یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

تفاوت استارتاپ ها با کسب‌ و‌کارهای سنتی

انتشار 21 فروردین 1401
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

اصطلاح استارتاپ به شرکتی اطلاق می شود که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد. استارتاپ‌ها توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس می‌شوند که می‌خواهند محصول یا خدماتی را توسعه دهند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد. بهترین تعریف از استارتاپ چیست؟

استارتاپ  شرکتی است که در مرحله اول فعالیت خود قرار دارد. این شرکت‌ها اغلب در ابتدا توسط بنیان‌گذاران کارآفرین خود تحت حمایت مالی قرار می‌گیرند، زیرا تلاش می‌کنند روی توسعه محصول یا خدماتی سرمایه‌گذاری کنند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد.مشاوره کسب و کار آنلاین چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

استارتاپ در مقابل کسب و کار کوچک چیست؟

استارتاپ ها با هدف ایجاد اختلال در بازار می خواهند رشد کنند. از سوی دیگر، کسب‌ وکارهای کوچک با هدف کارآفرینی و خدمت به بازار محلی ایجاد می‌شوند – و بنابراین، نگران رشد در چنین مقیاس بزرگی نیستند.

تفاوت استارتاپ ها با کسب‌ و‌کارهای سنتی

-استارتاپ ها به صورت مرحله‌ای رشد می‌کنند

بهتر است استارتاپ  را به مانند یک پیاز در نظر بگیریم که مراحل رشد خود را به صورت مرحله به مرحله طی کرده و به بلوغ می‌رسد.  این در حالی است که در کسب‌و‌کار سنتی معمولاً سرمایه یک کار جدید تأمین می‌شود و بلافاصله مراحل فروش آن نیز آغاز می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما یک کفش جدید را تولید کنید، برای آن بازاریابی انجام دهید، مشتریان خود را توسعه دهید و به کسب‌و‌کار خود رونق ببخشید، شما مفهوم استارت آپ را به شکلی دقیق اجرا کرده‌اید. اما اگر یک مغازه اجاره کنید و کفش مربوط به برندهای مختلف را در آن قرار دهید و بفروشید، از یک سبک سنتی استفاده کرده‌اید.

-استارتاپ ها بر اساس مبانی علمی توسعه می‌یابند

نکته مهمی که درمورد استارتاپ ها وجود دارد این است که پیشرفت آنها بر مبنای اصول علمی انجام می‌گیرد و حتی تبلیغات و فروش آنها نیز با توجه به مبانی علمی روز دنیا صورت می‌گیرد. پس وقتی هدف شما راه اندازی یک استارتاپ است، باید یک دانش جدید را فرا بگیرید و به مرور زمان آن را توسعه دهید. این در حالی است که در کسب‌و‌کار سنتی، می‌توانید تمامی مراحل کار را از پدر یا از استاد خود یاد بگیرید و بلافاصله وارد بازار کار شوید.

 انواع استارتاپ ها چیست؟

شش نوع استارت آپ وجود دارد:

1.استارتاپ های مقیاس پذیر که برای رشد سریع ساخته شده اند

2.استارتاپ های شرکت های بزرگ که برای نوآوری ساخته شده اند

3.استارتاپ های کارآفرینی اجتماعی که برای تأثیرگذاری مثبت بر جهان ایجاد می‌شوند

4.استارتاپ  های قابل خرید که برای خرید ساخته شده اند

5.استارتاپ های سبک زندگی که حول علاقه‌های بنیان‌گذار متمرکز هستند

6.استارت‌اپ های کسب‌وکار کوچک که برای برآوردن نیازهای بنیان‌گذاران آن ایجاد می‌شوندبوم مدل کسب وکار چیست ؟

استارتاپ ها چگونه شکل می گیرند؟

استارتاپ ها معمولاً توسط یک موسس (بنیان‌گذار انفرادی) یا هم‌بنیان‌گذارانی شروع می‌شوند که راهی برای حل یک مشکل دارند. بنیانگذار یک استارتاپ اعتبارسنجی بازار را با مصاحبه مشکل، مصاحبه راه‌حل و ساختن یک محصول حداقل قابل دوام MVP))، یعنی نمونه اولیه، برای توسعه و اعتبارسنجی مدل‌های کسب‌وکار خود آغاز می‌کند.

یک استارتاپ چگونه کار می کند؟

اکثر استارتاپ ها به عنوان یک ایده شروع می شوند و پس از انجام تحقیقات برای اطمینان از وجود نیاز به محصول یا خدمات در بازار، به یک محصول، پلت فرم یا خدمات قابل دوام تبدیل می شوند. … استارت‌آپ‌ها می‌توانند از طریق منابع مختلف، از جمله وام‌های تجاری، سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، بودجه دریافت کنند.معرفی 16 ایده برتر برای کسب و کار های آنلاین چیست ؟

چرا اکثر استارتاپ  ها شکست می خورند؟

به گفته صاحبان مشاغل، دلایل شکست عبارتند از تمام شدن پول، قرار گرفتن در بازار اشتباه، عدم تحقیق، شراکت بد، بازاریابی ناکارآمد و متخصص نبودن در صنعت. راه های جلوگیری از شکست عبارتند از تعیین اهداف، تحقیق دقیق، دوست داشتن کار و ترک نکردن.

چرا راه اندازی استارتاپ جذاب است؟

استارتاپ

در این قسمت می‌خواهیم به یکی از ابهاماتی که در بند اول این مقاله به وجود آمد پاسخ دهیم. شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که چرا اغلب کسانی که قصد راه اندازی یک کسب‌و‌کار دارند، ترجیحاً از لفظ و مفهوم استارتاپ ها برای آن استفاده می‌کنند؟ باید بپذیریم که این موضوع بیشتر جنبه روانی دارد و البته در برخی موارد نیز، حمایت دولتی از برخی شرکت‌ها باعث می‌شود که این برچسب را بر روی کسب‌و‌کار خود بچسبانند.

اگر ما راه اندازی استارتاپ ها را به عنوان شروع یک کسب‌و‌کار جدید در نظر بگیریم، جنبه روانی این موضوع بیشتر از این مسئله نشأت می‌گیرد که همه انسان‌ها به دنبال چالش‌های جدید و در حقیقت دیده شدن هستند. وقتی که شخصی اقدام به تولید یک محصول جدید و جذاب در سطح جامعه می‌کند، تعداد کسانی که این محصول را انتخاب می‌کنند و به عنوان انتخاب اول خود در نظر می‌گیرند، تعیین کننده میزان موفقیت استارتاپ  است. بنابراین وقتی که شخصی بر روی یک کار جدید ریسک می‌کند و در تصور خود به این نتیجه می‌رسد که محصول مورد نظر باعث دیده شدن و حتی برند شدن آن می‌شود، سعی می‌کند که به شکل‌های مختلفی این کار را مطرح کند.

با این تفاسیر، مفاهیمی مانند:

  •  تازه بودن،
  • دیده شدن،
  • امتیازات دولتی برای استارت آپ ها،
  • منحصر به فرد بودن،
  •  جنبه‌های روانی،
  •  و تمایل به رسیدن به موفقیت از صفر تا صد،

 اصلی‌ترین دلایلی هستند که بیشتر افراد به راه اندازی یک کسب‌و‌کار جدید و استارت آپ متمایلند.

چه چیزی یک استارتاپ را موفق می کند؟

راه‌های زیادی برای ایجاد یک استارت‌آپ موفق وجود دارد، اما دلایل اصلی موفقیت استارتاپ ها عبارتند از: محصول یا خدمات قابل استفاده و منحصر به فرد، پشتوانه مالی کافی، و تعهد بی‌وقفه برای موفقیت کسب‌وکار. برای مشاوره بیشتر، لیست ما از نکات راه اندازی موفقیت را بررسی کنید. برای الهام بیشتر، این داستان های کارآفرین موفقیت استارتاپ  را بررسی کنید.اقتصاد دیجیتالی چیست ؟ و مزایای آن در کسب و کار های آنلاین کدام اند ؟

 چه مدت به عنوان یک استارتاپ در نظر گرفته می شوید؟

اگر کمتر از 100 کارمند داشته باشید و پتانسیل هرکدام  رشد بالایی داشته باشید که کسب و کار شما هنوز به آن دست نیافته است، به احتمال زیاد هنوز یک استارتاپ در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها معمولاً برای ایجاد مدل کسب‌وکار و محصولات مناسب برای بازارشان به مانورهایی نیاز دارند.

کلام آخر:

همانطور که از این اصطلاح پیداست، “استارتاپ ” یک مرحله دائمی برای هیچ کسب و کاری نیست – و تنها به شرکت هایی در حوزه فناوری اشاره نمی کند. این یک مرحله حیاتی و اولیه از چرخه حیات کسب و کار است و تقریباً می تواند به هر صنعتی اشاره کند.تیم پدیده  با بهره گیری از چندین دهه تجربه و پیاده سازی ایده های فراوان ، با برگزاری جلسات مشاوره ای کلیات ایده شما را در نظر گرفته و متناسب با  آن و شرایط بازار به گسترش و جزئی سازی استارت آپ شما میپردازد و در انتها در صورت تمایل قادر به پیاده سازی استارتاپ شما از صفرتا صد اعم از طراحی وب سایت اختصاصی ،طراحی اپلیکیشن ، طراحی بازی اندروید و … می باشد ، و همچنین تیم دیجیتال مارکتینگ پدیده مشاور و همراه شما در تجاری سازی ایده هایتان می باشد .

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

سئو صفحات دسته بندی (Category Pages ) سئو صفحات دسته بندی (Category Pages ) مقالات سئو

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

7 راه بهینه سازی سایت وردپرس 7 راه بهینه سازی سایت وردپرس مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

23 فروردین 1397

اهمیت روانشناسی رنگها اهمیت روانشناسی رنگها مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

12 بهمن 1392

تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ تفاوت بازاریابی و تبلیغات چیست؟ مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

21 فروردین 1401

بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا بررسی تفاوت های بین کاتلین و جاوا مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

13 خرداد 1399

الگوریتم Google’s Hilltop چیست؟ الگوریتم Google’s Hilltop چیست؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

16 فروردین 1401

توضیحاتی درباره فریم ورک لاراول توضیحاتی درباره فریم ورک لاراول مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

21 فروردین 1395

تفاوت کدک و فرمت فیلم و انواع آن در افترافکت تفاوت کدک و فرمت فیلم و انواع آن در افترافکت مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

24 آبان 1397

چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ چگونه یک اینفلوئنسر شویم ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

14 بهمن 1398

چگونه در اینستاگرام پیج تجاری بسازیم ؟ چگونه در اینستاگرام پیج تجاری بسازیم ؟ مقالات برندینگ

پدیده تجارت

28 فروردین 1399

معرفی دوره جامع آموزش HTML در اصفهان معرفی دوره جامع آموزش HTML در اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

11 خرداد 1399

هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ هاست لینوکس بخریم یا ویندوز؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

07 آبان 1396

دیدگاه کاربران

0

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها