک پلتفرم موفق بیشتر ازایجاد فناوری مناسب برای تجارت است.

سخن پایانی

مشاوران ما در شرکت پدیده تجارت پس از بررسی پروژه های شما در زمینه طراحی سایت در اصفهان و طراحی اپلیکیشن در اصفهان ، بهترین پلتفرم را برای پیاده سازی و اجرای پروژهای شما انتخاب و به شما معرفی میکنند ،تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و به بازار ارائه دهید.

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نکات کلیدی که برای سفارش یک وب سایت نیازه بدونی!! نکات کلیدی که برای سفارش یک وب سایت نیازه بدونی!! مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

28 فروردین 1396

وایر فریم wireframe چیست؟ وایر فریم wireframe چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 مهر 1396

موشن گرافیک برای چه کسانی مناسب است؟ موشن گرافیک برای چه کسانی مناسب است؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 خرداد 1398

آموزش طراحی سایت با MVC آموزش طراحی سایت با MVC مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 دی 1398

ریتارگتینگ چیست؟ ریتارگتینگ چیست؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

30 دی 1398

اهمیت امن بودن حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی اهمیت امن بودن حریم خصوصی در شبکه های اجتماعی مقالات شبکه های اجتماعی

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

آیا UX بر سئو SEO  تأثیر می گذارد آیا UX بر سئو SEO تأثیر می گذارد مقالات سئو

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری تفاوت پنل ارسال اس ام اس با تبلیغات وایبری مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

22 اسفند 1393

چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ چگونه بارگذاری صفحات سایت را بالا ببریم؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 آبان 1396

طراحی نرم افزارهای اندروید در اصفهان طراحی نرم افزارهای اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

19 آذر 1396

شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان شرکت برنامه نویسی اندروید در اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

30 شهریور 1398

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها