یک فنجان مشاوره
مهـمـان مــا باشیـد

شـمـــاره تــمــاس
031-36628509

معرفی RatingBar و پیاده سازی آن در اندروید استودیو

انتشار 28 خرداد 1397
دیدگاه ها 0
زمان تقریبی مطالعه
گردآوری پدیده تجارت

درود، وقتتون بخیر. با یکی دیگه از مباحث آموزشی در اندروید و محیط اندروید استودیو در خدمتتون هستیم. امروز در این مقاله به معرفی RatingBar می پردازیم و مراحل پیاده سازی آن در اندروید استودیو را باهم بررسی میکنیم.

معرفی RatingBar:

در بسیاری از اپلیکیشن های تجاری و موفق این ابزار وجود دارد. حتما شماهم در اپلیکیشن های زیادی دیده اید که برای امتیاز دهی به عملکرد پروژه، امکانی است که می توانید از طریق آن امتیاز دهی کنید.

در مورد پیاده سازی ریتینگ بار، دو عمل باید انجام شود. اول، ایجاد ریتینگ بار و دوم، گرفتن نتیجه ی نهایی از ریتینگ بار. چراکه ما نیاز داریم امتیازاتی که از طریق کاربران در ریتینگ بار ثبت شده است را جمع آوری کنیم.

معمولا ظاهر این فیلد امتیازی در حالت پیشفرض (در بیشتر اپلیکشن ها)، به صورت 5 ستاره تو خالی سفید رنگ می باشد. در صورتی که شما مایل به امتیاز دهی باشید، با انتخاب بر روی هر ستاره، رنگ آن طلایی و خود ستاره نیز به حالت توپر تغییر میکند.

هرچه قدر تعداد ستاره ها یا شکل های استفاده شده انتخابی در این فیلد توسط کاربران بیشتر باشد، این موضوع نوید از اپلیکشن کامل و بی نقصی به شما می دهد.

در تصویر متحرک زیر، سه ردیف RaitingBar ملاحظه میکنید. که با انتخاب بر روی هر ردیف، تغییراتی بر روی رنگ آن ها ایجاد خواهد شد.

RaitingBar

خب حال که با مفهوم و تعریف کلی این ابزار آشنا شدیم، وقت آن رسیده که به محیط اندروید استودیو رفته و آن را برای پروژه مان، پیاده سازی کنیم.

طراحی RaitingBar در اندروید استودیو:

وارد محیط اندروید استودیو می شویم و یک پروژه جدید با اسم RaitingBar ایجاد میکنیم. مثل پروژه های قبلی، باید ابتدا این ابزار رو به پروژمون اضافه کنیم. پس برای این کار، همانطور که اطلاع دارید، به قسمت Layout پروژه رفته و این ابزار را اضافه میکنیم.

خب الان یک دکمه Button نیز به پروژه خود، اضافه می کنیم.

کاری که قصد انجام آن را داریم، این است که کاربر با کلیک بر روی دکمه Button ، امتیازی که داده است توسط اپلیکیشن گرفته شود، و سپس به کاربر نمایش داده شود.

پس قسمت xml پروژمون بصورت زیر خواهد بود:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="https://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="https://schemas.android.com/tools"
    android:id="@+id/activity_main"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    tools:context="com.Padide_It.RaitingBar.MainActivity">

    <RatingBar
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_alignParentTop="true"
        android:layout_centerHorizontal="true"
        android:layout_marginTop="75dp"
        android:id="@+id/RtBar" />

    <Button
        android:text="Button"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_marginTop="100dp"
        android:id="@+id/btn" />
</RelativeLayout>

تکمیل فرآیند پروژه:

خب الان به قسمت MainActivit می رویم و قرار است که کارهای زیر را بر روی پروژه اعمال کنیم:

باید ریتینگ بار و Button را به برنامه معرفی کنیم. و سپس قابلیت کلیک Button را فعال کنیم.

در مرحله ی بعدی، یک رشته به نام RatBar تعریف کرده تا اطلاعات را از Rating Bar بگیرد و توسط متد Toast، به کاربر نمایش دهد.

package com.Padide_It.RaitingBar;

import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.widget.Button;
import android.widget.RatingBar;
import android.widget.Toast;

public class MainActivity extends AppCompatActivity {

    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_main)
         RatingBar ratingbar = (RatingBar) findViewById(R.id.RtBar);
        Button btn1 = (Button) findViewById(R.id.btn);
        button.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {

            @Override
            public void onClick(View v) {
                String RatBar=String.valueOf(ratingbar.getRating());
                Toast.makeText(getApplicationContext(), rating, Toast.LENGTH_LONG).show();

            }
        });
    }
}

 

خب این بود چکیده ای از آموزش امروز. امیدواریم که از آموزش امروز نهایت لذت رو برده باشید و برای شما کاربردی بوده باشد.

برای شرکت در دوره های آموزشی مجموعه پدیده تجارت، به قسمت دوره های آموزشی اندروید کلیک کنید. همچنین برای مشاهده ی  اپلیکیشن های کاربردی اندروید، بر روی نمونه کارهای اندروید کلیک کنید. اگر مایل به سفارش اپلیکیشن اندروید نیز هستید، مجموعه پدیده تجارت با ده سال سابقه کار، عضو اتحادیه و با کوله باری از تجربه و دانش در خدمت شما خواهد بود. ما با آغوش باز، منتظر شروع همکاری شیرین و دوستانه با شما خواهیم بود.

 

*آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است*

تولید شده در بخش تولید محتوا پدیده تجارت

مقالات مرتبط

شاید علاقمند به دیدن این مقالات نیز باشید
(آرشیو کامل)

نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: نکات مهم قبل از سفارش سایت ::حتما مطالعه کنید!!:: مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

15 مرداد 1392

آشنایی با ابزار graphql آشنایی با ابزار graphql مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

19 بهمن 1398

معرفی متا تگ های مهم برای سئو معرفی متا تگ های مهم برای سئو مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

24 اسفند 1400

ضرورت طراحی وب سایت پزشکی ضرورت طراحی وب سایت پزشکی مقالات برندینگ

پدیده تجارت

16 بهمن 1398

چرا باید به آموزش اندروید استودیو فکر کنیم؟ چرا باید به آموزش اندروید استودیو فکر کنیم؟ مقالات موبایل

پدیده تجارت

06 مرداد 1398

آموزش پایتون اصفهان آموزش پایتون اصفهان مقالات موبایل

پدیده تجارت

20 مرداد 1398

مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟ مفهوم پلتفرم (platform) چیست ؟ مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1400

آموزش مجازی اندروید اصفهان آموزش مجازی اندروید اصفهان مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

22 اسفند 1398

معرفی ابزار docker معرفی ابزار docker مقالات طراحی وب سایت

پدیده تجارت

26 آذر 1398

نکات کاربردی برای یادگیری انواع برنامه نویسی نکات کاربردی برای یادگیری انواع برنامه نویسی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

19 تیر 1398

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی روش های کسب درآمد از برنامه نویسی مقالات تجارت الکترونیک

پدیده تجارت

20 فروردین 1401

دیدگاه کاربران

0

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها